Gå til innhold

Forskning som setter menn i et dårlig lys.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå fikk ikke kvinner lov til å ta ut patenter i eget navn før i tida (fordi menn hadde bestemt det, maktgale som de er :rolleyes:), så en del oppfinnelser ble enten aldri fullført og tatt patent på, eller tatt patent på i mannens navn. Sistnevnte gjør at en del patenter/oppfinnelser som menn har fått æren for egentlig er utviklet av kvinner.

Men for å svare på spørsmålet ditt, her er noen patenter/oppfinnelser av kvinner:

- Oppvaskmaskinen og el-vannkokeren (kanskje dameting i dine øyne, men like fullt veldig kjekt å ha og en viktig del av dagliglivet til folk)

- Hydrometeret

- Damen Gertrude Belle Elion står bak 45 medisinske patenter (http://en.wikipedia....rtrude_B._Elion)

- Den nye livredningsbøyen Quicksave (http://www.abcnyhete...elige-oppfinner)

- Sirkelsagen

- Kevlar

- Undersjøisk teleskop og lampe (men damen fikk svært lite penger for oppfinnelsen fordi hun var kvinne. Da gadd ikke US Navy å betale henne så mye som avtalt. Menn i et nøtteskall :rolleyes:)

- Vindusviskere

- Første fungerende soppmiddel (Nystatin)

Ja, nå har jeg nevnt mer enn én så nå gidder jeg ikke mer. Værsågod :)

Oppvaskmaskin har eksistert i mange tusen år. I hvert fall for oss menn...

Ellers er det søtt at du tror de oppfinnelsene er viktige. Men det er vel som med små leker som barn setter sammen, de er viktige for dere. :)

Anonym poster: 3d66e06f2b0e79b87dd3c4e20729ad79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger opp med å nevne Marie Curie, som var den første noen sinne som vant TO nobelpriser. Den ene i fysikk og den andre i kjemi.

Hun var forøvrig den som utviklet teorien om radioaktivitet, og som på grunnlag av denne teorien lyktes i å isolere Radium.

Dette arbeidet har senere ført til livreddende kreftbehandling for mange kvinner og MENN :)))))

(tenker den banker Dildoen, jeg!!)

Uff, hvordan kunne vi glemme Marie Curie? Hun stod for en av tidenes viktigste oppdagelser. Absolutt inn på lista sporenstreks!

Anonym poster: ec4f7fc45ae10a92ab170812b1a160a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Ikke dildoen, vibratoren. Og det fordi legene var så svak i hendene/armene at de ikke gadd å gjøre det manuelt! :mrgreen:

Døh, tenk deg å stimulere flere titalls kvinner til orgasme hver dag da! Jeg blir jo faen meg lam i kjeften og parkinsons i hånda etter en runde i halmen. Pikken min er åpenbart ubrukelig til å fremkalle orgasme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Oppvaskmaskin har eksistert i mange tusen år. I hvert fall for oss menn...

Ellers er det søtt at du tror de oppfinnelsene er viktige. Men det er vel som med små leker som barn setter sammen, de er viktige for dere. :)

Anonym poster: 3d66e06f2b0e79b87dd3c4e20729ad79

Ikke vær så forutsigbar da! :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Døh, tenk deg å stimulere flere titalls kvinner til orgasme hver dag da! Jeg blir jo faen meg lam i kjeften og parkinsons i hånda etter en runde i halmen. Pikken min er åpenbart ubrukelig til å fremkalle orgasme!

Ja? Godt gammeldags kroppsarbeid kalles det, og menn er jo så fysisk sterke og laget for å hjelpe dånende damer i nød! :sminkedokke::rodmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at det er lenge siden du fikk deg noe ;)

Anonym poster: 3d66e06f2b0e79b87dd3c4e20729ad79

Ja....sukk....mange menn som ikke helt takler meg, nei :sukk:

Ikke liker menn at jeg stiller krav om at alt skal være 50/50, skifter bildekk selv, klipper gress, sikter høyt karrieremessig, ikke vil være lenket til kjøkkenbenken, ikke vil være tjener eller butler, eller en blow job-tjener....det er tøft å være kvinne. :sukk:

Men i det minste, vi har da dildoen....

Anonym poster: ec4f7fc45ae10a92ab170812b1a160a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filleproletiet

Ja? Godt gammeldags kroppsarbeid kalles det, og menn er jo så fysisk sterke og laget for å hjelpe dånende damer i nød! :sminkedokke::rodmer:

Når du sier det på den måten så! Noen som trenger en sterk arm å sette seg på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som tror at det var Marie og ikke Pierre som var den egentlige hjernen bak "Marie og Pierre Curie"? Snakk om å tro på julenissen. Dette tenkte jeg faktisk første gang jeg hørte om dette paret, på barneskolen en gang. Husker det som om det var i går: "Må jo seff ha vært Pierre", husker jeg at jeg tenkte allerede den gangen.

Se over her, dere:

Slik snakker en mann ..host ...en person med mindreverdighetskomplekser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du gjør meg kvalm..

*iler til med spybøtten*.....så,så...føler du deg bedre nå? *klapper deg på ryggen*

Anonym poster: ec4f7fc45ae10a92ab170812b1a160a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke akkurat. Hvorfor alt dette hatet mot menn? Hvorfor sette dem i en bås? Kan man ikke innse at vi alle er mennesker og er forskjellige, uavhengige av kjønnsorgan, hormoner, hudfarge, etnisitet, religion, politiskståsted og mye annet? Jeg har aldri møtt noen menn som er helt like, og jeg har aldri møtt noen kvinner som er helt like. Vi er alle forskjellige. Så jeg sprø igjen: Hvorfor dette hatet mot menn? Hvorfor må man bevise at kvinner (eller menn) er "bedre" og "overlegen" enn det motsatte kjønn?

