Gå til innhold

Er de fleste jenter biseksuelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror mange jenter er mye mer villige til å eksperimentere enn gutter hvertfall.

Jeg anser meg selv som 100% hetero, men har hatt jentesex i tenårene. Har også vært forelska i ei jente en gang i tida. Men nå som jeg er voksen er det bare seksuell tenning og ikke noe mer enn det. Vært lykkelig gift i 15 år og er ikke bi.

Kjenner mange kvinner som tenner på jenter men ikke er biseksuelle.

Anonym poster: 4a4cf28ce40cd323d2b8f365d2688988

Om en mann hadde sagt at han hadde hatt guttesex i tenårene og vært forelska i en gutt, og fortsatt hatt seksuell tenning for gutter så hadde han aldri sluppet unna med å kalle seg hetero.

Vi gutter kan knapt gi hverandre en klem før mistankene begynner.

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en mann hadde sagt at han hadde hatt guttesex i tenårene og vært forelska i en gutt, og fortsatt hatt seksuell tenning for gutter så hadde han aldri sluppet unna med å kalle seg hetero.

Vi gutter kan knapt gi hverandre en klem før mistankene begynner.

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

Stemmer. Hvor ofte har du gitt en kamerat en klem? Nettopp, samme her. Bare ordet klem er femi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere tråd kan tyde på at forvirringen er total: "Hva er forskjell på å være bifil og biseksuell?" http://forum.kvinneg...howtopic=380819

Jeg vil påstå at begrepene bifil og biseksuell bare er oppspinn.

Bare tenk på dette: I utlandet har man ikke to forskjellige ord eller definisjoner på biseksuelle. Man kaller det bare "bisexual". Det er bare her i Norge/skandinavia at noen prøver å si "jeg tenner på det samme kjønn, men jeg forelsker meg ikke, så jeg er mer hetero enn bi asså"

Det er ord for folk med behov for å ta avstand fra romanse med det samme kjønn, samtidig som de liker sex med det samme kjønn. Jeg skjønner helt fint at noen liker sex med det samme kjønn, men som ikke forelsker seg. Det handler bare om sexen, det er helt greit, men forskjellen på bifil og biseksuell er imaginær. Det er ikke noe regel eller definisjon med noe særlig hold.

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være gay selv om man hjelper en venn til å føle seg okay....

Guttekos er i ferd med å bli mer akseptert det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Hvor ofte har du gitt en kamerat en klem? Nettopp, samme her. Bare ordet klem er femi.

Reading comprehension!

Når man skriver at man knapt kan gjøre noe, så betyr det at man kan gjøre det, men bare så vidt ;)

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg tror nok ikke det! Men kvinner har kanskje en lavere terskel for hva som blir sett på som "gøy"? :)

Du mener: hva som blir sett på som "gay"?? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være gay selv om man hjelper en venn til å føle seg okay....

Guttekos er i ferd med å bli mer akseptert det også.

Å støtte en venn har alltid vært akseptert.

"Guttekos" er, og vil alltid være gay

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reading comprehension!

Når man skriver at man knapt kan gjøre noe, så betyr det at man kan gjøre det, men bare så vidt ;)

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

Hehe! Vel, jo. Når jeg tenker meg om har jeg gjort det én gang. Altså knapt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Vel, jo. Når jeg tenker meg om har jeg gjort det én gang. Altså knapt. ;)

Dessverre en selvforsterkende mekanikk. ;_;

Og det med biseksuell eller ei... Jeg er også en kvinne som har vært til sengs med damer uten å kalle meg hverken bi- eller poly- eller noe som helst. Føler meg vel nærmest hetero om man skal følge de generelle inndelingene (de få damene jeg tenner på er slanke, små og muskuløse, akkurat som mennene jeg tenner på). Du kan sikkert putte meg i den ene båsen eller den andre etter hva som passer ditt verdenssyn, men siden en av hovedkinkene mine er visse typer homosex, så blir dette bare sånn måtelig interessant og kategoriene blir mer i veien enn til hjelp.

Btw: Slumpet en gang innom en religiøs folkehøyskole der ALLE damene satt på fanget til hverandre, holdt hverandre i hendene og så hverandre dypt inn i øynene (kan ikke huske at det var en eneste mannlig elev der heller). I min naivitet spurte jeg om det var mange kjærestepar der, og holdt på å bli kjeppjaget. Det var den opphøyde åndeligheten som ga seg utslag, ikke det at de var hundre frustrerte jenter under alt for trange forhold. Neeeida. /ironi

Tl;dr: Om du definererer biseksuell veldig bredt (ikke frastøtt av kvinnekropp og kroppskontakt): Ja, de fleste jenter er det.

Om du definerer biseksuell veldig snevert (må kunne bli livslangt forelsket): Nei, de færreste er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer fint å si / se at en jente er kjempepen - men det handler ikke om at jeg syns det er (seksuelt) tiltrekkende. Det går mer på hvordan jeg selv har lyst til å se ut:P

Har - med hånda på hjertet - aldri aldri hatt så mye som litt lyst til å kysse en annen jente en gang. Føler nesten det er mer unormalt nå for tiden :P

Anonym poster: b6594954ea3961200b4b5761e359aa8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å støtte en venn har alltid vært akseptert.

