Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Ettersom at min forrige dagbok ble ganske full, så starter jeg derfor en ny. :)

Kort om meg; trønder som har forvillet seg ned til Oslo, samboer med verdens herligste som jeg fikk en sønn med sommeren 2012. :hjerte: Har også en diva av ei katt til husdyr.

Kommer til å skrive om min hverdag som mamma og livet generelt, på godt og vondt selvfølgelig.

Veldig fornøyd om du legger igjen en hilsen, er superkjekt å bli kjent med nye mennesker. :tommelopp:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok!! Og hurra for at jeg er den første som får skrive i den!! :hoppendeglad:

Her skal jeg følge med, vet du!!

Håper det står bra til med deg og lille W :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger deg videre i denne dagboken :)

Ang babygym. Vesla elsker denne! Hun kan ligge ganske lang tid i strekk og leke og trampe på tangentene, mens mor rydder i huset osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny dagbok! Må få somlet meg til å lage en ny selv!

L har også babygymen som Selma_ snakker om. Den er veldig populær her i gården også. Anbefales på det sterkeste!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje å kjøpe den dere to har, men så kom jeg over en annonse på finn her om dagen. Ei som bor i nærheten solgte denne til kun 700kr helt ny. Den får en ikke til under 999kr på nettbutikkene og en må i tillegg betale en del i frakt. Så i går ble det kjøp av babygym! Er kjempefornøyd, lille W syntes det var veldig spennende å ligge under den. Masse farger, lyder og lys. :) Gleder meg til å la han ligge under den i dag og!

Skal ellers prøve å trene litt mer på mageleie nå som stivheten i nakken har gitt seg. :) Han er veldig sterk i nakken, men er ikke like flink til å ta frem hendene sine om vi legger han ned med hendene ved siden av seg. I følge fysioterapeuten så er det noe som kommer veldig fort når vi begynner å trene han.

Er så utrolig mye spennende som skjer med lillegutt for tiden! Masse blikkontakt, store smil og masse prating. Skikkelig herlig! :rodmer: Gleder meg veldig mye til å høre han le. Tror jeg kommer til å reagere på samme måte som de fleste mødre, altså med tårer og stolthet større enn størst!

--------

Bare et lite tips til dere som venter barn. Jeg bruker aldri bare håndkle til å tørke lillegutt etter bading, går for det meste i flanellskluter. Mye mykere og snillere for huden deres. :) Vi fikk kun flanellskluter til å tørke han med på sykehuset så da vi kom hjem så måtte vi ut å kjøpe inn enda flere. Greit å ha på stellebordet og i stelleveska. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Angel, grattis med ny dagbok!! :hallo:

Babygym, ja! Dét må jeg skrive opp på lista mi! Den dere har kjøpt er jo kjempefin! :jepp:

Takk for tipset angående flanell! Hvor kjøpte dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Angel, grattis med ny dagbok!! :hallo:

Babygym, ja! Dét må jeg skrive opp på lista mi! Den dere har kjøpt er jo kjempefin! :jepp:

Takk for tipset angående flanell! Hvor kjøpte dere det?

Takker og bukker! :)

Ja, jeg liker den kjempegodt! W elsker å ligge under den, trenger ikke å ha på verken musikk/lyder eller lyd for at han blir underholdt av den der. Masse fint å se på. :)

Det var samboer som kjøpte de så jeg er litt usikker. Men tror det var på Barnas hus eller babykos. Vet de selger ruller med flanell på sparkjøp til veldig snill pris, da er det bare å klippe ut selv i den strl en vil ha og sy på en søm. Billig og enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den babygym-en har svigerinna mi også :jepp: Nevøen min er litt liten til å finne den fascinerende enda, men om noen uker tenker jeg den blir kjempepopulær :-)

Tenkte jeg skulle spørre deg om noe, jeg! Mener å huske at du var på modningsakuåunktur? Hvordan fungerte det? Og hvor var du? Har litt lyst til å prøve :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med videre vet du :klemmer:

Spennende tider fremover og masse som skjer med lill W, herlig! :)

:klemmer: Ja, masse som skjer! Han utvikler seg hele tiden, mye moro å se. Utrolig sjarmerende med de herlige smilene altså. :rodmer: Du har mye å se frem til Mala.

