Gå til innhold

tjuesju millioner etthundre og åttetusen sekunder ..


Petalouda

Anbefalte innlegg

... i går fikk vi redusert gjestelisten med rundt tretti mennesker, jippi :) Noen ganger lar man seg i for stor grad påvirke av andres "synsdereburde" - og det hadde vi gjort her. Så nå har vi kuttet listen med en tredjedel og det føles uendelig godt :)

Det står igjen cirka 70 håndplukkede mennesker, de eneste som står på "må" listen nå er våre gamle faddere, og det skulle bare mangle. Herregud jeg føler meg så mye lettere :):):)

Når det gjelder knapphull heller jeg fortsatt mot nei men kjæresten sier ja, så da blir det vel det tenker jeg, ikke at jeg har veldig store føringer på området. Ikke haster det med den avgjørelsen heller.

Det neste nå er å booke fotograf, og han skal spørres til helgen. Og så skal jeg spørre min svigerinne om jeg får sove hos henne natten før bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt besøk av snilleste mammaen min som tålmodig har hørt om bryllupsdetaljer hele kvelden <3

Viste henne kjolen min irl - og hun eeelsket den *happy* <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang og fin helg har vi hatt, og masse bryllupsfjas er diskutert og sortert og forkastet og bestemt :)

Kjenner at jeg må komme tilbake til den konkrete oppdateringen, for det er fortsatt mye å ta inn. Men prest og organist er iallefall i boks, og det samme er min overnatting natten før bryllupet - jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!! :) Jeg kommer innom igjen for å sjekke flere oppdateringer. Kos deg videre med forbredelsene :)

Tusen takk :)

Har igrunn masse oppdateringer å komme med, jeg bare kommer ikke så langt her *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er invitasjonene snart ferdige, men de skal ikke sendes ut før om leeenge. i februar kanskje .. ?

Vi mangler menyforslag fra hotellet der vi skal ha middagen, men ellers er det meste snart i boks. Fotograf er forespurt men vi har ikke fått endelig bekreftelse ennå.

Kjolen min er et kapitel for seg. Jeg var og leverte den inn til reparasjon på salongen jeg kjøpte den i, fordi glidelåsen gikk istykker da jeg skulle ta kjolen av hengeren. Da jeg skulle hente kjolen igjen var den sydd skikkelig stygt, så jeg leverte den selvsagt tilbake og sa at de måtte gjøre en bedre jobb. De var veldig lunkne men skulle "se hva de kunne gjøre" så jeg er spent på om jeg hører noe fra dem snart.

Ellers går alt etter planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiden går så fort og jeg henger med i svingene så godt jeg kan. akkurat nå er det menyen til middagen som vurderes, skal tro hvor god den lime coulis`en er ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag blir det kjoleprøving med min forlover og mammaen min, hurra :) Min forlover har ikke sett kjolen i det hele tatt, bare et ørlite bilde, så jeg er spent på hva hun syns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det har snart gått en hel måned siden jeg var her inne, og det har vært en måned med veldig lite bryllupsprat hjemme. ting er vel for det meste på plass tror jeg, kommende uke skal den korte kjolen hentes, vi får avklaring på fotografen og skal booke bosslady for mottagelsen.

kjoleprøving med min forlover og min mamma gikk alldeles utmerket, til og med pappa fikk tårer i øynene - og jeg vurderer (igjen) sterkt å la (det rådyre) sløret forbli ubrukt. Tror jeg må få snakket litt med frisøren der oppe, høre om hun har noen gulltips til håret og sånn. Har litt lyst på bittesmå blomstergreier eller noe bling i håret isf slør, men jeg har brukt 2300 på slør og tiara, litt teit å ikke bruke det. Men enda teitere å bruke det bare fordi jeg har det i hus syns jeg. Vi får se, den rette løsningen dukker opp.

