Gå til innhold

Avklaringskurs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går nå på Arbeidsavklaringspenger og har gått på det en god stund nå.Saksbehandleren min vil sende meg på et 4 ukers avklaringskurs, men jeg er ikke helt sikker. Jeg har forsøkt på utdanning og ulike typer arbeidspraksis, men det har ikke fungert.

Det jeg lurer på er om dette er et krav for å kunne søke uføretrygd senere? Og/eller vil det telle til min fordel om jeg forsøker dette? Det er nok fortsatt noen år før jeg eventuelt kan søk om dette, men allerede nå begynner jeg å få en følelse av at det er der jeg kan ende tilslutt og det er derfor jeg lurer. Takk for alle svar.

Anonym poster: 111baf65a4d75f69221befbf7b8d8728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempeviktig å delta. Det er en måte å skaffe dokumentasjon til en søknad om uførepensjon. Du kan få avslag på søknaden din dersom du ikke er "avklart mot alt arbeid", dvs at det må bevises at du overhodet ikke kan være i noen form for jobb. Dette hjelper et sånt kurs deg med.

At legen din sier at du ikke kan jobbe er ikke nok, du må avklares mot alt arbeid også.<br /><br /> Anonym poster: 8469e95952a7ecee855e9864f852f499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg fikk i dag inkalling til et sånt kurs.

Jeg jobber 50% og får 50% aap fra nav. Dersom jeg ikke deltar på kurset mister jeg aap pengene.

Kurset kom bare på en sms i dag med oppmøtetid og dato som ikke kan endres.

Jeg er selvfølgelig bortreist på den eneste ferien jeg har hatt på mange år den uken kurset starter, en ferie jeg har fått av moren min.

Jeg forstår ikke helt hensiktern med kurset, jeg har en jobb, skal jeg da ta meg fri fra den i 4 uker for å delta på en kurs som går over 30 timer i uken i 4 uker? Jeg skal ta meg fri fra jobben for å lære meg å søke jobb?

Er ikke det helt hull i hodet? Jeg jobber virkelig max av det jeg klarer, jeg er ikke arbeidssøkende og likevel skal jeg gå på et heltidskurs for å lære dette?

  • Individuell veiledning
  • Økt innsikt i dine muligheter på arbeidsmarkedet
  • Økt innsikt i din sosiale og faglige kompetanse
  • Innføring i jobbsøkerverktøyene
  • En oversikt over hvilke jobber du kan beherske
  • En vurdering av hvordan tilrettelegging og tilpasset støtte kan hjelpe deg tilbake eller videre i arbeid
  • Aktiviteter for å styrke din motivasjon og mestringsfølelse
  • Informasjon om arbeidsmarkedet, ulike yrker og krav, rettigheter og muligheter i arbeidslivet
  • Et bindeledd mellom leger, arbeidsgiver og eventuelle andre samarbeidspartnere


Anonymous poster hash: eb3ab...f4b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man mottar penger fra NAV kan de vel sette krav,og det er vanskelig å unngå det.

Det beste er å klare seg uten NAV.



Anonymous poster hash: db6be...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i dag inkalling til et sånt kurs.Jeg jobber 50% og får 50% aap fra nav. Dersom jeg ikke deltar på kurset mister jeg aap pengene.Kurset kom bare på en sms i dag med oppmøtetid og dato som ikke kan endres.Jeg er selvfølgelig bortreist på den eneste ferien jeg har hatt på mange år den uken kurset starter, en ferie jeg har fått av moren min. Jeg forstår ikke helt hensiktern med kurset, jeg har en jobb, skal jeg da ta meg fri fra den i 4 uker for å delta på en kurs som går over 30 timer i uken i 4 uker? Jeg skal ta meg fri fra jobben for å lære meg å søke jobb?Er ikke det helt hull i hodet? Jeg jobber virkelig max av det jeg klarer, jeg er ikke arbeidssøkende og likevel skal jeg gå på et heltidskurs for å lære dette?

  • Individuell veiledning
  • Økt innsikt i dine muligheter på arbeidsmarkedet
  • Økt innsikt i din sosiale og faglige kompetanse
  • Innføring i jobbsøkerverktøyene
  • En oversikt over hvilke jobber du kan beherske
  • En vurdering av hvordan tilrettelegging og tilpasset støtte kan hjelpe deg tilbake eller videre i arbeid
  • Aktiviteter for å styrke din motivasjon og mestringsfølelse
  • Informasjon om arbeidsmarkedet, ulike yrker og krav, rettigheter og muligheter i arbeidslivet
  • Et bindeledd mellom leger, arbeidsgiver og eventuelle andre samarbeidspartnere
Anonymous poster hash: eb3ab...f4b
Kanskje de tenker at du kan jobbe 100% i en annen jobb, selv om det kanskje ikke går for deg, jeg kjenner deg jo ikke. Men jeg ville ringt og snakket med din saksbehandler og legge det frem som du sier selv. Idiotisk å måtte ta fri fra jobb for dette kurset.

Anonymous poster hash: 1c8bb...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har både sendt mail og prøvd å ringe, men får ikke tak i saksbehandler. Det er jo typisk.

Har i alle fal lagt igjen en beskjed og håper han ringer tilbake. Er jo nettopp sånne ting som får en til å gå rett i kjelleren, det virker bare håpløst.



Anonymous poster hash: eb3ab...f4b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...