Gå til innhold

3 måneder mellom mens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

...for i all min "voksne" tid har jeg hatt mensen ca hver andre måned, når jeg var yngre kunne jeg ha mns to ganger i året. Har sterke PMs smerter, og ble henvist til GU for å utrede for PCOS: legen sa at alt så normalt ut, ingen cyster o.l og alt var fint.

Men jeg har hatt fire ulike kjærester de siste 12 årene (er 33) - og ubeskyttet sex med alle uten at noe har skjedd.

Jeg har bestilt time hos fastlege og skal inn om tre uker. Men er likevel lysten på å høre om andre har ligenden erfaringer. Føler meg fint alene her jeg sitter.... Føler meg som et ubrukelig kvinnemenneske som ikke engang klarer å bli gravid! Tror innerst inne at jeg har sjeldne - eller manglende eggløsninger. Tror dere jeg har rett i dette?

Er andre i samme situasjon?

Kan dere tenke dere hvilke tester jeg evt må gjennom?

tror dere jeg kan få pergotime hos min fastlege på bakgrunn av disse opplysningene? Eller må jeg gjennom ekle undersøkelser på sykehuset etter x antall måneders ventetid??

Takknemlig for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei Dama!

Jeg kan desverre ikke svare deg på dine spørsmål, men vet jeg har lest om lignende sykluser her inne tidligere! Forsøk å søk på sykluser, uregelmessige sykluser etc. eller ta en titt på snartgravid.com - der står det mye!

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som et ubrukelig kvinnemenneske som ikke engang klarer å bli gravid!

Jaha... er vi ubrukelige hvis vi ikke kan bli gravide...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed av legen min at alt var iorden (har også hatt uregelmessige perioder med/uten menstruasjon).

Så tok jeg kontakt med Volvat, for ny utredning, og fikk beskjed om diagnosen PCOS. Legen på Volvat sa at lange perioder veldig ofte betyr PCOS. Dessuten har jeg lest at bare 70% av de med PCOS har cyster på eggstokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...