Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

En sjef skal du alltid adlyde. Å få jobb i dag er ikke bare bare, men alltid adlyd sjefen din! 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er allerede opptatt, de som er igjen, som er single, er lite atraktive😂

Anonymkode: 275e4...ff0

Du må ikke ha sex med han da ;) si du er aseksuel, men kan gjerne gi kjærlighet.

Anonymkode: ca328...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame som nettopp har begynt å tjene en del mer enn kjæresten min, og jeg kjenner så mye frihet og stolthet. Jeg hadde følt meg så fanget om jeg var helt avhengig av en mann for å klare meg. 

Anonymkode: ba261...f60

Fanget? Hos meg hadde ingen dame følt seg fanget nei. Jeg hadde behandlet henne med respekt:) 

Jeg har en del penger hos meg hadde en likt seg:)

Anonymkode: ca328...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker og møter personlig med CV, attester, karakterer og søkebrev. Jeg følger opp og alt, men føler ofte man blir gjort narr av da de ikke engang gidder å gi deg et svar om du har fått jobb eller ikke. I går måtte jeg sende melding til sjefen på en utlyst stilling og spørre selv - til å få en mail en time senere om at jeg ikke hadde fått jobben. Hadde nok aldri fått svar om jeg ikke hadde tatt kontakt... Det er så irriterende.. Når jeg gjør alt bare for å få en enkel jobb... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Emmiii skrev:

Jeg søker og møter personlig med CV, attester, karakterer og søkebrev. Jeg følger opp og alt, men føler ofte man blir gjort narr av da de ikke engang gidder å gi deg et svar om du har fått jobb eller ikke. I går måtte jeg sende melding til sjefen på en utlyst stilling og spørre selv - til å få en mail en time senere om at jeg ikke hadde fått jobben. Hadde nok aldri fått svar om jeg ikke hadde tatt kontakt... Det er så irriterende.. Når jeg gjør alt bare for å få en enkel jobb... 

Det er ukultur i blant norske bedrifter og norske sjefer. De bryr seg ikke om kandidater som gjør god forhånsarbeid ved å skrive søknaden og ikke minst viser interesse å jobbe i bedriften deres. Dermed mister kandidater respekt til norske arrogante ledere. 

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 5.47, AnonymBruker skrev:

En sjef skal du alltid adlyde. Å få jobb i dag er ikke bare bare, men alltid adlyd sjefen din! 

Anonymkode: 35476...87d

Om sjefen ber en om å suge seg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
11 minutter siden, O.G. said:

Der sendte jeg avgårde en jobbsøknad. Ønsker meg selv lykke til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg endelig fått meg en ny jobb! :D Etter studiene fikk jeg en jobb et godt stykka unna venner, familie og kjæreste. I fjor begynte jeg å søke på nye jobber der jeg kan bo sammen med kjæresten og nå fikk jeg endelig napp! Jeg har sendt mange søknader og vil bare si til alle at det blir en jobb til slutt! Det er mange som sier at kontakter er alt men jeg hadde ingen kontakter som ordnet meg denne jobben, det hadde jeg heller ikke da jeg fikk jobben etter studiene. Jeg har søkt på jobbene gjennom finn, nav osv. Jeg har heller aldri ringt bedrifter men latt de vurdere i fred. 

Lykke til! 

Anonymkode: 52e4f...86d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg endelig fått meg en ny jobb! 😄 Etter studiene fikk jeg en jobb et godt stykka unna venner, familie og kjæreste. I fjor begynte jeg å søke på nye jobber der jeg kan bo sammen med kjæresten og nå fikk jeg endelig napp! Jeg har sendt mange søknader og vil bare si til alle at det blir en jobb til slutt! Det er mange som sier at kontakter er alt men jeg hadde ingen kontakter som ordnet meg denne jobben, det hadde jeg heller ikke da jeg fikk jobben etter studiene. Jeg har søkt på jobbene gjennom finn, nav osv. Jeg har heller aldri ringt bedrifter men latt de vurdere i fred. 

Lykke til! 

Anonymkode: 52e4f...86d

Gratulerer :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polly Ester skrev:

Gratulerer :roser:

Tusen takk! 😄

Anonymkode: 52e4f...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan skrive en sjukt god åpen søknad? Jeg søker i tilsvarende butikker som der jeg jobber nå, så jeg er helt sikker på at jeg ville mestret jobben. Det er en ganske liten butikk hvor kundene gjerne trenger litt hjelp til å finne frem, så at man er på bølgelengde med dem og har en god salgsteknikk er alfa omega for bedriften. Jeg har erfaring innen samme type salgsteknikk og gode resultater å vise til, og får ofte høre av kunder at de er kjempefornøyd med kundeservicen jeg har ytt. Har også mye kunnskap om de produktene de selger, så alt i alt er jeg 100% sikker på at jeg ville passet perfekt for jobben og at de ville blitt fornøyd med meg, men hvordan formidler jeg det uten å virke arrogant? 

