Gå til innhold

ICSI og IVF forsøk


Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Da jeg var på ultralyd i går så sa sykepleien noe til oss som vi har tenkt mye på i ettertid.

Hun sa at dersom en går igjennom ICSI forsøk så har en større sjanse til å bli gravid enn hvis en går igjennom IVF forsøk.

Jeg har prøvd å finne noe om det på nettet, men jeg finner ingenting.

Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har større sjanse for å bli gravid med ICSI fordi en sædcelle blir satt inn i eggcellen, og den må med andre ord ikke finne veien selv.

Men for å få ICSI-forsøk, må mannen ha redusert sædkvalitet, tror jeg.

Ellers står det en hel masse om det på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sjansen for å bli gravid/føde et friskt barn er den samme for de måtene - etter at det befruktede egget er satt inn.

Forskjellen er vel, som allerede sagt, at egget "tvangsbefruktes"...

:-)

30++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trodde sjansene var like store med ICSI som med IVF. Egget er jo befruktet når det settes inn, og da er det jo kvaliteten på dette som avgjør om man blir gravid.

Selv hadde vi vårt første ICSI-forsøk i januar med positivt resultat, så jeg kan bare ønske deg lykke til. Nå er det jo ikke mange dagene til du får resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at ved et ICSI forsøk, er det fleire eggceller som blir befrukta, og dermed større sjanse? Alså at det blir "vellykka" for fleire egg når dei blir "tvangsbefrukta"? Ikkje veit eg, det var berre det som slo meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi gjennomgikk vårt forsøk fikk vi beskjed om at dersom det var nok egg ville de bruke både IVF og ICSI. Dersom både IVF egg og ICSI egg ble befruktet foretrakk de IVF egg siden sædcellen her hadde funnet frem selv.

Nå fikk vi kun ICSI egg da, men resultatet ble jo veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...