Gå til innhold

Hvorfor først inn på T-banen?


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig på hva som svirrer inni hue på de folka som på død og liv skal inn i t-banevognen før alle de som skal av kommer ut. Hvorfor stå midt i døråpningen og hindre den strømmen som kommer uansett hvor du står. Hvorfor presse seg inn i en stappa full vogn, når du innerst inne vet at hvis du venter littegrann så kan du bare danse inn med åpene armer.

Det er utrolig provoserende å møte en flokk med sauer, når man selv skal ut. Det må jo være like irriterende for dem, når de selv skal ut og måtte kjempe seg gjennom et folkehav! Men neida, ingen tar hintet.

Kan man ikke være så snill og la folk gå av først!? Det samme problemet er på bussen. Står man ikke klar ved døra, så har du ikke sjangs til å gå av på stoppestedet ditt. Folk er bare livredde for at banen/bussen skal kjøre fra dem virker det som. Vil man virkelig at folk ikke skal komme av? Vil man stå sild i tønne? Vær så snill.. kan noen forklare meg hvorfor folk ikke bruker hode og samarbeider "litt" lissom!??

Endret av spørsmålstegnet
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar både tog og t-bane. 99% venter til folk har gått av og så har du resten. Joda, jeg legger merke til de men irriterer meg ikk. Til det har jeg annet å bruke energien min på.

Anonym poster: bc540d6e21b64a106e1aba6ae91d35ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar både tog og t-bane. 99% venter til folk har gått av og så har du resten. Joda, jeg legger merke til de men irriterer meg ikk. Til det har jeg annet å bruke energien min på.

Anonym poster: bc540d6e21b64a106e1aba6ae91d35ba

Jaha.. hos meg er det langt ifra 99 %. Nesten så og si hver gang, står det hvertfall én person som står midt foran døra når jeg skal ut. Alt for å ikke ta et skritt til siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoisme, slik man dessverre ser så mye av ellers i samfunnet. Kort sagt - meg, meg, meg!

Løsningen er å bare gå rett på og ikke vike. Flytter de seg ikke så faller de som fluer...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterendes det der.Folk som presser seg på og sprerrer slik at en ikke kommer ut døra. Jeg har ryggproblemer som gjør meg "treig" ned trapper og når jeg skal gå sån generelt.

Folk som presser seg på meg og skal INN når jeg skal ut,får en dose med kjeft og beskjed om å flytte seg.

Rart at det er sån,alle blir vel irritert når en ikke kommer seg ut /av den holdeplassen man vil,fordi en fordømt idiot står og skal inn FØØØØØRST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var moro å skumpe hardt borti de som stod i veien når jeg skulle ut av banen, eventuelt sende de dødsblikk. Flytta på seg da. Utrolig irriterende.

Husker en gang jeg skulle ta bussen hjem fra skolen. Alle stod og dytta, alltid, og en dag åpnet bussdøra seg foran meg. Jeg ble regelrett dytta INN I bussen, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg lurer egentlig på hva som svirrer inni hue på de folka som på død og liv skal inn i t-banevognen før alle de som skal av kommer ut. Hvorfor stå midt i døråpningen og hindre den strømmen som kommer uansett hvor du står. Hvorfor presse seg inn i en stappa full vogn, når du innerst inne vet at hvis du venter littegrann så kan du bare danse inn med åpene armer.

Det er utrolig provoserende å møte en flokk med sauer, når man selv skal ut. Det må jo være like irriterende for dem, når de selv skal ut og måtte kjempe seg gjennom et folkehav! Men neida, ingen tar hintet.

Kan man ikke være så snill og la folk gå av først!? Det samme problemet er på bussen. Står man ikke klar ved døra, så har du ikke sjangs til å gå av på stoppestedet ditt. Folk er bare livredde for at banen/bussen skal kjøre fra dem virker det som. Vil man virkelig at folk ikke skal komme av? Vil man stå sild i tønne? Vær så snill.. kan noen forklare meg hvorfor folk ikke bruker hode og samarbeider "litt" lissom!??

hehe de har vel panikk for at toget skal kjøre fra de? hehe. Tror faktisk det er derfor. Eller de vil skynde seg inn så de finner sitteplass å slippe å stå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg ekstremt over et lignende fenomen på bussene i oslo. spesielt leddbussene: folk som ppå død og liv SKAL flokk seg rundt dørene når det er masse plass ellers i bussen til å stå.

De skjønner virkelig ikke at de kan trekke lenger inn så folk kommer inn og ut av bussen. De bare MÅ stå i veien når de kan stå og ha bedre plass andre steder.

Jiiiiz.

Anonym poster: e9f5a43c293d1fb08af13d00c4eaaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Irriterer meg ekstremt over et lignende fenomen på bussene i oslo. spesielt leddbussene: folk som ppå død og liv SKAL flokk seg rundt dørene når det er masse plass ellers i bussen til å stå.

De skjønner virkelig ikke at de kan trekke lenger inn så folk kommer inn og ut av bussen. De bare MÅ stå i veien når de kan stå og ha bedre plass andre steder.

