Gå til innhold

ZoeHart's PrøverDagbok <3


ZoeHart

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle prøvere!! :smil:

Jeg har snoket lenge på kvinneguiden og registrerte meg i dag for å lage en (forhåpentligvis kort) prøverdagbok!

Litt om meg: Jeg er 22 år, har vært sammen med kjæresten min i 2 år og bodd sammen nesten like lenge :) Jeg har flyttet noen timer bort fra venner og familie for å leve med denne herlige mannen, så jeg trenger en plass å lufte tanker og spørsmål her :smil:

Dette er vår første prøve periode, jeg er 6-7 DPO i dag og IKM er 6-7 September.

Jeg har ikke gått på noe prevensjon på 1 år, men syklusene mine varierer fra 33-40 dager, derfor bruker jeg eggløsningstester og har brukt de i 2 sykluser før vi begynte å prøve for å "teste" hvordan de virket.

Denne syklusen skjedde det noe veldig rart, jeg hadde knall positive EL-Tester i en uke. Har lest at egget kan bruke litt tid på å slippe så kanskje det er dette som har skjedd? Jeg har også knasket antibiotika i akkurat den uken så jeg har noen misstanker om at det kan være grunnen også.. Men tiden vil vise :)

Tegn jeg har hatt til nå! (tar selfølgelig alle symptomene med en klype salt, men klamrer meg til håpet likevell!)

* ca 5 DPO: Sinnsyke luftsmerter, så vonde at jeg ikke klarte reise meg. De varte hele dagen.

* ca 6-7 DPO: Litt menssmerter, Puppene begynner å bli ømme (pleier egentlig være ømme fra EL til TR, dette er ikke tilfellet denne syklusen) Og 2 små støt i venstre side idag, akkurat som elektriske støt.. Dette har jeg ALDRI opplevd før!

Så nå er det bare å vente!

Hadde vært gøy om det klaffet første forsøk :)

Beklager evt skrivefeil, skriver fra mobil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det høres veldig lovende ut med de to, elektriske støtene :) Så, om under en uke kan du begynne å teste, det er så spennende det. Krysser fingrene og skal følge med her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pyntestøv! :)

Ja, det var veldig rart med de "støtene", håper det er et positivt tegn!

Har ikke hatt noen nye symptomer utenom menssmerter, så blir spennende å teste. Jeg tipper jeg tar en test på Onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pyntestøv! :)

Ja, det var veldig rart med de "støtene", håper det er et positivt tegn!

Har ikke hatt noen nye symptomer utenom menssmerter, så blir spennende å teste. Jeg tipper jeg tar en test på Onsdag :D

Wuhuu, det er det jo ikke lenge til. Men, da må du også vite at den kan være negativ til tross for at du er gravid (haha, jeg tipper du selvfølgelig vet det allerede). Bare ikke mist motet. Eller, mente du onsdag neste uke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok litt tidlig å teste, men klarer nok ikke holde meg :P

Jeg regnet meg frem til at jeg er 8 DPO idag, så jeg har regnet pittelitt feil..

Kommer nok til å bli litt skuffet hvis den blir negativ men vi er jo kun i den 1. Prøve perioden så det skal jo gå bra, selv om jeg er veldig utålmodig, hehe :)

kanskje jeg klarer holde meg til IKM, men det er lite sannsynlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok litt tidlig å teste, men klarer nok ikke holde meg :P

Jeg regnet meg frem til at jeg er 8 DPO idag, så jeg har regnet pittelitt feil..

