Gå til innhold

Kan man stole på a1 graviditetstestene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok en graviditetstest i dag som var tydelig positiv. Hatt symptomer de siste dagene og mensen skulle kommet i dag. Har problemer med å stole på a1 testene siden de har gitt meg falskt positivt resultat før... Ligger hjemme med prolaps og kommer meg ikke ut for å handle nye tester med det første... Noen som har erfaring med a1 testene?

Anonym poster: 69edb6a46304675a72a45f3b748e24c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare vente og se om mensen kommer? Hvis den ikke kommer i dag, og heller ikke i morgen- og du har fått en positiv test OG har symptomer... så må det da være lov å håpe etterhvert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første positive på en a1-test (for et absurd navn, jeg får bare følelsen av at bandet A1 står for produseringen :smilorange: ) i alle fall. Og for min del stemte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med a1 er at de kan gi skyggestreker. Dvs at det kan se ut som et falskt resultat mens i realiteten så er det bare gjennomslag fra området der streken skulle vært og altså en svaksvak strek uten farge. En tydelig strek er derimot en skikkelig strek og du er nok gravid.

Gratulerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med disse testene, men ville bare kommentere det med at du er sengliggende med prolaps: det gjorde jeg også i den tiden jeg først testet positivt :) altså: det var mitt første svangerskapssymptom :)

edit: leif. Skriver i fra mobilen :P

Endret av Maiava88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg har alltid fått riktig svar med A1 testene, og har ikke opplevd slike skyggetester. Så jeg vil tørre å påstå at de er pålitelige ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare hatt valide tester med a1 (har dobbelsjekket når jeg fikk positiv) :)

Anonym poster: fb861c69bab06bf6ba8ea1d5456477d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet med Apotek 1-test og fikk en svak strek, dvs positivt svar. Og jeg var ganske så riktig gravid :) De fleste graviditetstester, inkl ClearBlue, har en følsomhet på 25mIU/mL, og jeg vet at f eks billige strimmeltester på nett har samme følsomhetsnivå. Jeg regner med at Apotek 1 sine graviditetstester også har 25 som nedre sensitivitetsnivå for hcg, men fant ikke ut noe på nettsiden deres nå. Men når det er snakk om pålitelighet så slår de fleste graviditetstester ut ved samme nivå, noen er bare langt enklere å lese av enn andre (med CB som enklest).

Tester man svært tidlig i graviditeten (som f eks på dagen for forventet mens) så vil jo streken være svak fordi det ikke produseres hcg i så store volum ennå, men en svak strek er like positiv som et smileyface fra CB. For når man tester positivt for hcg, så er man jo gravid uansett. Med litt trening syns jeg det var enkelt å kunne lese av selv billige strimmeltester (mao jeg ble ikke akkurat gravid i prøveperiode 1), men om man er heldig nok til å slippe å bli "dreven" på dette så er nok det greieste å kjøpe en dobbel CB-test, så trenger man ikke å lure mer :babysmokk:

Endret av Trøffel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :) Mannen min kjøpte en ny test i går(samme merke da, men...)som jeg tok med morgenurin i dag. Den hadde også strek, men var svakere... Synes det er litt rart. Kjøper CB i dag og prøver i morgen. Håper veldig det stemmer denne gangen, har fått falsk positiv en gang før med a1. Men den gangen var testen kun positiv i en dag og negativ de neste dagene. Håper veldig nå :) Igjen tusen hjertelig takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får bare negativt resultat med de testene. selv da jeg var gravid(i uke 11). tok 3 tester.men når jeg brukte en annen test ble det positivt.

Anonym poster: ea5b289ed8b4dc7dddbee56a19ee244d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg klarte ikke vente med å ta en ny test, denne gangen clearblue, og den var positiv :) Hurra! Takk for alle hyggelige svar :)

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...