Kjæresten dukket opp han også denne uken - i uniform that is. Jeg har sett han i uniform mange ganger, men aldri i akkurat denne med full pyntepakke til - hatt og belte og hansker og de rette distinksjoner. Manglet bare kården, men steike døtte jeg slet med å holde meg på bena. Jeg er så forelsket at jeg fikk pusteproblemer, han er uendelig skjønn ... *sukke happy* .. og han er miiiin :)

Ellers har vi kjøpt gifteringer, men ikke giddet å fått dem gravert ennå. Det haster jo virkelig ikke, selvom det er greit med alt som er gjort så klart.

Invitasjonene er så ferdige som de kan få blitt, mangler bare invitasjonsteksten som skal printes ut og limes inn på innsiden. Blir bra, veldig fornøyd med dem. Eget verk er ofte best :)

Og så var det dette med brudepiker, En eller to .. ? Kjæresten vil ha begge. Jeg blir mer og mer usikker på om jeg vil ha i det hele tatt. Toåringen er dritkul, og nailer enhver oppgave med glans viser det seg ( vi har testet dem litt i helgen). Femåringen derimot er vettskremt fremmede, nekter å gjøre som hun får beskjed om, kan ikke fordra regisert oppmerksomhet og er veldig glad i å få sin vilje. Vanskelig. Jeg vil IKKE ha brudepiker som ikke går pent og pyntelig opp kirkegulvet. Eller, let me rephrase - jeg vil ikke ha brudepiker der sjansen for at de ikke klarer jobben er veeesentlig større enn at de klarer den.

Jeg skulle ønske femåringen var bedre skikket, men akkurat nå er jeg veldig usikker. Samtidig er begge småjentene mine hjertegull, og jeg skulle virkelig ønske at det var mulig å få dem drillet til å klare oppgaven. Vanskelig.

Hm, huske på blomsterbeltet når jeg skal oppover i julen. Skal få fikset litt på det. Tror igrunn det blir bra altså. Litt spent på enkelte detaljer der. En gammel blonde, noen enkle blomster, noen sommerfugler. Og en bit eller tre av noe hemmelig ....... *smile*

drøyt to hundre dager igjen - tiden flyr fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

.. og da er det 2013, og jeg er brud av året. Årets brud-tittelen får noen andre ta seg av, og det er jo flere andre med mer eller mindre kjendisstatus enn meg som skal være sommerbruder i år. Prinsessan Madeleine og sangfuglen Tone for å nevne noen.

Men en ting er iallefall sikkert, og det er at den store dagen nærmer seg. Det er fire måneder siden vi satte dato, og tiden flyr avgårde. Moro :)

Brudepiker er bestemt, spurt og klarert. Mormor skal sy kjolene deres, med noen små hemmelige detaljer som kommer til å gjøre det hele intet mindre enn perfekt.

Gifteringene ligger fortsatt ugravert, men de skal leveres inn nå snart.

Den korte kjolen er i hus. Jeg var veldig fornøyd da jeg hentet den, litt mindre fornøyd da jeg prøvde den på igjen, og fortsatt bare sånn passe fornøyd. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med situasjonen, men jeg skal ikke gjøre noe med den nå iallefall.

Min svigerinne har tilbudt meg å låne sin hårpynt. Vi gifter oss samme uke som hun og mannen feirer tretti års bryllupsdag, så det er en gammel hårpynt det er snakk om. Jeg syns det var veldig stort å få tilbudet, ble rørt helt inn i margen. Jeg har ikke sett hårpynten annet enn på bilde, så jeg aner ikke om den passer i form eller farge, men tenk så stas å få låne den da, jeg håper veldig den passer. Det fine med den er at den er i hvitt og rosa, og rosa er vår temafarge, og det er et slags bånd med små blomster på, så det er jo mye nærmere det jeg opprinnelig hadde lyst til å ha. Men jeg må jo se det irl først så klart, se om fargene passer og om jeg kler å ha en sånn sak på hodet. Men tenk da, det ville være fantastisk moro å ha svigerinnens gamle brudepynt som noe lånt.

Til helgen skal invitasjonene gjøres helt ferdig, og de skal distribueres nå i januar. Jeg gleder meg. Gjestelisten er utvidet til 101, men det gjelder lørdagens mottagelse. Bryllupsmiddagen to dager før har spikret liste, og der er bordplasseringen i boks også. Noen ganger faller ting så lett på plass at man ikke kan skjønne annet enn at det må være meningen.

