Gå til innhold

den uinteressante fjasemasetråden (med regler) for natteranglere og dagdrivere


TheHairyToothfairy

Anbefalte innlegg

jeg har veldig variert musikkinteresse. her går det i fra opera til dance, fra country til pop. og masse masse rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filleproletiet

Jeg hadde faktisk en veldig interessant samtale med Saul Hudson om akkurat det temaet. Han avkreftet alle disse rock n roll-ryktene, og forteller at det var og er fullstendig nødvendig for ham å holde seg klar i toppen for å kunne skrive en god sang. Han hadde et pinlig enkelt argument for hvorfor. Hvordan skulle han ellers huske hva pokker han klemte ut av gitaren?

Det samme har Mark Knopfler også hevdet. Resultatet av musikken som ble til under studiosessions hvor det var dop involvert resulterte i bare crap.

Også Deep Purple har offentlig fortalt at disse rock n roll-romantiseringene om nark stort sett bare er pissprat. Studioene slapp stort sett ikke inn overrusede band, og de lånte enda mindre ut studioutstyr for opptak i eksterne lokaler, slik Deep Purple ofte gjorde.

Du lever på ryktet om en romantisert og fiktiv sannhet. La den ballen ligge her.

Det finnes noe forskning som støtter det du sier, ofte forskning som er finansiert av kristne organisasjoner, som jeg finner i hvert fall. Også finnes det noe forskning som mener at det absolutt er en sammenheng mellom god musikk og rusmidler.

Det handler ikke bare om at rus nødvendigvis gjør musikken BEDRE, men at mange kunstneriske sjeler trenger rusmidler for å takle stress, sceneskrekk, hverdagen, eller bare for å koble av. Er vel noen her inne som drikker en stiv en i blandt eller, Giamono-p?

Jeg siterte for øvrig en komiker, som for dere sikkert er djevelen selv, Bill Hicks, som et flåsete og humoristisk svar på et bilde noen la inn som antydet det samme - nemlig at popmusikk før var bedre enn nå. At dere klikker i vinkel og plutselig er moralens voktere, snurpete veslevoksne tits blir jo litt absurd, gjør det ikke? Hyggelig gjeng.

http://www.google.no...d drugs&f=false

Endret av Filleproletiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gidder du la den ballen ligge? det er tydelig at du har tenkt lenge på det, men det er ikke rom for denne slags idiot-diskusjon du kommer med her. du snakker nå mot musikere og medisinere. hvis du ikke har noe hyggelig å komme med, når du helt tydelig bør observere at det ikke er et velkomment tema - uansett hvor viktig det er for deg - så anbefaler jeg en lang tur på en kort brygge. DER ender den ballen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg dette dødt, Fille.

Det du linker til, er egentlig bare en dokumentasjon på at musikere bør skabe mestringsstrategier for sin udøvende praksis uden å gå veien om faktorer som hemmer deres psykomotorikk.

Jeg synes ikke dette er noe å diskutere her, og jeg finder meg ikke i at du karakteriserer folk uden noe grundlag for det. Jeg kommer ikke til å svare mere på dette.

Edit: Og bare for å ha sagt det - når jeg drikker, er det isammenhenger der jeg ikke behøver å jobbe eller prestere noe. Jeg tror ikke det tilfører meg hverken kreativitet eller forbedring av noe som helst. Jeg forstår ikke en gang hvorfor du tar det opp. Det har ingen relevans.

Endret av Giacomo_P
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

gidder du la den ballen ligge? det er tydelig at du har tenkt lenge på det, men det er ikke rom for denne slags idiot-diskusjon du kommer med her. du snakker nå mot musikere og medisinere. hvis du ikke har noe hyggelig å komme med, når du helt tydelig bør observere at det ikke er et velkomment tema - uansett hvor viktig det er for deg - så anbefaler jeg en lang tur på en kort brygge. DER ender den ballen.

Hvem var det som TOK OPP temaet da? Jeg siterte en KOMIKER. Det var dere som begynte å frowne over et harmløst sitat. Er musikere eksperter på rus? Jøss. Hva er en medisiner? Jeg har medisinutdannelse, dersom det teller som argument. Herregud mann.

DER ender ballen, fjomp.

Endret av Filleproletiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som TOK OPP temaet da? Jeg siterte en KOMIKER. Det var dere som begynte å frowne over et harmløst sitat.

DER ender ballen, fjomp.

du viser en utpreget evne til å i det hele tatt kunne argumentere når du må bruke nedsettende ord og hersketeknikk. du er en trist person. ha en god kveld, jeg kommer ikke til å svare dine heller prepubertale utbrudd og argumenter de neste timene.

hvis du absolutt må dele mer kvalme, slå deg løs - men jeg akter ikke bidra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg har blitt kristen jeg nå altså. Det skulle min søster hørt. Tror ho hadde dauet på seg av latter.

Hvorfor ikke la oss være I fred og ta deg en lang tur på en kort brygge med lodd rundt beina?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack! Hvordan gikk det med den vanskelige Arma kampen i dag? Har Vært på kino så hatt besøk så ble ikke mye spilling på meg I dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en pus Minya? De driver med slik tråkking :jepp:

Jaaa, jeg er en snikepus som sneik seg opp i tråd-sofaen og la seg helt på hjørnet for at ingen skulle se meg og kaste meg ned fra sofaen! :fnise:

Evt oppi fanget til FruN. Det er det også fint har jeg hørt.

Ble litt seint svart, men jeg rotet meg borti et innmari svært grottesystem i Minecraft og brukte fire timer på å plukke med meg ting og komme meg ut igjen. Veldig høy "ooh, a piece of candy"-faktor.

Nå skal jeg snike meg inn i senga til mannen og bysselalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jack! Hvordan gikk det med den vanskelige Arma kampen i dag? Har Vært på kino så hatt besøk så ble ikke mye spilling på meg I dag :(

den ble avbrutt av tekniske vanskeligheter, heheh. heia nexgentel! :(

kino og besøk? hva heter hun? BRYT SAMMEN OG TILSTÅ! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...