Gå til innhold

White flight fra Oslo, innvandrere i flertall innen 2040


Flanør

Anbefalte innlegg

Det eneste "kravet" jeg har noe problem med, er niqab. Rett og slett fordi samfunnet vårt bygger seg på tillit via ansikt.

Om man bruker de fem minuttene man har krav på av pause hver time til bønn eller røyk, har ingenting å si for meg.

Om en politikvinne har full sleeve-tatovering, eller hijab, bekymrer ikke meg.

Om kassadama har tatovering på halsen, eller hijab, bekymrer ikke meg.

Det som bekymrer meg, er hvor mye politikk andre legger i et skaut. For de aller, aller fleste muslimske kvinner er det ikke politisk relatert, det er et valg de har tatt utifra DERES tolkning fra koranen om å dekke til sin pryd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arabiske revolusjonen kommer til Norge??

Du mener at det er fare for at arabere her skal demonstrere mot Jens og hans rød-grønne venner og kreve et nytt regime med mer demokrati, eller hva er det egentlig du frykter?

Jeg tenker ikke at dette skjer i år eller neste år. Jeg tenker mange år frem i tid. Hvis det i fremtiden blir større motsetninger mellom ulike religioner/folkegrupper i Norge, og muslimene ønsker mer makt enn de har i dag.

Hvis det blir voldelige opprør blant muslimer, som også får militær hjelp fra utlandet, hvilken side i konflikten vil flertallet av norske muslimer velge da? Vil de støtte de etnisk norske som er kristne og ateister? Eller vil de støtte de muslimske opprørerne som ønsker å ta over makten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke at dette skjer i år eller neste år. Jeg tenker mange år frem i tid. Hvis det i fremtiden blir større motsetninger mellom ulike religioner/folkegrupper i Norge, og muslimene ønsker mer makt enn de har i dag.

Hvis det blir voldelige opprør blant muslimer, som også får militær hjelp fra utlandet, hvilken side i konflikten vil flertallet av norske muslimer velge da? Vil de støtte de etnisk norske som er kristne og ateister? Eller vil de støtte de muslimske opprørerne som ønsker å ta over makten?

Jeg tror nok de muslimene som føler noen form for tilknytning til Norge, som liker livet her, som setter pris på friheten, og husker hva de har opplevd under et regime, så absolutt vil støtte Norge.

Spør noen muslimer hva de synes om f.eks Jihaden som pågår i Afrika, eller Arabiske land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de muslimene som føler noen form for tilknytning til Norge, som liker livet her, som setter pris på friheten, og husker hva de har opplevd under et regime, så absolutt vil støtte Norge.

Spør noen muslimer hva de synes om f.eks Jihaden som pågår i Afrika, eller Arabiske land.

Jeg håper du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har blitt verdens ledende land på grunn av stor innvandring. Ser ikke helt problemet.

Anonym poster: 1affbe706fa7937020e529dfae038ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har blitt verdens ledende land på grunn av stor innvandring. Ser ikke helt problemet.

Anonym poster: 1affbe706fa7937020e529dfae038ffa

Men du er jo ikke indianer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

USA har blitt verdens ledende land på grunn av stor innvandring. Ser ikke helt problemet.

Anonym poster: 1affbe706fa7937020e529dfae038ffa

Ledende land på hva da?

Noen som kan fortelle meg om ET sted i verden der "multikultur" har ført til et bedre samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke drikke, ikke spise svin, og be fem ganger om dagen er ikke akkurat noe jeg ser på som en særdeles stor trussel.

Så hvorfor tar du -den- inn?

Binta, nå tuller du. Selfølgelig er ikke disse tingene en trussel mot noen, problemet er bare at de samme folkene ofte har problemer med å skjønne likestilling, ytringsfrihet, demokrati, humanisme og betydning av en rettstat. Syns du det fortsatt er ok?

Du skrev også tidligere i tråden at vi andre må ha blandingsbarn i bakhodet når vi kritiserer innvandring, men er det ikke opp til voksne folk (som deg) å tenke over hva slags valg dere tar i livet? Det er jo du som har valgt å få barn som ikke er norske i ett Norge omgitt av nordmenn som sannsynligvis kommer til å bli mer og mer negative til innvandring i tiden fremover. Tok du ikke det med i vurderingen? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Til deg som ikke tror på at etniske norske mennesker er nordmenn eller at nordmenn er en egen gruppe - tuller du? Hva kan du om europeisk historie? Vet du ikke at gamle stammer er grunnen til at europeiske landegrenser er slik de er? Vet du ikke at normenn, slik som horder (Hordaland) bl.a flere er nevnt i romerske kilder (tacitus?) Hvis vi ikke er nordmenn, hva er vi da?