Det neste nye nå er at jeg vurderer helt seriøst å få sveiset på hår. Det er helt sant. Det kan da ikke være så vondt og dyrt og krevende som enkelte skal ha det til. Må sjekke ut.

Og så er det brudepikekjoler da. Tror faktisk vi skal bruke kjoler de allerede har som mal, for de små prinsessene hadde på seg de nydeligste små kjoler nå i julen. Vakringene mine.

Så invitasjoner og brudepikekjoler er neste mål, samt graveringen da. Jeg liker at ting er gjort. Og da blir de gjort :)

Happy 2013 - jeg skal gifte meg i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjestelisten er utvidet til 102, men jeg har ikke fortalt det til brudgommen ennå. En alldeles skjønn dame som er mer interessert og viser større engasjement enn noen som helst for eksempel i familien skal få en invitasjon. Fordi jeg vil.

Vi inviterer flere jeg vet ikke kommer til å komme uansett, så hvorfor ikke gi plass til en dame som engasjerer seg, heier oppmuntrende, foreslår kjoler, og ikke minst har et forhold til oss begge fra gamle dager ? :)

I går tyvstartet vi på invitasjonene. Vi (han) printer ut monogram, og vi (jeg) stanser dem ut og limer dem på, med ekte gul nilletape i kjent scrappestil. Moro.

Selvlagede invitasjoner fra innerst til ytterst, femti like men ulike, må lage to til for å få med de to siste. Men da er det stopp også. Og da er alle inkludert, vi strekker ut hender til alle. Vi vet at flere ikke bryr seg, men vi vil ikke være de som trekker opp grensene eller bygger gjerder. Og vi har gjort det så lett at de kan rsvp med en enkel sms, så her finnes ingen unnskyldning.

Men tilbake til selve invitasjonene, de blir fiiine assa :) I går var det monogramforsiden som kom på plass, i dag blir det adressene som skal printes, stanses og lagres, og til helgen skal vi printe invitasjonsteksten. Moro :)

Jeg kjenner at jeg fortsatt er brudekjoleusikker. Og jeg liker det ikke. Jeg har ikke på noen måte funnet alternativer til hovedkjolen min, den er fortsatt min aller beste venn og det fineste jeg har sett. Men den korte .... Det er noe med den som holder meg igjen. Og jeg aner ikke hvorfor. Frustrerende. Heldigvis er jeg en perfekt størrelse 36/38 (litt selvskryt må jo til) - så jeg går lett inn i de aller fleste kjoler dersom jeg skulle få akutt behov for en ny. Og poenget med selvskrytet er jo at jeg ikke trenger bekymre meg for bestillingstid. Litt flaks må man jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett ti minutter på David Tutera ble jeg finneløsningerforminkortebrudekjoleinspirert, og som tenkt så gjort.

Det tok meg nøyaktig halvannet minutt å fastslå at kjolen fortsatt er den rette, og at det eneste som trengs er en liten alterering. Problemet mitt med kjolen oppstod nemlig på ordentlig da brudgommen negativt kommenterte livet på en en annen kjole på tv, som hadde noe av det samme i livet som min korte kjole, tilfeldigvis det samme som gjorde meg litt usikker på om jeg fortsatt var kjoleforelsket da jeg prøvde den igjen etter å ha hentet den etter fiksingen fra salongens side.

Den har en slags stå-rett-ut-kant i livet som jeg ikke var helt komfortabel med, det ser litt ut som jeg har stor rumpe på bilder (ikke i irl, så problemet er ikke akkkurat enormt lissom) men jeg løser det hele ved å bytte ut det enkle smale båndet med den lille sløyfen på med et bredere bånd, og vips er jeg happy igjen :)

Vurderer å bytte det ut med noe med farge på også, men det tar jeg når den tid kommer. Silkestoff får man tak i i alle regnbuens farger, og å sy sammen et sånt bånd gjør min elskede moder på en knapp halvtime.

