Gå til innhold

Å style bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker selv å kjøpe drømmebilen min snart; Audi TT, og ønsker å style den. Det jeg har tenkt på er å kjøpe et såkalt bodykit, få det lakkert og montert på bilen + kjøpe nye felger.

Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen har svar på :

Hvor mye koster bodykits og er det stor forskjell på kvalitet? Så et glassfiberkit til 8k, synes dette hørtes billig ut? (var både frontfanger, sideskjørt og spoiler).

Når det kommer til felger og dekk, er det noen fordel med større dekk? Eller er det bare for å se "kulere" ut?

Om du skal kjøpe felger, må du da kjøpe 8 stk? (for vinter og sommerdekk) Eller kan du bare ha 4 og ha på de dekkene du bruker om gangen?

Håper på gode svar :)

Anonym poster: 299dd1d6a63d760f207c1117ded1a587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodykits kommer i ulike varianter, fra dem som bare gjør bilen litt mindre pen til dem som fremkaller fnising og kvalme pga sitt heslige utseende og hvordan de avslører at eieren oppriktig tror at Kenth-Ronny (nesten fullført gk mekaniske, deretter to år på onkelens traktorverksted før NAV overtok) i vennegjengen vet mer om aerodynamikk og bil generelt enn et par tusen diplom- og doktoringeniører oppvokst og utdannet i et land hvor det å kjøre 250 på offentlig vei ikke er uvanlig.

Hvis du med større dekk mener bredere så skal det gi bedre grep, dessuten høyere støynivå og økt forbruk. I tillegg kommer profil, hvor man da gjerne går ned i profil i takt med økende felgstørrelse og dekkbredde slik at rulleomkretsen forblir uendret. Lavere profil skal gi mer sporty kjøreegenskaper, på bekostning av komfort, høyere risiko for felgskade samt slitasje på understell. Merk at større felger og bredere dekk er dyrere, så spørs det om grep og kjøreegenskapene egentlig er så mye bedre dersom den økte prisen på å erstatte dekkene medfører at du venter lengst mulig med å bytte ut de utslitte "wow"-dekkene av kinatype istedenfor å jevnlig bytte kvalitetsdekk av fornuftig størrelse.

Du trenger ikke ha 8 felger, men vil du egentlig utsette dine svindyre 18" for salt om vinteren? I tillegg vil smalere dekk (som da gjerne står på 15"/16") være bedre på snøen. Uansett hvilken størrelse du ender på til sommerbruk vil jeg sterkt anbefale et separat, billigere felgsett til vinterbruk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar. Bryr meg ikke om bilen er litt mindre aerodynamisk siden vi kan kjøre max 90-100 her i Norge uansett.

Gidder ikke å kjøpe noe større dekk da. Synes ikke det ser bedre ut så om det ikke er noen praktiske fordeler med det dropper jeg det bare. Gjør også som du sier og kjøper noen billigere til vinterbruk.

Du er tydeligvis ikke noe fan av styling men vet du noe om hvilke merker som er mest kvalitet innen bodykits og felger?<br /><br /> Anonym poster: 299dd1d6a63d760f207c1117ded1a587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at kostnaden med å montere bodykit er ikke bare material + arbeid. Bilens verdi vil også falle betydelig da du i praksis ødelegger denne. Det er et smalt marked, og som det ble sagt så fint overfor: 99% av befolkningen vil bli kvalm av slik "styling", resten er trygdemisbruker...æh...-mottaker eller ungdomsskoleelever. Ikke mye penger å hente der.<br /><br /> Anonym poster: fde0726a67b080606e0c864c9cb66737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær klar over at kostnaden med å montere bodykit er ikke bare material + arbeid. Bilens verdi vil også falle betydelig da du i praksis ødelegger denne. Det er et smalt marked, og som det ble sagt så fint overfor: 99% av befolkningen vil bli kvalm av slik "styling", resten er trygdemisbruker...æh...-mottaker eller ungdomsskoleelever. Ikke mye penger å hente der.<br /><br /> Anonym poster: fde0726a67b080606e0c864c9cb66737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde du tenkt å montere stylingen? Så snart du skrur eller popnagler hvor det ikke er hull fra før har du påvirket bilens rustbeskyttelse og dessuten gjort det vanskelig å gå tilbake til original tilstand.

Har ingen kjennskap til gode stylingkits. Personlig holder jeg meg til merkets egne felger (dog ikke nødvendigvis samme felgmodell bilen ble levert med originalt). Har hørt positive ting om BBS og OZ, men kun fra eiere som stolt viser frem sin nyeste investering, de er ikke akkurat objektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...