Gå til innhold

Kan jeg bruke bilen selv om årsavgiften ikke er betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en bruktbil denne uken. Bilen har vært avskiltet i hele år så årsavgiften er ikke betalt. Salgskontrakten sier at jeg skal betale den. Får jeg automatisk giro i posten? Kan jeg bruke bilen frem til årsavgiften blir betalt?

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, den må betales for å unngå avskilting på stedet.

Vet du om jeg får giroen automatisk? Og hvor lang tid det evt vil ta?

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om jeg får giroen automatisk? Og hvor lang tid det evt vil ta?

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

det er jeg faktisk litt usikker på, jeg har stort sett fått fikset KID og de nummerene jeg trenger ved å kontakte Oslo & Akershus Tolldistrikt og fikset det derfra selv.

Det er mulig Statens Vegvesens trafikkstasjon kan hjelpe deg også, noe annet ville forbause meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok forøvrig 2 sekunder på google å finne det der. ;)

Jo takk, de sidene har jeg og funnet. Men beløpet som står der stemmer ikke siden bilen skal registreres etter 30.juni. Kan jeg bare regne meg frem til riktig beløp selv og betale på den måten? Er det nøyaktig halvparten som skal betales?

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt googlesøk: "årsavgift etter 1.juli"

6. Betaling ved registrering etter 1. juli

se Stortingets avgiftsvedtak § 3 tredje ledd bokstav b

For kjøretøy som bli registrert eller påskiltet og for årsprøvekjennemerker som blir tildelt etter 1. juli, skal avgiften betales med halvt beløp. Beløpet skal rundes nedover til nærmeste hele krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forøvrig 2 sekunder på google å finne det der. ;)

Kanskje ts bare hadde lyst til å prate litt med levende mennesker om spørsmålene sine.

Sånt kan gjerne "forum" brukes til vettu. Det er hyggelig å prate sammen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var mer at det er lettere og raskere å finne svar på slike konkrete spørsmål ved å søke selv. Sa da ingenting om at det ikke var lov å spørre. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var mer at det er lettere og raskere å finne svar på slike konkrete spørsmål ved å søke selv. Sa da ingenting om at det ikke var lov å spørre. :)

Ja, men beløpet som sto på siden stemmer ikke for meg, så da ble jeg usikker og valgte å ikke bruke infoen som sto der. Spør heller en ekstra gang enn å betale såpass mye penger feil.

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en bruktbil denne uken. Bilen har vært avskiltet i hele år så årsavgiften er ikke betalt. Salgskontrakten sier at jeg skal betale den. Får jeg automatisk giro i posten? Kan jeg bruke bilen frem til årsavgiften blir betalt?

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

Du får ikke skilt på bilen før årsavgift er betalt!

Anonym poster: cbcae824cc02420f5ff63a6df5c102c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke skilt på bilen før årsavgift er betalt!

Anonym poster: cbcae824cc02420f5ff63a6df5c102c5

Gjør nok det, selger hentet ihvertfall ut skiltene for et par dager siden. Det er sikkert andre regler siden bilen skulle selges.

I dag ringte jeg å spurte om dette og jeg får tilsendt giro neste måned. Bilen blir ikke begjært avskiltet før siste dag i måneden giroen blir sendt ut. Så jeg kan kjøre bilen uten årsavgift frem til 31.oktober. Sånn hvis noen andre skulle trenge å vite det :)

Anonym poster: 65defc14c1e61d64a10897f98363c953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...