Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Tuttifrutt said:

Ti dager siden søknadsfristen gikk ut og jeg har ikke hørt noe. Dårlig tegn?☹️

Kontakt de å hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å miste troen på at jeg noen gang får meg jobb og synker raskt ned i en kraftig depresjon her. Er fortsatt student, så jeg burde jo ikke miste motet, men så er det flere av de andre som har vært på flere intervjuer og noen er til og med lovet jobb når de er ferdige i juni. Jeg har bare vært på et intervju og de valgte noen med mere erfaring.

Anonymkode: f6bbf...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å miste troen på at jeg noen gang får meg jobb og synker raskt ned i en kraftig depresjon her. Er fortsatt student, så jeg burde jo ikke miste motet, men så er det flere av de andre som har vært på flere intervjuer og noen er til og med lovet jobb når de er ferdige i juni. Jeg har bare vært på et intervju og de valgte noen med mere erfaring.

Anonymkode: f6bbf...795

Ikke gi opp, jeg søkte tidlig som deg, var ferdig studert i juni, kom på intervju i juni og begynte i jobben i juni☺

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Etter 4 år som arbeidsledig, fikk jeg drømmejobben, og selv om det er for ett år (100 % vikariat), er den innen bransjen jeg ønsker å jobbe i. Var på intervju forrige uke og i dag ble jeg tilbudt jobben. Fikk sjokk! Jobben var såpass spisset at under 10 søkte på den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mange her har pasert 6mndr som arbeidsledig?

Anonymkode: 9a72e...a3d

4 år her! Snart slutt på det, da jeg har fått meg jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Etter 4 år som arbeidsledig, fikk jeg drømmejobben, og selv om det er for ett år (100 % vikariat), er den innen bransjen jeg ønsker å jobbe i. Var på intervju forrige uke og i dag ble jeg tilbudt jobben. Fikk sjokk! Jobben var såpass spisset at under 10 søkte på den. 

 

GRATULERER så mye!!! :klem:

Er forøvrig i jobbsøker-prosessen selv, hurra... Får krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Etter 4 år som arbeidsledig, fikk jeg drømmejobben, og selv om det er for ett år (100 % vikariat), er den innen bransjen jeg ønsker å jobbe i. Var på intervju forrige uke og i dag ble jeg tilbudt jobben. Fikk sjokk! Jobben var såpass spisset at under 10 søkte på den. 

 

Grattulerer!

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange her har pasert 6mndr som arbeidsledig?

Anonymkode: 9a72e...a3d

Jeg var ledig i 3 år før jeg begynte å studere. Det var ikke noe hyggelig...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi opp, jeg søkte tidlig som deg, var ferdig studert i juni, kom på intervju i juni og begynte i jobben i juni☺

Anonymkode: 275e4...ff0

Takk :). Håper det ordner seg. Orker ikke ny runde med nav.

Anonymkode: f6bbf...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Etter 4 år som arbeidsledig, fikk jeg drømmejobben, og selv om det er for ett år (100 % vikariat), er den innen bransjen jeg ønsker å jobbe i. Var på intervju forrige uke og i dag ble jeg tilbudt jobben. Fikk sjokk! Jobben var såpass spisset at under 10 søkte på den. 

 

Gratulerer! Endelig!

Jeg fikk også jobben til slutt, fast stilling i akademia (og de vokser ikke akkurat på trær), så nå melder også jeg meg ut av tråden. Lykke til videre, alle sammen!

Anonymkode: 032ab...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange her har pasert 6mndr som arbeidsledig?

Anonymkode: 9a72e...a3d

8mnd her. 

Anonymkode: 2184a...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Grattulerer!

Jeg var ledig i 3 år før jeg begynte å studere. Det var ikke noe hyggelig...

Takk :). Håper det ordner seg. Orker ikke ny runde med nav.

Anonymkode: f6bbf...795

Takk skal du ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer! Endelig!

Jeg fikk også jobben til slutt, fast stilling i akademia (og de vokser ikke akkurat på trær), så nå melder også jeg meg ut av tråden. Lykke til videre, alle sammen!

Anonymkode: 032ab...eca

Hjertelig takk! Grattis til deg også! Akademia var ikke min ting, selv om min sjef ville det.Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
47 minutter siden, Jolene said:

GRATULERER så mye!!! :klem:

Er forøvrig i jobbsøker-prosessen selv, hurra... Får krysse fingrene!

Tusen takk, Jolene! Kjekt å få svar fra deg. Har du søkt lenge? Har du fått deg mer erfaring nå? Bedre tider på arbeidsmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonGangerTo skrev:

Tusen takk, Jolene! Kjekt å få svar fra deg. Har du søkt lenge? Har du fått deg mer erfaring nå? Bedre tider på arbeidsmarkedet. 

Bare hyggelig kjære deg. Skal begynne letingen denne uken, for har et vikariat som varer ca 4 mnd til. Har en plan b, men vi får se :P Har snart 3 års mer erfaring enn sist jeg skulle ut på jobb-jakt, det hjelper på! Får satse på at det er gode tider ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

8mnd her. 

Anonymkode: 2184a...aa2

Har du vært på jobbsøkerkurs? Hvor lenge gikk det før du måtte dit evt?

Er det eget kurs for de som er 40år og eldre?

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du vært på jobbsøkerkurs? Hvor lenge gikk det før du måtte dit evt?

Er det eget kurs for de som er 40år og eldre?

Anonymkode: 9a72e...a3d

Alle er på samme kurs uansett alder jeg ble sport etter noen måneder selv . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, buffyjenta skrev:

Alle er på samme kurs uansett alder jeg ble sport etter noen måneder selv . 

Hvordan synes du kurset var? Hvor lenge gikk det?

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen spørsmål da jeg kanskje skal søke ny jobb. 

Er det lurt å skrive når man kan tiltre i jobben? Jeg har f.eks 3 måneders oppsigelse, men har et par uker ferie igjen. Disse kan vel tas ut i oppsigelsestiden slik at jeg kan starte litt før i ny jobb? Er det lurt å nevne? Om jeg søker jobb nå og får jobben så vil jeg være ferdig med oppsigelsen mens jeg har ferie (ukene er allerede bestemt og kan ikke endres), men ferie er bestilt så det kan ikke avlyses. Jeg har ingen planer i sommer og dette er vel kanskje positivt å nevne? Som regel trengs det jo sommervikarer, men det hadde de jo ikke trengt om jeg begynner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan synes du kurset var? Hvor lenge gikk det?

Anonymkode: 9a72e...a3d

Nå er det en stund siden men var noen uker.. Joda lærte mer om cv og søknads skriving så det var ok..men kjedelig å sitte 6 timer eller hva det var å skrive søknader. Litt kjipt om det er lite å søke på så var litt mye mas . da sitter man liksom der å lete å lete å venter..så blir litt kjedelig..Å så kanskje sender en åpen søknad.. Ingen sitter slik å følger med i 6 timer ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...