Gå til innhold

min første bil. bmw 3-serie eller audi A4? hva syntes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg kjøpe min første bil. vil ikke bruke mer enn 18.000 inkl. alt !

er vanskelig å finne en god bil til den prisen. ?

har sett på disse her hittil:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36602419.

eller:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36074829 .

bmw eller audi? hva syntes dere folkens? har ikke peiling på bil, så trenger tips.

vet disse er kjørt ganske langt og ser kanskje litt dyrt ut, men vanskelig å finne en fin bil som er kjørt ganske lite til minm pris. hmm : /

Anonym poster: 59b5f00699e3b86ffc46cf4e8a4ef441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av de.

Det skriker "bruk mye penger på meg men ikke få noe i retur pga jeg kommer bare til å gå i stykker anyway" av de gamle bilene du fant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Du kjøper deg problemer. Helt latterlig å gå etter ‹‹fine›› merker i den prisklassen.

Anonym poster: f115ed15f51c982e949d9b4cde8504f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm : / hvilken er det å anbefale som første bil? Har planer om å kjøpe meg ny "bedre" bil om 4-5 år. men trenger en som jeg slipper å bruke masse utgifter på frem til da!

jammen vanskelig dette.. i den prisklassen jeg er ute etter finnes det mest "rånerbiler" , jeg er 31, vet ikke helt om det blir min stil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du absolutt må ha en av de der to : BMW. helt klart. og det er sterke ord fra meg. unngå A4 for alt i verden.

men drit nå i tyske biler i den prisklassen, det koster mer og mer og mer etterhvert.

kjøp heller en toyota, mazda, nissan som du slipper sinnsvake idiotutgifter på. billig tysker er ikke billig pr måned.

Endret av CadillacJack
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du absolutt må ha en av de der to : BMW. helt klart. og det er sterke ord fra meg. unngå A4 for alt i verden.

men drit nå i tyske biler i den prisklassen, det koster mer og mer og mer etterhvert.

kjøp heller en toyota, mazda, nissan som du slipper sinnsvake idiotutgifter på. billig tysker er ikke billig pr måned.

hvile utgifter er dette snakk om ? mener du at det vil skje noe feil med bilen som må rettes opp etterhvert? eller som bensin .osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville kjøpt noe sånt jeg. Lav kmstand og pris, og billig i drift. Ville bare sjekka nøye for rust! Og tid for neste eu-kontroll. Denne har visst neste i januar, så da ville jeg fått selger til å ta den før jeg evnt kjøpte, så jeg visste litt mer om evt, feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvile utgifter er dette snakk om ? mener du at det vil skje noe feil med bilen som må rettes opp etterhvert? eller som bensin .osv

forbruksdeler til audi er dyrt. samme til bmw. det er abs-sensorer med notorsk skummelt liv. audi er dyrt å skifte clutch på. jeg kunne fortsatt i det uendelige, men kvaliteten på disse bilene er ikke i nærheten av noe du får av en japansk bil i samme prisklasse.

for å få en tillitsvekkende audi eller bmw, så må du opp noen tusen i prisklasse.

og dessuten, det er grisekjedelige bestefarsbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvile utgifter er dette snakk om ? mener du at det vil skje noe feil med bilen som må rettes opp etterhvert? eller som bensin .osv

Jeg vet virkelig ikke om jeg skal le eller gråte! Og du er 31? Kjøp deg sykkel istedet!

Anonym poster: f115ed15f51c982e949d9b4cde8504f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet virkelig ikke om jeg skal le eller gråte! Og du er 31? Kjøp deg sykkel istedet!

Anonym poster: f115ed15f51c982e949d9b4cde8504f4

jada jeg vet jeg ikke har peiling. derfor jeg spør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller spart opp og kjøpt en bil som koster litt mer. Fort gjort at det plutselig blir masse reperasjoner med en gammel bil. Min gamle kjøpte jeg for 35.000 og brukte det samme i reperasjoner de neste to årene. Da jeg solgte den etter tre-fire år fikk jeg bare 5.000 kr. Så tapte mye på å kjøpe en billig bil, men kan jo ha vært veldig uheldig også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem. De har gått alt for langt. Du kan få helt ok biler til mindre enn den prisen om du ikke går etter merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem. De har gått alt for langt. Du kan få helt ok biler til mindre enn den prisen om du ikke går etter merket.

har du noe å anbefale?

jeg leter på finn.no ! men vanskelig å finne en som er gått 210 000 eller under til den prisen jeg kan gi.

ellers er det biler som ser så gammelt og så typisk rånerbil. ikke helt min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du noe å anbefale?

jeg leter på finn.no ! men vanskelig å finne en som er gått 210 000 eller under til den prisen jeg kan gi.

ellers er det biler som ser så gammelt og så typisk rånerbil. ikke helt min greie.

men, det du viser ER jo typiske rånebiler :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt tiden med å samle sammen litt mer penger.

Spiller ikke noe rolle om du betaler 18k om du må bruke den samme summen i reperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, det du viser ER jo typiske rånebiler :P

syntes bmw stasjonsvognen så skikkelig familebil ut jeg men:P jeg snakker om en styla golf eller mazda med spoiler osv. det er slike også, de er kanskje rimeligere men ikke helt min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville heller brukt tiden med å samle sammen litt mer penger.

Spiller ikke noe rolle om du betaler 18k om du må bruke den samme summen i reperasjoner.

nettopp det er jeg redd for, å få en baksmell senere! men jeg klarer heller ikke å vente nå som jeg endelig har fått lappen i boks! men jeg tenker ikke så langsiktig med bilen, jeg kommer sikkert til å kjøpe en bedre bil om 5 år. jeg vil ha en grei bil som jeg kan kjøre sikkert med til da, om som jeg slipper å bruke masse unødvendige utgifter på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ha utrolig flaks med gamle bruktbiler også. min første bil var en 1997mod primera sri som jeg kjøpte for 6000. Skikkelig godbil og igjen problemer det året jeg hadde den. Et år senere solgte jeg den for nylig eugodkjent for 10 000. Må si meg fornøyd med den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...