Gå til innhold

Forskning som setter menn i et dårlig lys.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orginal tråden om kvinner var den like morsom?

Jepp, mest pga lenken om at kvinner tok seg lett nær av ting, mens menn i denne tråden derimot? :fnise:

Jeg er meget glad i min bror, jeg elsket min far og jeg synes min samboer er fantastisk, jeg har gode mannlige kolegaer og venner, (men nok nå, dette er ikke en skryte tråd til menn). Jeg sier som Krakonosj sier om oss damer, ”jeg er sikker på at menn kan mange ting mye bedre enn kvinner, og dere er like mye verd som oss kvinner ikke la noen fortelle dere noe annet”, men all den tid og stund dette er en morsom spinn på en morsom original tråd så ser ikke jeg problemet.

Problemet blir det først om en virkelig hater det annet kjønn pga en håndfull negative møter, om en virkelig tror at det bare finnes en mann og en kvinne og alle er kopierte av denne mannen og kvinnen, at vi ikke er individer.

Slike mennesker er det overalt på forumet i alle slags underforum, så jeg ser ikke poenget med å ta denne av alle trådene så seriøst, ta heller en av de andre 10000 her inne om hvor jævlig det andre kjønn er..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg blir kvalm av disse menn vs. kvinner-trådene!

Åh jeg blir kvalm av disse menn vs. kvinner-trådene!

Jeg med, begynner å bli litt for mange av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mest pga lenken om at kvinner tok seg lett nær av ting, mens menn i denne tråden derimot? :fnise:

Jeg er meget glad i min bror, jeg elsket min far og jeg synes min samboer er fantastisk, jeg har gode mannlige kolegaer og venner, (men nok nå, dette er ikke en skryte tråd til menn). Jeg sier som Krakonosj sier om oss damer, ”jeg er sikker på at menn kan mange ting mye bedre enn kvinner, og dere er like mye verd som oss kvinner ikke la noen fortelle dere noe annet”, men all den tid og stund dette er en morsom spinn på en morsom original tråd så ser ikke jeg problemet.

Problemet blir det først om en virkelig hater det annet kjønn pga en håndfull negative møter, om en virkelig tror at det bare finnes en mann og en kvinne og alle er kopierte av denne mannen og kvinnen, at vi ikke er individer.

Slike mennesker er det overalt på forumet i alle slags underforum, så jeg ser ikke poenget med å ta denne av alle trådene så seriøst, ta heller en av de andre 10000 her inne om hvor jævlig det andre kjønn er..

Men hva er dt som gjør tråder som dette så morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kvinner og menn tenker forskjellig, og derav så kan en IQ-test fint tilpasses slik at ene kjønnet kommer bedre ut. Det er ikke en fastsatt mal når det gjelder IQ-tester, det finnes hundrevis av forskjellige tester med forskjellig framgangsmåte.

Det er samme testen det er snakk om her. Ellers hadde det ikke vært noe å sammenligne med.

Du ser vel den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er dt som gjør tråder som dette så morsomt?

Vel jeg er kvinne, jeg har ikke humor :opplyser:

Men jeg liker at Audun Lysbakken, vibratorer, kjevle, høygafler, rævkjøring og Konspirasjonsteorier er nevnt i samme tråd som omhandler forskning på menn. Så finner jeg det også noe komisk at menn som deg selv popper innom tråden for å kritisere enda jeg ikke ser nicket ditt i original tråden med den samme kritiseringen som kanskje viser at denne tråden er fornuftig i seg selv om du tenker på det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er samme testen det er snakk om her. Ellers hadde det ikke vært noe å sammenligne med.

Du ser vel den?

Det er ikke noe å sammenligne med uansett på grunn av at det er bort i mot umulig å lage en fullstendig kjønnsnøytral IQ-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å sammenligne med uansett på grunn av at det er bort i mot umulig å lage en fullstendig kjønnsnøytral IQ-test.

Alle kan ta samme IQ-test, du er klar over at det er poengsummen som blir brukt til å sammeligne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er kvinne, jeg har ikke humor :opplyser:

Men jeg liker at Audun Lysbakken, vibratorer, kjevle, høygafler, rævkjøring og Konspirasjonsteorier er nevnt i samme tråd som omhandler forskning på menn. Så finner jeg det også noe komisk at menn som deg selv popper innom tråden for å kritisere enda jeg ikke ser nicket ditt i original tråden med den samme kritiseringen som kanskje viser at denne tråden er fornuftig i seg selv om du tenker på det.

Akuratt, så nå tok du og sauset meg sammen med menn som gjør narr av kvinner fordi jeg skriver på denne tråden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt, så nå tok du og sauset meg sammen med menn som gjør narr av kvinner fordi jeg skriver på denne tråden

Nope, men jeg finner det jo litt fascinerende at du først nå tok til ordet, betyr ikke at jeg tror du har de samme meningene, bare at jeg observerer at du først tok til motmæle når du selv følte deg krenket kanskje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men jeg finner det jo litt fascinerende at du først nå tok til ordet, betyr ikke at jeg tror du har de samme meningene, bare at jeg observerer at du først tok til motmæle når du selv følte deg krenket kanskje.

Jeg føler meg ikke krenket av noe, jeg synest det bare er litt for mye av disse menn vs kvinner trådene, ser ikke poenget med kjønnskrig, orginal tråden så jeg ikke før etter jeg hadde sett denne og den leste jeg bare innledningen av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke krenket av noe, jeg synest det bare er litt for mye av disse menn vs kvinner trådene, ser ikke poenget med kjønnskrig, orginal tråden så jeg ikke før etter jeg hadde sett denne og den leste jeg bare innledningen av

Jeg syns begge er morsomme, men den andre tråden er litt mer patetiskmorsom, fordi det virker som at den er seriøs.