Jeg blir av og til skremt av hvor lite enkelte innvandrer vet om nordmenn, hvor kommer dette fra? Tror dere virkelig at Norge er slik som USA, at alle her er innvanderere? Seriøst?

Anonym poster: 16ccdf8afc3d332695e00cc8f516c400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har blitt verdens ledende land på grunn av stor innvandring. Ser ikke helt problemet.

Anonym poster: 1affbe706fa7937020e529dfae038ffa

Innvandring fra Europe.

Anonym poster: e25485ebe0a8d17836fb709bf917249b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binta, nå tuller du. Selfølgelig er ikke disse tingene en trussel mot noen, problemet er bare at de samme folkene ofte har problemer med å skjønne likestilling, ytringsfrihet, demokrati, humanisme og betydning av en rettstat. Syns du det fortsatt er ok?

Du skrev også tidligere i tråden at vi andre må ha blandingsbarn i bakhodet når vi kritiserer innvandring, men er det ikke opp til voksne folk (som deg) å tenke over hva slags valg dere tar i livet? Det er jo du som har valgt å få barn som ikke er norske i ett Norge omgitt av nordmenn som sannsynligvis kommer til å bli mer og mer negative til innvandring i tiden fremover. Tok du ikke det med i vurderingen? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Anonym poster: 16ccdf8afc3d332695e00cc8f516c400

Seriøst? Om alle skulle tatt hensyn til hva mennesker rundt dem KAN komme til å synes om ens personlige valg, ville vi virkelig kommet langt her i verden.

HVORFOR skal mennesker føle hat og skepsis mot mitt barn som er født i Norge med norsk mor, som feire norske tradisjoner, snakker norsk osv, kun fordi faren hennes tilfeldigvis er født ett annet sted på jorda..? Er du seriøs?

Selvfølgelig er det opp til voksne folk å ta hensyn til BARN her i verden. Noe annet hadde da faen meg ikke tatt seg ut. Det skal ikke være nødvendig for meg, i en verden med respekt for hverandre, å måtte a hensyn til hva NORSKE folk mener om at ungen min er halvt afrikaner. Det er da pokker meg verre ting som skjer i verden enn som så.

Selvfølgelig har noen av innvandrerne problemer med å skjønne det, og der må faktisk staten og vi ta ansvaret med å gi de en ordentlig opplæring i sånt også, ikke bare språket, når vi først SKAL ta folk inn i landet. Det finnes flust av norske menn som mener kjærringa hører hjemme på kjøkkenet og at TV er en synd, og derfor mener JEG at integrering er svaret, ikke assimiliering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledende land på hva da?

Noen som kan fortelle meg om ET sted i verden der "multikultur" har ført til et bedre samfunn?

Det fins ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "kravet" jeg har noe problem med, er niqab. Rett og slett fordi samfunnet vårt bygger seg på tillit via ansikt.

Om man bruker de fem minuttene man har krav på av pause hver time til bønn eller røyk, har ingenting å si for meg.

Om en politikvinne har full sleeve-tatovering, eller hijab, bekymrer ikke meg.

Om kassadama har tatovering på halsen, eller hijab, bekymrer ikke meg.

Det som bekymrer meg, er hvor mye politikk andre legger i et skaut. For de aller, aller fleste muslimske kvinner er det ikke politisk relatert, det er et valg de har tatt utifra DERES tolkning fra koranen om å dekke til sin pryd.

AB#48 beskriver det godt. Problemet er at disse muslimene som praktiserer sin religion såpasst intenst i det daglige, også ganske sikkert har et helt annet verdisyn enn det jeg og de fleste nordmenn har. De ønsker et samfunn som jeg ikke liker. De forholder seg til 1400 år gamle dogmer, i stedet for å tenke selv, og utøver også press på andre for å leve på samme måte. De står for et autoritært syn der kvinner og menn skal segregeres. Jeg så nettopp en del av en BBC-serie på SVT om Mohammad, og jeg blir nesten syk av å se og høre det!

Jeg ser heller ingen grunn til at samfunnet stadig skal tilrettelegges til muslimers krav, f.eks. ved å nekte å bære en nøytral uniform (uten symbolplagg) eller krav om bønnerom.

Jeg ville heller ikke synes mye om hvis det kom enn stor strøm av Tea-party amerikaner til Norge, ei heller mormonere, eller at Märthas englebarn skulle bli en dominerende gruppe, - bare så det er sagt. Og det er du kanskje enig i? Og jeg ønsker minst mulig religion i dette landet. Religion generelt har en alt for høy grad av sær-beskyttelse gjennom internasjonale konvensjoner.

