Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg regelrett spammet ned europris en gang med åpne søknader. Og jeg fikk jammen meg jobb der og. Så ja, det er mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thessie!

Jeg regelrett spammet ned europris en gang med åpne søknader. Og jeg fikk jammen meg jobb der og. Så ja, det er mulig

Det er selvfølgelig mulig å få jobb med åpne søknader. Men jeg tror sjansen er større om det kommer frem at du har lyst til å jobbe i akkurat den butikken og ikke i en hvilken som helst butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Alle sammen! Jeg har fått meg jobb! :strix: Etter å sikkert ha søkt 150 jobber....

Det er ikke den ultimate jobben med tanke på at jeg ønsket fulltid, men jeg er likevel fornøyd og de virket veldig hyggelige de som jobbet der! :)

Skal på opplæring i morgen, så får vi se hvor mye jobbing det blir på meg fremover. Jaaa :bolledeig: Endelig noen som ville ha meg :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen! Jeg har fått meg jobb! :strix: Etter å sikkert ha søkt 150 jobber....

Det er ikke den ultimate jobben med tanke på at jeg ønsket fulltid, men jeg er likevel fornøyd og de virket veldig hyggelige de som jobbet der! :)

Skal på opplæring i morgen, så får vi se hvor mye jobbing det blir på meg fremover. Jaaa :bolledeig: Endelig noen som ville ha meg :fnise:

GRATULERER!! :blomst:

Var det en av intervjuene du var på forrige torsdag?

Allerede imorgen? Så kjapt da!! Så gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Alle sammen! Jeg har fått meg jobb! :strix: Etter å sikkert ha søkt 150 jobber....

Det er ikke den ultimate jobben med tanke på at jeg ønsket fulltid, men jeg er likevel fornøyd og de virket veldig hyggelige de som jobbet der! :)

Skal på opplæring i morgen, så får vi se hvor mye jobbing det blir på meg fremover. Jaaa :bolledeig: Endelig noen som ville ha meg :fnise:

Grattis :D jeg fikk en god følelse nå, fikk litt håp:D Endelig en av oss i tråden! hva slags jobb er det?

Lykke til masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

GRATULERER!! :blomst:

Var det en av intervjuene du var på forrige torsdag?

Allerede imorgen? Så kjapt da!! Så gøy!!

Ja, det stemmer :) Det gruppeintervjuet.

For å skryte litt: 150 søkere, ca 40 på intervju og jeg ble en av 4.. :sjenert::bolledeig:

Ja, opplæring i morgen! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det stemmer :) Det gruppeintervjuet.

For å skryte litt: 150 søkere, ca 40 på intervju og jeg ble en av 4.. :sjenert::bolledeig:

Ja, opplæring i morgen! :)

Det er bra gjort!! Bør du være stolt over!!

Lykke til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Grattis :D jeg fikk en god følelse nå, fikk litt håp:D Endelig en av oss i tråden! hva slags jobb er det?

Lykke til masse

Tusen takk! :D Er en butikkjobb.

Takk igjen :) Koselig sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Det er bra gjort!! Bør du være stolt over!!

Lykke til imorgen!

Tusen takk!! :)

Spent på å høre om deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen! Jeg har fått meg jobb! :strix: Etter å sikkert ha søkt 150 jobber....

Det er ikke den ultimate jobben med tanke på at jeg ønsket fulltid, men jeg er likevel fornøyd og de virket veldig hyggelige de som jobbet der! :)

Skal på opplæring i morgen, så får vi se hvor mye jobbing det blir på meg fremover. Jaaa :bolledeig: Endelig noen som ville ha meg :fnise:

Gratulerer! Men du sier det ikke er fulltid? Hvilken stillingsprosent er det? Jeg ser svært få 100 % stillinger for tiden :( Håper du trives og klarer deg på ikke fulltidsstilling da, grattis!

Anonym poster: 520937be2e5ceda8007d41635266d87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på intervjuet fra fredag. Jeg gikk ikke videre.

Venter fortsatt på svar fra tirsdags intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Gratulerer til Dreamdrops, og fingrene krysset for positivt svar fra MissStiles sitt tirsdagsintervju.

Selv mekker jeg på søknad til en jobb jeg har skikkelig, skikkelig lyst på. Det er bare et vikariat, men det er i gangavstand fra her jeg bor, helttid og ligger på et bra lønnstrinn sammenlignet med andre stillinger i samme etat. På toppen av det hele er det snakk om en stilling der jeg faktisk får brukt utdannelsen min. Bare synd at den gode lønnen nok lokker til seg noen som har gjort alt "rett" i form av å følge studieprogresjon og relevante aktiviteter utenom studiet fremfor å sose rundt i kulturlivet... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt et uendelig antall jobber, og får nei nei etter nei. Jeg har en veldig god bakgrunn, og får alltid beskjed om dette - men at jobben har gått til noen internt eller med direkte erfaring fra området. Veldig slitsomt.

Har nå en jobb som er helt ok, men ikke 100 % og ikke helt det jeg vil drive med over en lengre periode.

