Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Da skal jeg på andregangsintervju denne uken, og nå har jeg plutselig fått to nye jobbintervjuer etter en uke med ingenting. Det ene stedet jeg var i sluttprosessen hos ansatte noen med mer erfaring, som er forståelig men litt surt. Kjipt når man ikke vet hvem man konkurrerer med! 

Hvordan går det med dere andre? 

Anonymkode: cfe8c...aee

Så bra! 

Jeg har blitt lovet ett jobbintervju om 2 uker, det blir første jobbintervjet mitt siden jeg startet å søke jobb i februar...  Snakket med en venninne og hun skal gi meg intervjutrening denne uken. Mest for å roe ned nervene før det reelle jobbintervjuet. 

Anonymkode: 5664b...519

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte bedrifter har kreative jobbanonnser som skal være morsomme og personlige. Jeg liker dem ikke. Jeg ønsker at det skal være lettest mulig å se hva som er relevant i jobbannonsen. Jeg ønsker ikke å lese en lang stil for å vise hvor kul arbeidsgiveren er. 

Anonymkode: 6d87f...8ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker jobbannsonser som ønsker personlige egenskaper som er helt åpenbare. Hvilken arbeidsgiver er det som ikke ønsker en løsningsorientert arbeidstaker og hvilken arbeidstaker vil si hun ikke er løsningsorientert?

Anonymkode: f6291...fd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dustete
6 hours ago, AnonymBruker said:

Enkelte bedrifter har kreative jobbanonnser som skal være morsomme og personlige. Jeg liker dem ikke. Jeg ønsker at det skal være lettest mulig å se hva som er relevant i jobbannonsen. Jeg ønsker ikke å lese en lang stil for å vise hvor kul arbeidsgiveren er. 

Anonymkode: 6d87f...8ef

Jeg ble selv lurt av en sånn annonse. "Helt perfekt" tenkte jeg. Ble toppselger første uke. Men så var sjefen en idiot så blei med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har andre lagt merke til at det er veldig mange butikkannonser som krever personlighets og iq tester? Hadde ikke noe problem med dette men det kan være ekstremt krevende for folk med mentale problemer. Hvorfor er dette lovlig? Hvem i all verden trenger å ha 1000 iq for å jobbe på coop? 

Anonymkode: 47b01...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så bra! 

Jeg har blitt lovet ett jobbintervju om 2 uker, det blir første jobbintervjet mitt siden jeg startet å søke jobb i februar...  Snakket med en venninne og hun skal gi meg intervjutrening denne uken. Mest for å roe ned nervene før det reelle jobbintervjuet. 

Anonymkode: 5664b...519

Så gøy, gratulerer! Kjempelurt med intervjutrening - da får man skikkelig god kontroll før det ekte intervjuet. Lykke til 😊

Anonymkode: cfe8c...aee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler ikke at intervjuet mitt igår gikk kjempebra. Fikk nøyaktig én time søvn fordi jeg rett og slett sleit skikkelig med å sove, men det er jo ingen som tror på det dagen etter 17. mai 😝 Sleit veldig med å finne ordene, mye "ehh", og mye jeg ville formulert annerledes hvis jeg hadde fått sove. Skal heldigvis få svar ila neste uke, så da er det over fort!

Anonymkode: cfe8c...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i 3 intervjuer som jeg venter svar på. Spennende tider i møte. Skal bli godt med et lite skifte.

Anonymkode: 21917...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får jobb hos oss hvis de møter opp personlig. Bransjen min skriker etter arbeidskraft, så vi rekrutterer gjennom nettverk og LinkedIn.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på en stilling i Oslo kommune, og da skal det jo utarbeides en søkerliste. Noen som vet hvor lang tid sånt typisk tar?

Har søkt på to andre tilsvarende jobber i det private samtidig, som begge er så keen at jeg er godt i gang med prosess hos de begge. Men jeg vil jo ikke binde meg til noen før jeg vet om jeg er aktuell for den offentlige, siden den er veldig interessant.... litt redd for å måtte ta stilling til et tilbud før månedsskiftet...

Anonymkode: 94182...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for jobbintervju dere 💐masse lykke til 🤞🏼I løpet av uken har jeg selv fått innkalling til intervju til to ulike jobber. Kjenner det stresser meg litt midt i eksamenstiden, men spennende også. Nå vet jeg at jeg kanskje ikke er helt sjanseløs på å skrive søknader og har muligheter. Det gir meg håp om at jeg kan finne meg en god jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et intervju. Det var som å være på en eksamen jeg hadde lest halvgodt til, så fikk ikke jobben. Venter på svar om jeg blir innkalt til to nye intervjuer jeg søkte på i forrige uke. 