"Guttekos" er, og vil alltid være gay

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

Nja, gutta i f.eks. antikkens Hellas er vel ikke ikke helt enige med deg der. Ordene de brukte for å beskrive seksuelt samkvem handla om 'aktiv/penetrerende part' og 'passiv/mottakende part'. De hadde ikke ord for hetrofil/homofil/bifil, fordi det hadde ingen betydning.

Synes det er flott at yngre gutter ser ut til å blir mere åpne seksuelt sett, og tør å eksperimentere mer :)

Endret av inox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, gutta i f.eks. antikkens Hellas er vel ikke ikke helt enige med deg der. Ordene de brukte for å beskrive seksuelt samkvem handla om 'aktiv/penetrerende part' og 'passiv/mottakende part'. De hadde ikke ord for hetrofil/homofil/bifil, fordi det hadde ingen betydning.

Synes det er flott at yngre gutter ser ut til å blir mere åpne seksuelt sett, og tørr å eksperimentere mer :)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg både tenner på og forelsker meg i begge kjønn. Men for meg er ikke det så viktig, jeg er BDSM'er, og det er det jeg ser på som min legning. Det er det som ligger i bunn, så kommer det med kjønn og forhold og slikt litt utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, gutta i f.eks. antikkens Hellas er vel ikke ikke helt enige med deg der. Ordene de brukte for å beskrive seksuelt samkvem handla om 'aktiv/penetrerende part' og 'passiv/mottakende part'. De hadde ikke ord for hetrofil/homofil/bifil, fordi det hadde ingen betydning.

Synes det er flott at yngre gutter ser ut til å blir mere åpne seksuelt sett, og tør å eksperimentere mer :)

Tja, vi hører jo stadig om feminiseringen av den norske mannen og at de ikke er mandige nok for damene, så da vet jeg ikke om det er så bra om de begynner å ta den opp i ræva.

Anonym poster: b3dbd67f60f3d0ba48e788ef21b67251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan i huleste forklarer du at en person er kåt på en person av samme kjønn uten å være enten homo eller bi? Jada, jeg vet folk eksperimenterer med sex sammen med personer av samme kjønn, og at eksperimentering ikke er det samme som å være homo eller bi. Men hvis de faktisk blir tent av dette så må de jo føle tiltrekning til personer av samme kjønn. ERGO: HOMO ELLER BI.

Og hvis ikke de føler tiltrekning, hva faen er da vitsen med å eksperimentere?

Jeg ser ikke hva den distinksjonen der gjør for argumentet mitt, som er uhyre enkelt: du kan under ingen omstendighet tenne på andre mennesker av samme kjønn med mindre du enten er homoSEKSUELL eller biSEKSUELL. Du kan eksperimentere uten å tenne, men ikke tenne uten å være homo eller bi.

Da går de vel ut fra at det er en kvinne som gjør det. Altså er dette momentet irrelevant for argumentet ditt. Jeg kan ikke snakke for andre hetero menn, men personlig ville jeg følt slik vemmelse ved å se en annen mann suge meg at jeg trolig ikke ville ha fått den opp engang. Nei, jeg er ikke homofob. Homo- og biseksuelle sin seksualitet er IKKE mindreverdig i forhold til heteroseksuelle, så det er ikke det det går på i mitt tilfelle. Greia er at menn er NULL OG NIKS TILTREKKENDE FOR MEG, ganske enkelt fordi jeg er hetero.

Hva er det hun har "rett i"? At jeg kan få orgasme av å bli sugd av en mann jeg vet er en mann? Det kan jeg garantere at jeg ikke får. Og hvis jeg ikke vet om den som gir meg en sugejobb er en mann eller kvinne så antar jeg det er en kvinne, og kan følgelig få orgasme. Men det styrker ikke argumentet hennes, det ville det bare gjort hvis jeg visste hvilket kjønn det var, og det gjør jeg altså ikke.

Jeg tror du undervurderer reptilhjernens kraft her, altså ;) Selvfølgelig kan man bli tent og få orgasme selv om man ikke tenner på vedkommende man har sex med. Det er slik kropper er laget! For å illustrere poenget mitt, her er en interessant artikkel om seksuell opphisselse og orgasme hos mennesker som ble tvunget til å motta seksuelle stimuli: http://www.scribd.com/doc/23150432/Sexual-Arousal-and-Orgasm-in-Subjects-Who-Experience-Forced-Stimulation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jenter er biseksuelle.

At alle ikke vet om det selv er en annen sak.

:)

Alle gutter er biseksuelle.

At alle ikke vet om det selv er en annen sak.

;)

(PS. Nei, jeg mener ikke at noen av disse utsagnene er riktige.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gutter er biseksuelle.

At alle ikke vet om det selv er en annen sak.

;)

(PS. Nei, jeg mener ikke at noen av disse utsagnene er riktige.)

Er jo noen forskere/pykologer som mener ingen er 100% hetrofil eller homofilm, men at det er et ektremt spekter, der de fleste havner ca. på hentro, en del på homofil og masse folk spred utover i forskjellige grader av bifil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...