Denne tråden er rein vinn i mine øyne, fordi den er parodi på den andre tråden, og fordi jenter med humor er sexy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg ikke krenket av noe, jeg synest det bare er litt for mye av disse menn vs kvinner trådene, ser ikke poenget med kjønnskrig, orginal tråden så jeg ikke før etter jeg hadde sett denne og den leste jeg bare innledningen av

Jeg er enig. Hva med å akseptere at vi rett og slett er forskjellige?

Vi tenker gjerne litt forskjellig og opptrer der etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ta samme IQ-test, du er klar over at det er poengsummen som blir brukt til å sammeligne med?

Formulerte meg litt dårlig der, men når kvinner og menn tenker så forskjellig som de gjør så er det ikke til å komme bort i fra at noen av oppgavene i en IQ test kommer i favør av et kjønn. Derfor kan ikke gjennomsnittsresultater på en IQ test regnes som en fasit på hvilket kjønn som er mest intelligent, spesielt når det er så sprikende resultater, på enkelte IQ-tester gjør kvinner det best og vice versa.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formulerte meg litt dårlig der, men en IQ-test er jo en måling av intelligens og når kvinner og menn tenker så forskjellig som de gjør så er det ikke til å komme bort i fra at noen av oppgavene i en IQ test kommer i favør av et kjønn. Derfor kan ikke gjennomsnittsresultater på en IQ test regnes som en fasit på hvilket kjønn som er mest intelligent, spesielt når det er så sprikende resultater, på enkelte IQ-tester gjør kvinner det best og vice versa.

De har selvsagt tatt samme test! Det er det som er greia her. Hvordan regne ut et regnestykke? Hvordan komme til logiske løsninger osv....

Dette er tester som alle kan ta.

Jeg har aldri hør at MENSA har forskjellige tester til kvinner og menn. Enten er du med eller ikke. Det blir ikke gjort forskjell på menn og kvinner.

Nei da du, her skilles det om du er faglig dyktig eller ikke.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har selvsagt tatt samme test! Det er det som er greia her. Hvordan regne ut et regnestykke? Hvordan komme til logiske løsninger osv....

Dette er tester som alle kan ta.

Jeg har aldri hør at MENSA har forskjellige tester til kvinner og menn. Enten er du med eller ikke. Det blir ikke gjort forskjell på menn og kvinner.

Nei da du, her skilles det om du er faglig dyktig eller ikke.

Fullt klar over at man tar samme test, men det er fullstendig dødfødt å si at ene kjønnet er mer intelligent enn det andre på bakgrunn av en IQ-test ettersom at kvinner og menn tenker forskjellig.

Derfor ser man så sprikende resultater når det gjelder sammenligninger av resultater på IQ-tester mellom kjønn.

"Slightly higher male average IQ"

http://www.iqcompari...ifferences.aspx

"Kvinner overgår menn på IQ-test"

http://www.nrk.no/he...sstil/1.8246939

"Men have higher IQ than women"

http://www.rediff.co...06/sep/08iq.htm

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt klar over at man tar samme test, men det er fullstendig dødfødt å si at ene kjønnet er mer intelligent enn det andre på bakgrunn av en IQ-test ettersom at kvinner og menn tenker forskjellig.

Derfor ser man så sprikende resultater når det gjelder undersøkelser av IQ-forskjeller mellom kjønn.

"Slightly higher male average IQ"

http://www.iqcompari...ifferences.aspx

"Kvinner overgår menn på IQ-test"

http://www.nrk.no/he...sstil/1.8246939

"Men have higher IQ than women"

http://www.rediff.co...06/sep/08iq.htm

Grunnen til at det er så sprikende er fordi det ikke finnes noen forsjell mellom kjønnene når det kommer til IQ, dessuten er hele IQ målingen ikke til å stole på den sier ingenting om din inteligens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt klar over at man tar samme test, men det er fullstendig dødfødt å si at ene kjønnet er mer intelligent enn det andre på bakgrunn av en IQ-test ettersom at kvinner og menn tenker forskjellig.

Derfor ser man så sprikende resultater når det gjelder sammenligninger av resultater på IQ-tester mellom kjønn.

"Slightly higher male average IQ"

http://www.iqcompari...ifferences.aspx

"Kvinner overgår menn på IQ-test"

http://www.nrk.no/he...sstil/1.8246939

"Men have higher IQ than women"

http://www.rediff.co...06/sep/08iq.htm

Nei da, hadde det vært omvendt, at menn scoret høyere er jeg sikker på at du hadde gått først i paraden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, hadde det vært omvendt, at menn scoret høyere er jeg sikker på at du hadde gått først i paraden.

Det er mange studier som viser at menn har høyere IQ enn damer, og andre som viser at damer har høyere IQ enn menn... Det betyr jo at man veldig enkelt kan finne kilder som viser det ene eller det andre (noe meh faktisk gjorde), og jeg ser ikke at han går i noen parade av den grunn.

Jeg var innlagt på psykiatrisk sykehus over lengre tid for en stund tilbake, og da ville de gjerne teste IQ-en min. Vi snakka en del om dette, og i psykiatrien er det, utifra det jeg blei fortalt av mine leger (som stort sett var damer), enighet om at menn gjennomsnittlig hadde høyere IQ enn damer, men en god del dårligere hukommelse og "tammere" følelser.

Det kom vist av at menn sin hjerne er bygd opp av mye mere grå hjernematerie, som da er de som frakter info rundt om kring, mens damer hadde mer hvit materie, som er den som lagrer infoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...