Anonymkode: 2dde1...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2022 at 12:40 AM, AnonymBruker said:

Har andre lagt merke til at det er veldig mange butikkannonser som krever personlighets og iq tester? Hadde ikke noe problem med dette men det kan være ekstremt krevende for folk med mentale problemer. Hvorfor er dette lovlig? Hvem i all verden trenger å ha 1000 iq for å jobbe på coop? 

Anonymkode: 47b01...2d9

Jeg fikk det samme da jeg skulle ha lagerjobb.  Galskap og viser vel bare at de som ansetter ikke aner hva jobben går ut på eller hva som kreves. 

Anonymkode: f6291...fd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leonaen skrev (1 time siden):

Hurra for jobbintervju dere 💐masse lykke til 🤞🏼I løpet av uken har jeg selv fått innkalling til intervju til to ulike jobber. Kjenner det stresser meg litt midt i eksamenstiden, men spennende også. Nå vet jeg at jeg kanskje ikke er helt sjanseløs på å skrive søknader og har muligheter. Det gir meg håp om at jeg kan finne meg en god jobb. 

Skjønner deg kjempegodt. Den første gangen jeg fikk avslag hadde jeg knapt søkt andre jobber i mellomtiden, så da tok det jo ganske tid før jeg fikk nye intervjuer. Husker jeg gikk rundt og tenkte at den jobben jeg ikke fikk var den eneste jeg var aktuell for, og at jeg aldri kom til å få meg jobb fordi ingen ville ha meg på intervju engang. Med innkalling til to ulike jobber har du flere baller i lufta, og det er kjempelurt uansett hva resultatet blir! 

Anonymkode: cfe8c...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte jobbannonser er så vage at man ikke vet hva man skal jobbe med eller hva arbeidsgiveren ser etter. Blir man ansatt gjennom et bamanningsbyrå så  trenger man ikke engang å vite hvem arbeidsgiveren er. 

Anonymkode: f6291...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 8.45):

Jeg fikk det samme da jeg skulle ha lagerjobb.  Galskap og viser vel bare at de som ansetter ikke aner hva jobben går ut på eller hva som kreves. 

Anonymkode: f6291...fd0

Tror det gjelder mange arbeidsgvere. Er bare å se på stillingsytlysningstekstene også, det virker ofte som om det bare er klipp og lim fra tidligere annosner og ikke relevant for den faktiske stillingen. 

Anonymkode: 5664b...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 18.06):

Lønner seg å ikke bare bruke klipp og lim på jobbsøknader. Nå sendte jeg en  jobbsøknad til DNB og skrev i jobbsøknaden at jeg søkte hos Storebrand. :flau:

Anonymkode: 5664b...519

 

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 18.11):

Uff det er fælt!

Anonymkode: 21917...74a

 

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 18.35):

Uff, sorry, men nå lo jeg litt her! 

Anonymkode: 21917...74a

Jeg ble faktisk innkalt til intervju! Først sendte de meg mail og spurte om jeg hadde sendt søknaden til feil arbeidsgiver. Jeg svarte nei og at jeg håpet at de kunne se forbi skrivefeilen. Fikk ikke noe svar, men etter noen dager ble jeg innkalt til intervju.

Anonymkode: 5664b...519

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jobber siden februar, og nå har jeg fått intervju! Er sjukt nervøs. Har prøvd å forberede meg godt, men vet jo ikke hvilke spørsmål som kommer. Skal i hvertfall gjøre mitt beste :) 

Anonymkode: a91bd...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

 

Jeg ble faktisk innkalt til intervju! Først sendte de meg mail og spurte om jeg hadde sendt søknaden til feil arbeidsgiver. Jeg svarte nei og at jeg håpet at de kunne se forbi skrivefeilen. Fikk ikke noe svar, men etter noen dager ble jeg innkalt til intervju.

Anonymkode: 5664b...519

Det var jeg som lo, nå smiler jeg. Så bra! Da har du tydeligvis sendt en knallgod søknad og de velger å se forbi en sånn feil alle kan gjøre! Det sier litt om arbeidsgiver også tenker jeg, veldig positivt! Håper du oppdaterer oss

Anonymkode: 21917...74a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...