:klemmer:

Den babygym-en har svigerinna mi også :jepp: Nevøen min er litt liten til å finne den fascinerende enda, men om noen uker tenker jeg den blir kjempepopulær :-)

Tenkte jeg skulle spørre deg om noe, jeg! Mener å huske at du var på modningsakuåunktur? Hvordan fungerte det? Og hvor var du? Har litt lyst til å prøve :jepp:

Det tar vel ikke lange tiden, de utvikler seg veldig fort! Rart hvor mye som skjer på noen uker altså. Anbefaler den på det sterkeste. :)

Det var jeg vet du. :) Nå rakk jeg ikke mer enn 1 behandling før fødsel. Jeg var der i uke 36/37, var veldig behagelig faktisk. Veldig rolig og veldig avslappende! De kan også fortelle litt hvor "moden" du er. Jeg skulle egentlig tilbake den dagen lille W kom til verden, mener det var ca. 2 uker etter jeg.. Måtte få min mor til å ringe å avbestille timen fra fødestuen gitt. :fnise: Jeg gikk på bringebærbladkapsler helt frem til fødselen, og det kommer jeg til å gjøre neste gang også. Jeg hadde omtrent ikke blødning etter fødselen, trakk seg sammen kjempefort. Anbefales. :) Kan sende deg link med de kapslene om du er interessert. :)

--

Tips!

Om noen av dere skal bruke mesoft i stedet for våtservietter så har de slike til 19kr på Meny, altså 10kr billigere enn på apoteket. :) Apotek1 har av og til kampanje "5 for 100;-" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du deler tips!! :) Jeg har egentlig aldri likt å bruke våtservietter men må ærlig inrømme at jeg har begynt å bruke det mer og mer. Brukte masse Mesoft i begynnelsen, men ute på tur så ble det mye enklere med våtservietter.

Kommer til å kjøpe inn igjen Mesoft etter tipset ditt! :) VIsste ikke at det var så stor prisforskjell!

De bringebærbladkapslene skal jammen jeg teste ut neste gang også! Høres virkelig ikke dumt ut! :)

Jeg har også brukt flanell ofte når jeg tørker L etter bad/stell. Også gaskluter. Kjøpte de egentlig som gulpekluter, men det har vi ikke akkurat hatt behov for så da bruker vi de på badet isteden! Har også en i stelleveska som jeg bruker på stellematter borte hos andre eller på cafè/kjøpesenteret!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du liker tipsene! :)

Vi bruker våtservietter om natten + vi har våtservietter i stellevesken. Men jeg tørker alltid over med en mesoft etter bruk så han er god og tørr på stumpen før jeg tar på bleie, vil ikke risikere rød stump. :) Slike tørre kompress er mye dyrere på apoteket, de tar seg veldig godt betalt! De på meny heter Unik Sensitive, tror de står ved våtservietter osv. Er akkurat som mesoft. :)

Om du skal prøve deg på bringebærbladkapsler så kjøp disse, da trenger du bare å spise 2 stk daglig. Ser mange som kjøper de svakere typene, da må en spise 2 stk 2-3 ganger daglig. Jeg syntes personlig det ikke var så digg å svelge tabletter i svangerskapet så disse passet bra for meg i hvert fall. :) Men anbefales virkelig, jeg hadde som sagt nesten ikke blødning og alt trekte seg kjempefort sammen! Hadde heller ikke etterrier, om det er på grunn av bringebærbladkapslene vet vi jo ikke, men liker å tro det. ;)

Vi har også gaskluter, men de blir sjelden brukt. Her gulper heller ikke W så mye, bare av og til. Takk og lov!

Flanell blir alltid brukt etter bad, fungerer som bare det. :) Har alltid med meg en flanellsklut + gasklut i stelleveska, greit å ha. :) Jeg skifter på han i vogna jeg.. Synes liksom de stellemattene som ligger på stellerommene er så ekle.. Isj.. Fisefin? Ja.. :sjenert:

Herregud, jeg mister så mye hår for tiden.. Tetter jo dusjen omtrent! Også faller det av like mye når jeg tørker håret også. Grusomt! Finner hår etter meg over alt.. Æsj.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at offentlige stellematter ofte er ekle! Så er helt enig med deg. Jeg legger alltid masse papir oppå også gasklut oppå igjen! :fnise: Men hender jeg skifter i vogna jeg også!

Her faller også håret av!! Har ikke begynt å røyte før nå..Men L har alltid nevene fulle av hår og ellers ligger det igjen i dusjen, vasken, senga og rundt omkring på mine, kjære`s og L sine klær. Usj.. Skal til frisøren på fredag og klippe. Kanskje det hjelper..Håret mitt er fryktelig langt nå!

Takk for link! De kapslene må virkelig gjøre underverker hvis du nesten ikke blødde etterpå! Må huske å prøve de neste gang! Minn meg på det om vi fortsatt har kontakt da! :fnise::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når begynte du med bringebærkapslene, Angel? :popcorn:

Begynte i uke 36 tror jeg det var.. Skal helst ikke begynne før uke 36/37 har jeg lest. Noe kan få litt sterkere kynnere osv. av kapslene.

