Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Er det noe vits å levere søknader i butikker når de ikke har utlyst stilling?? skal prøve meg i morgen, selv om jeg vet at det er mikroskopisk sjangse :P

Butikkjobber er absolutt ett sted hvor det lønner seg å levere personlig, de lyser sjeldent ut etter min erfaring.

Jeg har fått jobber både gjennom utlysninger, men også ved å levere personlig(men da ved siden av studier, så vet ikke hvordan det er med fulle stillinger).

Anonym poster: 55772764ef6044bf2f37880d9c04c38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purelove

Butikkjobber er absolutt ett sted hvor det lønner seg å levere personlig, de lyser sjeldent ut etter min erfaring.

Jeg har fått jobber både gjennom utlysninger, men også ved å levere personlig(men da ved siden av studier, så vet ikke hvordan det er med fulle stillinger).

Anonym poster: 55772764ef6044bf2f37880d9c04c38d

Da prøver jeg meg imorgen.. må bare manne meg opp littegranne, synes ikke det er så stas :/ spiller ingen rolle heltid eller deltid, jeg vil bare ha jobb, Jobb, JobB, JOBB :P lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ølbriller

Har søkt enda flere jobber i dag, etter at jeg ikke har fått noe respons etter søknaden jeg sendte forrige gang. Synes det er så kjipt når arbeidsgivere ikke engang kan sende en mail om at du ikke er kalt inn til intervju, for nå går jeg bare rundt og lurer på når jeg får svar (om jeg får svar..).

Et spørsmål til dere fellow jobbsøkere: Hvor finner dere ledige stillinger?

Jeg har prøvd manpower, finn.no, nav, proffice, adecco og bemanningshuset. Noe jeg har gått glipp av?

Edit: Skrivefeil

Endret av Ølbriller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg imorgen.. må bare manne meg opp littegranne, synes ikke det er så stas :/ spiller ingen rolle heltid eller deltid, jeg vil bare ha jobb, Jobb, JobB, JOBB :P lol

Min taktikk med å få meg jobb var å ringe alle steder jeg kunne tenkt meg å jobbe (søk på de butikkene og finn nr på nettet) og spørre om de "trenger folk", da innkluderer man ledigestilling i hel og deltid til julehjelp for å være åpen for det meste. Jeg trengte ikke "manne meg opp" så mye for de så jo meg ikke:) Jeg fikk rask oversikt over alle butikkene også. De som trengte folk leverte jeg søknad til personlig. Funket flott det:)

Det er mange butikker som sier de "tar i mot søknader men har ikke noe ledig for øyeblikket", men når man trenger jobb NÅ så har man ikke tid til å vente til de har ledig, og det er heller ikke mange butikker som ser igjennom gamle søknader.

Ett tips er å søke på dageligvaren om du er åpen for alt, de trenger alltid folk og det er mange butikker å ta av.

Håper du finner deg en butikkjobb:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Min taktikk med å få meg jobb var å ringe alle steder jeg kunne tenkt meg å jobbe (søk på de butikkene og finn nr på nettet) og spørre om de "trenger folk", da innkluderer man ledigestilling i hel og deltid til julehjelp for å være åpen for det meste. Jeg trengte ikke "manne meg opp" så mye for de så jo meg ikke:) Jeg fikk rask oversikt over alle butikkene også. De som trengte folk leverte jeg søknad til personlig. Funket flott det:)

Det er mange butikker som sier de "tar i mot søknader men har ikke noe ledig for øyeblikket", men når man trenger jobb NÅ så har man ikke tid til å vente til de har ledig, og det er heller ikke mange butikker som ser igjennom gamle søknader.

Ett tips er å søke på dageligvaren om du er åpen for alt, de trenger alltid folk og det er mange butikker å ta av.

Håper du finner deg en butikkjobb:D

Min taktikk med å få meg jobb var å ringe alle steder jeg kunne tenkt meg å jobbe (søk på de butikkene og finn nr på nettet) og spørre om de "trenger folk", da innkluderer man ledigestilling i hel og deltid til julehjelp for å være åpen for det meste. Jeg trengte ikke "manne meg opp" så mye for de så jo meg ikke:) Jeg fikk rask oversikt over alle butikkene også. De som trengte folk leverte jeg søknad til personlig. Funket flott det:)

Det er mange butikker som sier de "tar i mot søknader men har ikke noe ledig for øyeblikket", men når man trenger jobb NÅ så har man ikke tid til å vente til de har ledig, og det er heller ikke mange butikker som ser igjennom gamle søknader.

Ett tips er å søke på dageligvaren om du er åpen for alt, de trenger alltid folk og det er mange butikker å ta av.

Håper du finner deg en butikkjobb:D

Tusen takk for svar :) Så du mener at jeg bør ringe før jeg drar dit? Det har jeg aldri gjort før, for da tenker jeg at de kanskje tenker at jeg er lat, men takk for tipset, skal nok gjøre det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Så du mener at jeg bør ringe før jeg drar dit? Det har jeg aldri gjort før, for da tenker jeg at de kanskje tenker at jeg er lat, men takk for tipset, skal nok gjøre det i morgen :)

Lat nei!Det viser at du gjør research, og om de trenger folk så kan du faktisk spesifisere søknaden enn feks å bare gi ut en hau av generelle søknader, går ann å få jobb av det og så klart men det er lettere å få om du skriver hvorfor du vil jobbe i akkurat DEN butikken. Du sparer faktisk både tid og transport på det:) Min nye sjef ble faktisk velig glad for at jeg ringte, det skapte mer interesse til å treffe meg og som gjorde at jeg fikk jobben:)

