Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Da er jeg hatt 3 intervjuer idag og oppgitt referanser. Nå er det bare å vente… veldig spent!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk! Det er bare å søke. Jeg søkte veldig mange stillinger i NAV. Jeg fikk vite av en som jobber i NAV at de er opptatt av motivasjon, at du skjønner hva samfunnsoppdraget til NAV er og hvordan man kan bruke tidligere erfaringer.

Verdt å lese denne artikkelen https://karrierestart.no/karriereprofiler/rekruttereren/847-soke-jobb-i-nav-dette-ser-rekruttereren-etter

 

Anonymkode: 06cd8...6ef

Er det vanskelig å få jobb som erfaringskonsulent i nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (50 minutter siden):

Er det vanskelig å få jobb som erfaringskonsulent i nav?

Jeg jobber som veileder, så jeg vet ikke om det er vanskelig å få jobb som erfaringskonsulent i NAV. Jeg synes det var vanskelig å få jobb i NAV. Jeg fikk høre at det var 102 som søkte på jobben som jeg fikk. De andre nav kontorene hadde rundt alt fra 51 til 91 søkere. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (2 timer siden):

Da er jeg hatt 3 intervjuer idag og oppgitt referanser. Nå er det bare å vente… veldig spent!! 

når du oppgir referanser, er det attester eller kun referanser hvor du har oppgitt telefonnummer? hvor tilgjengelig er dem egentlig? jeg føler jeg ikke vil bry meg til mine referanser siden det kan jo bli for mye for dem også?

På en jobb jeg søkte på, så forlangte en bedrift referanser før jeg hadde vært på jobbintervju eller blitt innkalt til intervju. Føler det var ren overkjøring fra bedriftens side, følte jeg ikke lenger var interessert i å jobbe der da. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sendt to jobbsøknader, jeg vet ikke om det er riktig avgjørelse av meg, men måtte iallfall handle med noe.

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (3 timer siden):

Da er jeg hatt 3 intervjuer idag og oppgitt referanser. Nå er det bare å vente… veldig spent!! 

Lykke til, krysser fingrene! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

når du oppgir referanser, er det attester eller kun referanser hvor du har oppgitt telefonnummer? hvor tilgjengelig er dem egentlig? jeg føler jeg ikke vil bry meg til mine referanser siden det kan jo bli for mye for dem også?

På en jobb jeg søkte på, så forlangte en bedrift referanser før jeg hadde vært på jobbintervju eller blitt innkalt til intervju. Føler det var ren overkjøring fra bedriftens side, følte jeg ikke lenger var interessert i å jobbe der da. 

Anonymkode: 35476...87d

Jeg har aldri oppgitt referanser før et intervju. Kun etter 2. eller 3. intervju. Jeg oppga 2 referanser (navn, tittel, bedrift og tlf) til dem. Attester kan jeg ikke huske sist jeg ble spurt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt... har søkt på en stilling innenfor Nav veileder, det var 300 søkere så de innkalte litt over 100 stykker og delte det i 6 grupper ( jupp det ble gruppe intervjuer) og deretter skulle de aktuelle bli innkalt til individuell intervju... og de tok kontakt med meg 😳

Det var både sjefer og dem med syke utdanninger som var med på den gruppe intervjuet, jeg ble meget imponert av alle og tenkte at sjansen min er lite på grunn av alder og erfaring... fortsatt i sjokk...

 

Wish me good luck !!

Anonymkode: 0465e...2eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (På 24.8.2021 den 23.53):

Lykke til, krysser fingrene! :)

Takk!

Oppdatering: Jeg fikk jobbtilbud fra en av bedriftene og…….takket ja! Veldig glad og fornøyd nå!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (4 timer siden):

Takk!

Oppdatering: Jeg fikk jobbtilbud fra en av bedriftene og…….takket ja! Veldig glad og fornøyd nå!!

🌸💪🌸🌸🌸

🌸Gratulerer🌸

🌸

Anonymkode: 7988d...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste måneden har jeg hatt et vikariat i en kjedebutikk jeg har jobbet i tidligere. Jeg søkte en heltidsstilling i en annen butikk i kjeden rett etter at jeg startet i vikariatet og fikk avslag uten å bli innkalt til intervju for et par uker siden da de hadde valgt en intern kandidat som ønsket større stilling.

Til min store overraskelse kontaktet butikksjefen der meg tidligere i uka og ville gjerne ha meg til intervju allikevel. Personen som ble tilbudt stillingen hadde ombestemt seg og ønsket ikke å jobbe mer allikevel, så da ville hun snakke med meg. Intervjuet var på onsdag. Jeg følte at jeg fikk en god tone med butikksjefen og nå venter jeg i spenning på svar som jeg er forespeilet å få på mandag.