Endret av Feminist1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se over her, dere:

Slik snakker en mann ..host ...en person med mindreverdighetskomplekser.

Ja, veldig bra. Applaus. En flott fremstilling av kvinners generelle oppførsel. Den tok du virkelig på kornet. I neste akt foreslår jeg at den kvinnelige folkemengden svarer : "Ta ham, det svinet!", mens de vifter med høygaflene og faklene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Ja, veldig bra. Applaus. En flott fremstilling av kvinners generelle oppførsel. Den tok du virkelig på kornet. I neste akt foreslår jeg at den kvinnelige folkemengden svarer : "Ta ham, det svinet!", mens de vifter med høygaflene og faklene sine.

Og dildoene våre? Så kan vi rævkjøre han skikkelig! :hoppendeglad:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke akkurat. Hvorfor alt dette hatet mot menn? Hvorfor sette dem i en bås? Kan man ikke innse at vi alle er mennesker og er forskjellige, uavhengige av kjønnsorgan, hormoner, hudfarge, etnisitet, religion, politiskståsted og mye annet? Jeg har aldri møtt noen menn som er helt like, og jeg har aldri møtt noen kvinner som er helt like. Vi er alle forskjellige. Så jeg sprø igjen: Hvorfor dette hatet mot menn? Hvorfor må man bevise at kvinner (eller menn) er "bedre" og "overlegent" enn det motsatte kjønn?

Men det er jo gøy å disse menn og få dem ned fra deres pidestall! Litt moro må vi kvinner vel unne oss? Terge mennene? Dra dem litt i håret?

Og slæpp off, ingen som hater noen, jeg deler mer enn gjerne husarbeid og slikkepinner med menn, jeg!

Men la meg tilføye; denne tråden er også ment som en oppsamlingssted for linker, info og annet, som i et arkiv, i fall noen skulle trenge å ha noe skikkelig kjipt om menn i en evt. diskusjon, så da er det jo greit å ha en oppsamlingssted og jeg synes da jeg er fryktelig generøs som har en slik database? I opplysningens ånd! :opplyser:

Anonym poster: ec4f7fc45ae10a92ab170812b1a160a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig bra. Applaus. En flott fremstilling av kvinners generelle oppførsel. Den tok du virkelig på kornet. I neste akt foreslår jeg at den kvinnelige folkemengden svarer : "Ta ham, det svinet!", mens de vifter med høygaflene og faklene sine.

Er det virkelig noen som tror at det var Marie og ikke Pierre som var den egentlige hjernen bak "Marie og Pierre Curie"? Snakk om å tro på julenissen. Dette tenkte jeg faktisk første gang jeg hørte om dette paret, på barneskolen en gang. Husker det som om det var i går: "Må jo seff ha vært Pierre", husker jeg at jeg tenkte allerede den gangen.

Hva med din oppførsel da? Hva er greia med en slikt innlegg?

Har du tenkt på at folk responderer ut i fra måten du skriver på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, veldig bra. Applaus. En flott fremstilling av kvinners generelle oppførsel. Den tok du virkelig på kornet. I neste akt foreslår jeg at den kvinnelige folkemengden svarer : "Ta ham, det svinet!", mens de vifter med høygaflene og faklene sine.

Du begynte, jo! Trenger ikke høygafler da :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som tror at det var Marie og ikke Pierre som var den egentlige hjernen bak "Marie og Pierre Curie"? Snakk om å tro på julenissen. Dette tenkte jeg faktisk første gang jeg hørte om dette paret, på barneskolen en gang. Husker det som om det var i går: "Må jo seff ha vært Pierre", husker jeg at jeg tenkte allerede den gangen.

Vel, en sak er sikker, uten Pierre hadde hun ikke klart det.

Anonym poster: 3d66e06f2b0e79b87dd3c4e20729ad79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som tror at det var Marie og ikke Pierre som var den egentlige hjernen bak "Marie og Pierre Curie"? Snakk om å tro på julenissen. Dette tenkte jeg faktisk første gang jeg hørte om dette paret, på barneskolen en gang. Husker det som om det var i går: "Må jo seff ha vært Pierre", husker jeg at jeg tenkte allerede den gangen.

Hva med din oppførsel da? Hva er greia med en slikt innlegg?

Har du tenkt på at folk responderer ut i fra måten du skriver på?

Hva mener du? Jeg har jo ikke sagt noe negativt om kvinner generelt, jeg? Sa bare hva jeg tenkte den gangen på barneskolen. Er det så farlig da? Jeg er sikker på at damer kan mange ting bedre enn menn, jeg. Organisering, for eksempel. Og generell orden og "ting på stell" - greier. Kanskje dere ikke er så gode vitenskapsmenn eller kunstere, men dere er ihvertfall gode arbeidere....ihvertfall på noen måter. Ihvertfall, dere gjør deres greie for samfunnet. Og det er flott det. Dere er like mye verdt, ikke la noen fortelle dere noe annet. Men mest sannsynlig var det Pierre og ikke Mari som hovedsaklig stod for de vitenskapelige fremskrittene. Det er alt jeg sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...