Har funnet en jobb jeg har kjempelyst på, oppfyller kravene og spesifikasjonene og er spent. Men jeg har ikke direkte så mye kunnskap om området - men svært villig til å lære. I jobbteksten er det ikke nevnt at man bør ha kunnskap, men regner jo med at med mange søkere er det de som har det også som får den. Merker jeg har mistet veldig mye selvtillit og motivasjon av alle nei-svarene. Så det minuttet jeg var glad og spent over å komme over den utlyste stillingen gikk raskt over til: jeg får jo ikke den heller...Skal søke, men jeg har jo søkt så mange og bare et fåtall hvor jeg har gått til 2. runde eller fått jobben før jeg fikk den jeg har nå.

Flere som har det sånn?

Anonym poster: 520937be2e5ceda8007d41635266d87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle sammen! Jeg har fått meg jobb! :strix: Etter å sikkert ha søkt 150 jobber....

Det er ikke den ultimate jobben med tanke på at jeg ønsket fulltid, men jeg er likevel fornøyd og de virket veldig hyggelige de som jobbet der! :)

Skal på opplæring i morgen, så får vi se hvor mye jobbing det blir på meg fremover. Jaaa :bolledeig: Endelig noen som ville ha meg :fnise:

Så gøy :D Gratulerer!!! Nå ble jeg skikkelig glad :D Bare fortsett å stå på sånn som du har gjort nå så får du sikkert jobbe en del! Alltid noen som er syke i butikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Gratulerer! Men du sier det ikke er fulltid? Hvilken stillingsprosent er det? Jeg ser svært få 100 % stillinger for tiden :( Håper du trives og klarer deg på ikke fulltidsstilling da, grattis!

Anonym poster: 520937be2e5ceda8007d41635266d87a

Det er julehjelp, så det blir masse jobbing frem til midten av januar, når ting blir litt usikkert igjen.. Jeg søkte en 80% stilling dagen før jeg fikk tilbud om denne jobben, så om de ringer og vil ha intervju og jeg faktisk klarer å få den, ender jeg nok opp med å ta den i stedet :)

Jeg må jo tenke langsiktig; 80% fast er bedre enn julehjelp-fast frem til januar. Men jeg tar alt litt som det kommer; ting ordner seg! :)

Da har jeg fått svar på intervjuet fra fredag. Jeg gikk ikke videre.

Venter fortsatt på svar fra tirsdags intervju.

Huff, den har jeg fått en del ganger de siste månedene.. Krysser fingrene for det andre intervjuet!! :)

Gratulerer til Dreamdrops, og fingrene krysset for positivt svar fra MissStiles sitt tirsdagsintervju.

Selv mekker jeg på søknad til en jobb jeg har skikkelig, skikkelig lyst på. Det er bare et vikariat, men det er i gangavstand fra her jeg bor, helttid og ligger på et bra lønnstrinn sammenlignet med andre stillinger i samme etat. På toppen av det hele er det snakk om en stilling der jeg faktisk får brukt utdannelsen min. Bare synd at den gode lønnen nok lokker til seg noen som har gjort alt "rett" i form av å følge studieprogresjon og relevante aktiviteter utenom studiet fremfor å sose rundt i kulturlivet... :/

Tusen takk! :) Jeg skal krysse fingrene for deg!

Så gøy :D Gratulerer!!! Nå ble jeg skikkelig glad :D Bare fortsett å stå på sånn som du har gjort nå så får du sikkert jobbe en del! Alltid noen som er syke i butikker ;)

Tusen takk!! :) Det er veldig sant; det eneste som "gnager" meg er at det da ikke er noe fast, men det trenger vel ikke å ha noe og si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. På tirsdag var jeg på intervju og fikk beskjed om at jeg gikk videre til 2.runde. Men nå sjekket jeg mailen min og da har jeg fått standard avslag brev om at jeg ikke har gått videre. Hæ? Hva skjedde der? Nå spør jeg meg selv om jeg skal sende mail tilbake (eller ringe) og spørre hvorfor hun ombestemte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissStiles, det er sikkert lettere å få flere svar om du ringer, da kan du komme med oppfølgingsspørsmål. Utrolig kjedelig, kanskje det ble gjort ved en feil. Lykke til og hold oss oppdatert!

Anonym poster: 520937be2e5ceda8007d41635266d87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de klarte å sende avslagsmail til alle ved en glipp? :vetikke: Veldig rart å bare sende det uten å si fra til deg, så det må jo være en feil? :klo: Håper du får tak i dem og at det viser seg å være en feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles: Ja, jeg hadde ringt. Kanskje de har, som Dragonfly84 skriver, sendt ut mailen ved et uhell. Jeg har imildertid fått beskjed om at jeg er en kjempeinteressant kandidat og vil bli innkalt på intervju for så å få avslaget i posten. Dessverre er det en del idioter der ute som lover og lover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke tak i personen på tlf, så da sendte jeg mail. Er litt nysgjerrig fordi jeg trodde kanskje hun kom til å ringe om de ombestemte seg. Spent på tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...