Anonymkode: 128ce...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips til hvordan skrive en sjukt god åpen søknad? Jeg søker i tilsvarende butikker som der jeg jobber nå, så jeg er helt sikker på at jeg ville mestret jobben. Det er en ganske liten butikk hvor kundene gjerne trenger litt hjelp til å finne frem, så at man er på bølgelengde med dem og har en god salgsteknikk er alfa omega for bedriften. Jeg har erfaring innen samme type salgsteknikk og gode resultater å vise til, og får ofte høre av kunder at de er kjempefornøyd med kundeservicen jeg har ytt. Har også mye kunnskap om de produktene de selger, så alt i alt er jeg 100% sikker på at jeg ville passet perfekt for jobben og at de ville blitt fornøyd med meg, men hvordan formidler jeg det uten å virke arrogant? 

Anonymkode: 128ce...72f

Hvis du formulerer og konkretiserer akkurat det du skriver her, så har du en god søknad. Husk at CV skal beskrive hvorfor du ønsker jobben og hva du kan bidra med. Alt det historiske står i CV. Ikke skriv mer enn at du får søknaden på en side inkl. adresse og signatur.

Ikke vær redd for å skryte. Det er jo det en søknadstekst skal gjøre!

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips til hvordan skrive en sjukt god åpen søknad? Jeg søker i tilsvarende butikker som der jeg jobber nå, så jeg er helt sikker på at jeg ville mestret jobben. Det er en ganske liten butikk hvor kundene gjerne trenger litt hjelp til å finne frem, så at man er på bølgelengde med dem og har en god salgsteknikk er alfa omega for bedriften. Jeg har erfaring innen samme type salgsteknikk og gode resultater å vise til, og får ofte høre av kunder at de er kjempefornøyd med kundeservicen jeg har ytt. Har også mye kunnskap om de produktene de selger, så alt i alt er jeg 100% sikker på at jeg ville passet perfekt for jobben og at de ville blitt fornøyd med meg, men hvordan formidler jeg det uten å virke arrogant? 

Anonymkode: 128ce...72f

Jeg syns også det du skriver der er bra, så du kan lage en åpen søknad med det du har her, og så kan du evt ta med et eksempel på hva kunder har sagt når de sier de er kjempefornøyd med servicen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt innkalt til et intervju! 

Jeg er skitnervøs. 

Hvordan skal jeg forberede meg mest mulig? 

Anonymkode: 560f2...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk akkurat et vikariat, og nå må jeg søke på den faste stillingen jeg vikarierer for. Tror jo jeg har gode sjanser, men man vet aldri hvem som søker (offentlig, akademia). Jeg vil virkelig ha denne jobben og ga fra meg muligheten til fast stilling et annet sted for å ta vikariatet, så jeg MÅ skrive en god søknad... har egentlig ikke noen plan B hvis jeg ikke får jobben. 😬

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 20.35, missdior skrev:

Ikke  Oslo, middels stor studentby. Utrolig vanskelig her iallefall, er sinnsykt mange om beinet. De lyste ut en 30% stilling på en butikk her og jeg hørte sjefen sa de fikk over 60 søknader. Men nå skal jeg faktisk på intervju for den jobben jeg søkte på! 

Søkte på en sekretærstilling hvor jeg bor, liten by. 113 søkere!! Altså shit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 22.54, missdior skrev:

Jeg har erfart at "hvem som helst" som er hyggelig og åpen får jobb i barnehage via tilkallingsbyrå. Så du er nok sikra en ringevikarjobb der @Tanuki !  :)

 

Jeg skal på intervju på torsdag, 80% assisterende butikksjef, Har lyst til å spy, så nervøs er jeg. 

Stemmer ikke helt.

Jeg er sekretær i en vikarformidling her jeg bor. Vi ser mye på utdanning og erfaring :) 

Anonymkode: 6401c...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har gått i vikariater og jobbet deltid i flere år, for å prøve å finne min plass i arbeidslivet etter endt utdanning. Det er veldig mange som har tilsvarende utdannelse, så det er mange om beinet på «mitt» felt.

For en tid tilbake var jeg på jobbintervju til en spennende stilling med mye selvstendig ansvar. Den er fast, heltid og innenfor det smale feltet jeg har spesialisert meg på.

I går fikk jeg endelig beskjed - jeg fikk jobben! 

Dersom noen andre her inne er i tilsvarende situasjon, finnes det altså håp! 🤗

Anonymkode: d6ee0...f79

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...