Lykke til :D

Lykke til:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som ringer ca en uke etter at søknadsfristen har gått ut og spurt hvordan man ligger ann? Jeg har litt lyst til å gjøre det, men jeg aner ikke hva jeg skal si! Har jo søkt på drømmejobben og vil gjøre alt jeg kan for å få den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en jobb jeg gjerne vil ha, så pleier jeg å ringe før jeg sender søknaden min. For å presentere meg selv. Men aldri ringt etter at søknadsfristen har gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ølbriller

Fikk telefon av et bemanningsbyrå i dag om at jeg hadde fått et serveringsoppdrag den 6. desember, med mulighet for forlengelse og flere oppdrag. Tenkte det hadde blitt fint å skaffe seg litt erfaring, og så eventuelt søke en ordentlig serveringsjobb. Selvfølgelig er jeg i London akkurat den dagen, og kunne ikke ta oppdraget. Hadde skikkelig håpet på å få den jobben. Hun sa hun kanskje ringte igjen, men jeg regner med at de finner noen som kan jobbe 6. desember, og bruker dem om de trenger noen i stedet. :( Noen tips til hva jeg skal gjøre? Skal jeg ringe igjen om en stund og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på jobbintervju kl 14.00 idag. Grugleder meg :-)

Hvordan gikk det?

Sitter igjen med blandede følelser etter intervjuet mitt idag. Jeg var første mann som hun intervjuet. Hun skulle intervjue 9 stk til, så hører nok ikke noe før neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Blur!

Tusen takk!

Hvordan gikk det?

Sitter igjen med blandede følelser etter intervjuet mitt idag. Jeg var første mann som hun intervjuet. Hun skulle intervjue 9 stk til, så hører nok ikke noe før neste uke.

Jeg håper det går bra. Jeg var sistemann til å bli intervjuet, så jeg vet ikke. Jeg skulle høre noe innen helga, sa hun. Håper på at jeg får den. Jeg trenger så sårt en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Nå har jeg levert søknad til en vikarstilling jeg har skikkelig, skikkelig lyst på. Fristen går ut i morgen, og så er det bare å vente, vente, vente...

Det er noe så sjeldent som er utdanningsrelevant stilling, som vil gi meg god mulighet til å få lignende jobber senere, og for en gangs skyld oppfyller jeg virkelig alle kriteriene som var ramset opp. Får jeg jobben har jeg svært god inntekt og gangavstand til jobb frem til oktober neste år.

Bare synd at det nok er mange søker, og helt sikkert mange som alt har erfaring internt fra den delen av det offentlige, så jeg bør neppe håpe på intervju en gang... :(

I mellomtiden leter jeg videre, for nå er jeg lei av å stå fast i samme jobb jeg har nesten siden jeg begynte på utdannelsen min! (Waste of studielån, for å si det sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg levert søknad til en vikarstilling jeg har skikkelig, skikkelig lyst på. Fristen går ut i morgen, og så er det bare å vente, vente, vente...

Det er noe så sjeldent som er utdanningsrelevant stilling, som vil gi meg god mulighet til å få lignende jobber senere, og for en gangs skyld oppfyller jeg virkelig alle kriteriene som var ramset opp. Får jeg jobben har jeg svært god inntekt og gangavstand til jobb frem til oktober neste år.

Bare synd at det nok er mange søker, og helt sikkert mange som alt har erfaring internt fra den delen av det offentlige, så jeg bør neppe håpe på intervju en gang... :(

I mellomtiden leter jeg videre, for nå er jeg lei av å stå fast i samme jobb jeg har nesten siden jeg begynte på utdannelsen min! (Waste of studielån, for å si det sånn)

Men sånn generelt; kommer til til å si opp en fast stilling for et vikariat, eller søker du permisjon i din faste stilling?

Anonym poster: 55772764ef6044bf2f37880d9c04c38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mari kontrari

Men sånn generelt; kommer til til å si opp en fast stilling for et vikariat, eller søker du permisjon i din faste stilling?

Anonym poster: 55772764ef6044bf2f37880d9c04c38d

Ja, den stillingen jeg har nå er deltid (men jeg kunne nok jobbet meg opp til heltid, eller tilsvarende ved å ta ekstravakter i en annen avdeling), men det er en butikkjobb jeg i utgangspunktet bare skulle ha som deltidsjobb under studiene. Så jeg vil ha noe som er relevant, bedre lønnet og uten lørdagsjobbing og telefoner om jeg kan komme på jobb fordi noen er syke.

Jeg har en samfunnsvitenskapelig utedannelse, så relevante jobber blir ikke akkurat kastet etter meg, og får jeg dette vikariatet får jeg en fot innenfor kommunen, og relevant erfaring for en type jobber det finnes ganske mange av, så jeg vil tro det vil gi gode muligheter senere. Også er det jo alltids håpet om fast ansettelse i ettertid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært mer eller mindre arbeidsledig siden våren 2011 og etter en drøss med søknader, så har jeg endelig fått meg 50% stilling! Det var jammen godt for selvfølelsen å endelig få napp! Ikke ideelt med butikkjobb, men det er ihvertfall bedre enn ingenting. Nå har det faktisk ballet på seg på de 3 andre stedene jeg har jobbet, så har blitt fulle uker og helger :D (Og for å skryte litt, så er det til og med litt konkurranse om å få ringt meg først- jeg nyyyter det!)

Moralen er at det ordner seg for snille KG-brukere! Jeg krysser alt jeg har for dere! Det føles tungt og vanskelig, men ikke gi opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede fått avslag etter intervjuet igår. Greit nok, da slipper jeg å vente på svar. Men følte nok at det ikke var stedet for meg, så.. Imorgen har jeg 2 intervjuer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...