Kommer nok til å bli litt skuffet hvis den blir negativ men vi er jo kun i den 1. Prøve perioden så det skal jo gå bra, selv om jeg er veldig utålmodig, hehe :)

kanskje jeg klarer holde meg til IKM, men det er lite sannsynlig :P

10 dager dpo tror jeg er sånn 50/50-sjanse for å få positiv. Om tallene var så høye. Det kommer rett og slett litt an på når egget festet seg, mener jeg å ha lest. Når det er sagt er jeg akkurat som deg, og man blir litt av en testomann den første tiden, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med det er stor sjangs for negativ 10 DPO ja :) Hvor lenge har du vært prøver pyntestøv? Har du dagbok du også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det er stor sjangs for negativ 10 DPO ja :) Hvor lenge har du vært prøver pyntestøv? Har du dagbok du også? :)

Se linken under svarene mine (min prøvedagbok). Bare å trykke på og du kommer direkte til den :)

Jeg er i PP2, etter en meget nervepirrende PP1. Begynner å forberede meg på at dette nok kan ta litt tid, dessverre :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krysser fingrene og håper det klaffer en gang i de neste 6 prøveperiodene, og det gjør at jeg slapper litt av. Jeg vil jo selvfølgelig NÅ, men det er litt beroligendes å tenke at du har god tid også :)

Jeg slutta på P-plaster for over ett år siden og syklusene var ca 50 dager de første 4 syklusene.. Etter det ble de stabile 33 dagers, helt til vi begynte å tenke på prøving. DA skulle de selvfølgelig bli alt fra 33-40 dager.. Og jeg ser tydelig at de lange syklusene kommer når jeg er stresset.

Idag er jeg 9 DPO og har fått ømme bryster, og en enorm tissetrang om morgenen - akkurat som når jeg skal ha mensen :( eneste er at brystene egentlig blir ømme rett etter EL til TR.. men det trenger jo ikke bety noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krysser fingrene og håper det klaffer en gang i de neste 6 prøveperiodene, og det gjør at jeg slapper litt av. Jeg vil jo selvfølgelig NÅ, men det er litt beroligendes å tenke at du har god tid også :)

Jeg slutta på P-plaster for over ett år siden og syklusene var ca 50 dager de første 4 syklusene.. Etter det ble de stabile 33 dagers, helt til vi begynte å tenke på prøving. DA skulle de selvfølgelig bli alt fra 33-40 dager.. Og jeg ser tydelig at de lange syklusene kommer når jeg er stresset.

Idag er jeg 9 DPO og har fått ømme bryster, og en enorm tissetrang om morgenen - akkurat som når jeg skal ha mensen :( eneste er at brystene egentlig blir ømme rett etter EL til TR.. men det trenger jo ikke bety noe..

Min syklus er plutselig blitt mye lengre, så det må jo trolig skyldes ubevisst prøvestress. Usj.

Så, skal du teste i morgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det blir testing i morgen! Jeg skal oppdatere så fort jeg kan etterpå :) Jeg sover nok lenge siden jeg skal jobbe nattevakt i morgen! Jeg har egentlig ingen forhåpninger om pos. test, men jeg må bare, hehe.

IKM er på fredag, har 12 dagers lutealfase! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellvell, der kom jammen TR! Fatter ingenting.. Skulle ikke komme før fredag jo! Blæærh.. jaja, da får vi prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var rart at den skulle være så kort.. Er ganske sikker på at det er TR ja. I det første innlegget jeg har, skrev jeg at jeg hadde pos. EL tester i en uke, og det kan hende det var pencillinkuren som gjorde det siden det var AKKURAT den uken de var positive? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:-)

Som sagt fikk jeg mensen på onsdag, og har blødd helt fram til nå.. Nå den 3 dagen begynner blødningene å avta, og det er kun brunt som kommer.. Synes dette er veldig rart, da jeg alltid blør en del på dag 2 og 3.. Mensen kom liksom aldri helt i gang og jeg blør ALLTID i 5 dager..

Så jeg tenker jeg skal ta en test på søndag/mandag bare for å være sikker :) kan jo selfølgelig være tilfeldigheter dette, men noe skurrer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet nå, har vært litt mye frem og tilbake pga jeg kanskje vil bytte jobb!

Jeg har ikke brukt EL-tester denne prøveperioden og vi har heller ikke hatt så veldig mye sex, pga turnusjobbing på begge to som kræsja litt! Sånn er det noen ganger :)

dette er bare ca tall, men jeg er 6 DPO idag etter mine beregninger, og IKM er 8/9 oktober.

Har ikke tro på at det klaffet denne gangen, men det er like spennende fordiom, hehe! Er jo alltid en liten sjangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...