Islam innebærer tross alt også en morallære som (for)dømmer "feil" oppførsel, alt i henhold til en rigid middelaldersk tankegang, og der straff også inngår som et viktig element. Islam er dermed langt farligere enn andre sammenlignbare dogmer, - og ikke minst pga den store oppslutning den allerede har.

Islam er til de grader på kollisjonskurs med vestlige verdier. Det har ikke minst reaksjonene på Jyllands-Postens karikatur, "The Innocence of Muslims" og karikaturene i Charlie Hebdo vist til det fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vaser. Den eneste feilen man gjorde i Jugoslavia, var at man ikke gikk tidlig nok og hardt nok inn til å stoppe folkemordene og utrenskingene.

I Lybia deltok man i en temmelig begrenset forstand, og angrep kun regimets styrker når de direkte truet sivile bosetninger. Irak er fortsatt amerikanernes baby, akkurat som Afghanistan VAR det. Men når man først hadde drevet Taliban fra makten, ville det være galskap å slippe dem tilbake. Landet fortjener iallfall en sjanse til å etablere et styre utgått fra folket, heller enn ett som er dominert av en gjeng gale ekstremister. Selv om det mest sannsynlig kommer til å mislykkes.

Jaha, så jeg vaser? Du mener ikke at du vaser når du ikke svarer på det jeg sier i det hele tatt?

Jeg sa ingenting om hva som var rett eller galt, jeg sa at terrorbombinga i Serbia var folkerettstridig og UTEN mandat fra sikkerhetsrådet. Ergo holder det ikke å komme med tomprat om at vi er et "FN-land". Vi er først og fremst NATO-land, det er slik realpolitikken fungerer.

Libya var riktignok med sikkerhetsrådets mandat, men fortsatt folkerettstridig. Man blandet seg i en intern konflikt, gikk inn på en side, og bombet direkte sivile mål, om du ikke tror meg så kan du ta en titt på hvordan Sirte ser ut i dag (dessuten drepte man flere av Gaddafis slektninger i bombeangrep).

Afghanistan og Irak er kanskje "babyer" for USA, men Norge bisto allerede fra starten av i begge to. Norske spesialstyrker var f.eks. prominente i Operation Enduring Freedom, altså USAs angrepskrig, og IKKE stabiliseringsstyrkene i ISAF. Folkerettslige kriger begge to, og den ene nok en gang uten FN-mandat.

Du sier at det ville vært "galskap" å slippe Taliban til makten. Jaha, så du tror det hadde vært mye verre da enn nå? Å tro at man bare kan eksportere et vestlig borgerlig demokrati til Afghanistan vitner om null forståelse for hva Afghanistan er. Afghanistan er et land hvor den sentrale staten aldri har hatt noen legitimitet. Pashtun-stammene i grenseområdene Afghanistan/Pakistan har alltid hatt en viss grad av selvstyre, og alltid vært opportune i forhold til hvem de har støttet. Den nye regjeringen er i stor grad satt sammen av gamle talibanfolk og krigsforbrytere (altså det jeg mener absolutt går under gale ekstremister, forskjellen er at disse tillater vestlig kapitaleksport + gassledning). Omfattende valgfusk, og atter en gang null legitimitet (samt at lovene fortsatt er utrolig kvinnefiendtlige). Afghanistans levestandard har STUPT, levealderen har rast, og opiumsproduksjonen er høyere enn noensinne. Dette er et direkte resultat av den vestlige imperialismen.

Men dette er ikke poenget. Poenget er at vi som imperialistisk nasjon har et plikt overfor de mennesker vi ødelegger livsgrunnlaget til. Det minste vi kan gjøre er å la disse komme hit og bo her. Den dagen Norge slutter med denne krigingen kan jeg gå med på at vi slutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk, til islamistisk samfunn i Norge. De som vil leve slik, kan gjerne dra til andre deler av verden, hvor dette er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabiske revolusjonen kommer til Norge??

Du mener at det er fare for at arabere her skal demonstrere mot Jens og hans rød-grønne venner og kreve et nytt regime med mer demokrati, eller hva er det egentlig du frykter?

al-Qaida har overtatt i Egypt og Libya, og innført et sharia-styrt samfunn. Det vi frykter er at det samme skal skje i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med denne relativiseringen og de facto fornektelsen av det norske folk og dets tusenårige historie forstår jeg virkelig ikke hvorfor ikke flere nordmenn aksjonerer mot kulturmarxistene.

Helt 100% enig! Skam på kulturrelativistene eller -marxistene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...