Jiiiiz.

Anonym poster: e9f5a43c293d1fb08af13d00c4eaaaaa

ja og når bussjåføren faktisk ber passasjerene om å trekke bakover i bussen, så gjør de faen meg ikke det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er irriterende, og det burde strengt tatt ikke kreve så mye logikk for å la være.

Jeg prøver ikke å gå inn når andre skal ut, og står ikke i veien, men jeg stiller meg helst strategisk og prøver å komme først inn når det er klart for å gå inn. For det blir alltid fullt, og er for få plasser.

Og når vi er inne på det: Hvorfor klarer ikke folk å lære seg rulletrappens gyldne regel? Stå til høyre, gå til venstre! Ikke stå i hele rulletrappen så ingen kan gå forbi. Kanskje det burde innføres sertifikat for å få lov til å bruke sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, de er irriterende, og det burde strengt tatt ikke kreve så mye logikk for å la være.

Jeg prøver ikke å gå inn når andre skal ut, og står ikke i veien, men jeg stiller meg helst strategisk og prøver å komme først inn når det er klart for å gå inn. For det blir alltid fullt, og er for få plasser.

Og når vi er inne på det: Hvorfor klarer ikke folk å lære seg rulletrappens gyldne regel? Stå til høyre, gå til venstre! Ikke stå i hele rulletrappen så ingen kan gå forbi. Kanskje det burde innføres sertifikat for å få lov til å bruke sånne.

disse reglene kan de tydeligvis i andre land men ikke i norge....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns folk har blitt veldig flinke til å slippe folk av først, jeg. Noen mennesker vil alltid slite med/drite i slike sosiale regler. Men det blir bare færre og færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Synes IKKE folk er flinke på 21-bussen i hvert fall. Husker jeg gikk så hardt inn i en fyr som presset seg på at han deisa rett i bakken. Det var deilig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Bussene i Oslo er ille. Folk er nok redde for ikke å komme på. Det har skjedd meg, og flere andre, at man er på vei inn i bussen etter at alle har gått av, og så har den jævla sjåføren lukka døra og kjørt. Rett forran nesa på deg. Siden det er enkelte slike sjåfører i Oslo, så skjønner jeg også at folk stresser litt med å komme seg på bussen.

Men jeg er enig. Jeg synes det er en uting med den der pressingen. Jeg presser meg ikke på selv om jeg har blitt stått igjen på holdeplassen med hakeslepp. Jeg hater den der pressinge. Står jeg forran i køen og går til side for å slippe folk ut, så kommer det noen nepeskrell og presser seg forbi. Jeg og får ganske spisse albuer da gitt.

Men det er ganske mange håpløse andre veien også. Som stopper rett utenfor døra og sperrer absolutt alle. Her om dagen skulle jeg gå av og en dame med en koffert gikk av før meg. Hun stoppet rett utenfor døra og bøyde seg ned for å ta opp håndtaket på kofferten (sånn med hjul på) så jeg deisa rett i ræva på henne... jeg hadde ingen valg. Ble pressa bakfra og hadde den ræva i veien. Dama gikk nesten på tryne over kofferten sin. Men det var vel fortjent. Håper hun går litt vekk neste gang hun går av...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Bussene i Oslo er ille. Folk er nok redde for ikke å komme på. Det har skjedd meg, og flere andre, at man er på vei inn i bussen etter at alle har gått av, og så har den jævla sjåføren lukka døra og kjørt. Rett forran nesa på deg. Siden det er enkelte slike sjåfører i Oslo, så skjønner jeg også at folk stresser litt med å komme seg på bussen.

Men jeg er enig. Jeg synes det er en uting med den der pressingen. Jeg presser meg ikke på selv om jeg har blitt stått igjen på holdeplassen med hakeslepp. Jeg hater den der pressinge. Står jeg forran i køen og går til side for å slippe folk ut, så kommer det noen nepeskrell og presser seg forbi. Jeg og får ganske spisse albuer da gitt.

Men det er ganske mange håpløse andre veien også. Som stopper rett utenfor døra og sperrer absolutt alle. Her om dagen skulle jeg gå av og en dame med en koffert gikk av før meg. Hun stoppet rett utenfor døra og bøyde seg ned for å ta opp håndtaket på kofferten (sånn med hjul på) så jeg deisa rett i ræva på henne... jeg hadde ingen valg. Ble pressa bakfra og hadde den ræva i veien. Dama gikk nesten på tryne over kofferten sin. Men det var vel fortjent. Håper hun går litt vekk neste gang hun går av...

Hæ er det mulig? har ikke vært borti så frekke bussjåfører som lukker døra når de ser at folk er på vei til å gå ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

20-bussen er den bussen jeg har opplevd dustesjåfører. Og også sett andre få døra smelt igjen rett forran nesa. Skikkelig sjarmerende bussjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

20-bussen er den bussen jeg har opplevd dustesjåfører. Og også sett andre få døra smelt igjen rett forran nesa. Skikkelig sjarmerende bussjåfører.

tydeligvis folk som hater jobben sin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...