Er enig i at offentlige stellematter ofte er ekle! Så er helt enig med deg. Jeg legger alltid masse papir oppå også gasklut oppå igjen! :fnise: Men hender jeg skifter i vogna jeg også!

Her faller også håret av!! Har ikke begynt å røyte før nå..Men L har alltid nevene fulle av hår og ellers ligger det igjen i dusjen, vasken, senga og rundt omkring på mine, kjære`s og L sine klær. Usj.. Skal til frisøren på fredag og klippe. Kanskje det hjelper..Håret mitt er fryktelig langt nå!

Takk for link! De kapslene må virkelig gjøre underverker hvis du nesten ikke blødde etterpå! Må huske å prøve de neste gang! Minn meg på det om vi fortsatt har kontakt da! :fnise::tommelsmil:

Det er med en "stellematte" i stelleveska jeg har, så da bruker jeg den + en flanellsklut oppå de ekle stellemattene. :fnise: Mest mulig mellom matten og babyen. Hehe. Trives best med å skifte i vogna jeg.. ;)

Herregud.. Når vi er inne på det å røyte.. Etter at vi badet lillegutt i kveld og skulle tømme ut badebaljen så kom det masse vann opp av sluken og fløt ut over baderomsgulvet. Måtte banke på til husverten for å få han til å komme inn til å oss å hjelpe oss. Tok visst opp ekstremt mye svart-brune hår fra sluken gitt.. Jeg mister myyye hår nå. Er så ille at jeg nesten blir litt redd for å bli skallet. Helt grusomt!! Jeg har også langt hår, så det i tillegg til at jeg har mørkt hår er dårlig kombi når det blir liggende rundt omkring her hjemme. Vises godt kan en si.. Nå skal det sies at jeg har lite jern i kroppen så mister derfor litt ekstra.. Gleder meg til dette roer seg ned altså! :bond:

Jeg skal selvfølgelig minne deg på det! Jeg har trua på at vi sitter spente med mobilen om noen år begge to, så vi kan sladre litt for hverandre igjen! ;)

---

Jeg har forresten kjøpt meg en ny ammebh som er super! Kjøpte denne, helt nydelig å ha på seg. Den sitter veldig godt, minner meg litt om en sportsbh egentlig for den støtter liksom over det hele og henger ikke på skuldrene. Like!! Håper bare den ikke blir større rundt livet etter hvert for her har jeg den på innerste hakket allerede nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det blir så kos!. Jeg skal definitivt følge deg i framtiden. Blir spennende å se når det blir en ny Ara eller Angel-A graviditetsdagbok her igjen! :fnise:

Den bh`n så deeeilig ut! Litt dyr for min del, men comforten går vel opp i prisen? :smilorange:

Håper helgen din har vært strålende!

Klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig spennende! :smilorange:

Den er litt dyr, men det som er veldig kjekt med den er at det er med nye fester på den. Så når en er ferdig med å amme kan en sy på andre hekter og bruke den som vanlig bh! Er superfornøyd jeg altså, vurderer å kjøpe meg en til faktisk. :)

---

Enn at lillegutt er over 12 uker nå.. Hvor ble det av de ukene liksom? :klo: Er superstolt av han, gode lille gutten min. Han vokser seg så stor og sterk. :) Pakket unna en del klær her om dagen, rart å tenke på at han vært så liten..

W har blitt forkjølet stakkars.. Hadde hevet senga hans ganske mye men ble likevel for lite, så i natt måtte han sove liggende på brystet mitt for at han ikke skulle bli for tett. Jeg fikk pakket en del puter osv. bak ryggen så det ble ikke så ille å sove slik som jeg hadde forventet. Han var veldig tett da vi våknet i morges, han nøs en del og ut kom det masse grønt, tykt snørr. Herlig. Men veldig greit at han fikk det ut, for dette satt veldig langt inne i systemet. Han har ikke feber, målte 37,5 i dag og i går. Men ser det godt på øynene hans at han ikke er i storform. :sad:

Hvordan går det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker allerede!!! :sjokkert: Hvor i all verden blir det av tiden, Angel-A?? :fnise: Tenk at du allerede har pakket vekk noe av babytøyet, og lurer på hvordan W i det heletatt har vært så liten!! :bond:

Jeg forstår mer og mer hvor dyrbar tiden vår er, altså. Jeg skal nyte så godt jeg kan :Nikke:

Godt at W ikke har feber da! Det er vel godt å slippe for dere begge. Og godt han fikk ut alle grønne greier. Kanskje han er en liten Hulken? :laugh:

Åh herlighet, nå gleder jeg meg utrolig til å møte babyen min :grine::ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...