Anonymkode: 0100d...18a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket tidspunkt på dagen er vanlig å bli kalt inn til intervju på? Tenker skolesektoren. Vanskelig å få det til midt i arbeidstiden med nåværende jobb.

Anonymkode: 392bc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innkalt til intervju for noen uker siden, dukket opp og venter i 20 min. Måtte da oppsøke henne, og hun hadde visst glemt hele greia. 
 

Lurte på om jeg kunne vente ytterligere så hun fikk spist lunsj! Det skjedde ikke for å si det sånn! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissStiles skrev (15 timer siden):

Takk!

Oppdatering: Jeg fikk jobbtilbud fra en av bedriftene og…….takket ja! Veldig glad og fornøyd nå!!

Hurra!! Gratulerer :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et jobbintervju i dag, gledet meg og forberedt meg mye.

Det som møter meg er ingen varme, trodde jeg var i et begravelsesfølge (?) nesten slik føltes det, de hadde vel bare 4 spørsmål og peilet hele tiden samtalen inn på meg om jeg hadde noen spørsmål, det hadde jeg men det ble gjentatt to ganger uten at de spurte så veldig mye (?) 

På slutten spurte jeg om det var mange søkere(?) og de svarte spakt: 3 til intervju, jeg prøvde å smile og være hyggelig for å løfte stemningen litt men de var mer taus(?).

Heldigvis fikk jeg gode tilbakemeldinger på et annet intervju i dag og invitasjon til jobb, ( annet sted) så jeg kan jo ikke være så gale? he he.... 😅

Anonymkode: 7988d...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at man MÅ ha 2 referanser, og gjerne fra tidligere sjef?

Jeg var på intervju på fredag. Fikk en kjempe god følelse. Hun virket veldig fornøyd og referansen min sa at hun hadde sagt at hun gikk et veldig godt inntrykk av meg. Jeg fikk mld fredag ettermiddag om at hun skulle gi meg tilbake melding på mandag. I dag fikk jeg sms om at hun gjerne ville snakke med en til referanse, en tidligere sjef. 

Jeg har ikke fått svar fra vedkommende jeg har spurt enda, så er redd jeg går glipp av denne jobben pga dette. 

Anonymkode: 75669...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var tre måneder på vei da jeg startet i et vikariat på 12 mnd. Nå har jeg nettopp fått vite at de er så fornøyd med jobben jeg gjorde de månedene jeg var der, at jeg får fast stilling 🤩

Anonymkode: 09ef7...970

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på 2 gangs intervju til en stilling der jeg jobber som vikar, jeg synes hele prosessen med jobbsøking og tøffe intervjuer er veldig krevende. Det virker som om jobbsøking, intervjuer og tilbud er veldig lett for folk, det er det overhode ikke for meg. Selv om jeg har gode karakterer og mye relevant jobberfaring er det også krevende å lande en stilling som vikar.

De har heldigvis serr meg utføre jobben min nå, og jeg vet at jeg er ønsket så får håpe det går min vei denne gangen, men arbeidslivet er knalltøft.

Anonymkode: 7988d...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det færre søkere til stillinger i skolen på høsten? Jeg har kommet over en spesialpedagog stillinger som har frist 19 sept. Nysgjerrig på om jeg har færre  og mindre dyktige konkurrenter nå enn feks på våren.  Middels stor kommune på Østlandet. 

Anonymkode: 392bc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 0.54):

Den siste måneden har jeg hatt et vikariat i en kjedebutikk jeg har jobbet i tidligere. Jeg søkte en heltidsstilling i en annen butikk i kjeden rett etter at jeg startet i vikariatet og fikk avslag uten å bli innkalt til intervju for et par uker siden da de hadde valgt en intern kandidat som ønsket større stilling.

Til min store overraskelse kontaktet butikksjefen der meg tidligere i uka og ville gjerne ha meg til intervju allikevel. Personen som ble tilbudt stillingen hadde ombestemt seg og ønsket ikke å jobbe mer allikevel, så da ville hun snakke med meg. Intervjuet var på onsdag. Jeg følte at jeg fikk en god tone med butikksjefen og nå venter jeg i spenning på svar som jeg er forespeilet å få på mandag.

Anonymkode: 0100d...18a

Siterer meg selv.

Jeg fikk tilbud om et seks uker langt vikariat i butikken som søker en fast ansatt i 100% stilling, noe jeg takket ja til da det andre vikariatet var i ferd med å utløpe. Er fortsatt kandidat til stillingen, men den er lyst ut på nytt med søknadsfrist i slutten av måneden og jeg har ikke kjempestore forhåpninger om å få den, men har jo et lite håp om at jeg gjør et godt inntrykk mens jeg jobber der. Er så lei av å søke jobb uten hell og må innrømme at jeg er skuffet over at jeg heller ikke denne gangen nådde opp.:sad:

Anonymkode: 0100d...18a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...