Happy :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudepikekjoleproduksjonen er bare sånn ca litt i gang, men litt er bedre enn ingenting, og dessuten haster det jo virkelig ikke. Invitasjonene er neeesten klare, de blir klare i løpet av kvelden eller morgendagen. Utlevering/sending skjer den 16 januar, det er bare halvannen uke til :)

Det neste som skjer er å lage skikkelige avtaler med fotografen, og få svar fra toastmasteren :)

Dessuten har vi en intens mailrunde på gang med hotellet, jeg har aldri opplevd maken til service - dødsimponert over resepsjonisten som på eget initiativ gir oss sitt private mobilnummer og ber oss sende melding hvis vi vil ha bilder på mms, vi bor nemlig langt unna hotellet så det er ikke bare bare å reise innom for å se. Frisk jente, hun skal sannelig få en påskjønnelse når alt dette er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

invitasjonene ferdig - jippi :) har tatt meg en eeeeevighet men var så verdt det, kjæresten sukker og stønner av lykke her :)

den korte kjolen er atter i unåde. det er noe med den altså, som plager meg. skal forsøke å ikke tenke så mye på den en stund. er jo uansett seks måneder til den eventuelt skal brukes.

kjenner på meg at jeg har lyst på en annen kjole. en lang, smal gudinnemodell. surfe litt kanskje ... ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har surfet. Er ikke fornøyd. Har booket ny prøvetime på en brudesalong jeg ikke har vært på før, sammen med en venninne som også skal gifte seg i år. Er fornøyd :)

Tenker. Er sliten. Kjæresten er skjønn, men jeg er sliten. Stakkars mann.

Få ferdig her nå, få kommet seg over i februar, da blir det bedre en liten stund, før mars setter inn. Mars blir spesiell i år. Men sånn er det nå bare.

Men når januar nærmer seg slutten skal jeg være glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag gikk invitasjonene i posten :) Føles goooodt :)

Og så har jeg bestilt frisør og sminke til bryllupsdagen. Føles også innmari godt. Jeg kjenner at jeg skal -unne meg- på en måte, gjøre de tingene jeg drømte om sist men som ikke ble noe av fordi jeg ikke turte å stå på krava, eller for å si det på en annen måte - uttrykke mine ønsker på en skikkelig måte.

Det gjør jeg denne gangen. Denne gangen er det miiiin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bare halvparten av invitasjonene faktisk er delt ut (resten skal leveres personlig i kveld og i morgen) begynner det å komme positive tilbakemeldinger. Moro :)

Jeg har begynt å samle bordpynt. Servietter er kjøpt, masse rosa små dutflys (dont bother, I dont care) og små stettskåler som er alldeles nyydelige :)

Ringene skal snart leveres inn til gravering, de er så fiiiiine :)

Torsdagskjolen skal byttes ut. Den skal istedet få bli søndagskjole, for da skal vi spise middag på fancy restaurant på bryllupsreisen - det blir perfekt tenker jeg :) det betyr at jeg får leke brud hele tre dager til ende, og jeg ler og sier skal man først gifte seg for andre gang så skal man sannelig gjøre det skikkelig :)

Om en måneds tid får jeg besøk av en venninne som også skal gifte seg, og da skal vi på kjoleshopping sammen. Hun trenger kveldskjole, og det er igrunn det jeg trenger også, dette skal bli moro :)

Og så må jeg bare få slenge på hvor ufattelig fornøyd jeg er med å ha bestilt frisør. Fy fela og hutle tutle så deilig det er å vite at jeg bare kan lene meg tilbake og bli stelt med den morgenen, at ansvaret for å få meg vakker ligger i noen andres hender :) Oh lykke :)

Det neste nå er å booke negldesigner .... *surfe etter inspirasjonsbilder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt at det er mulig å finne en sprek negldesigner i det området vi skal gifte oss. Og det er ikke mulig å få gjort det før vi drar heller, for vi drar halvannen uke før bryllupet og så lenge klare rikke jeg å holde neglene pene. Konklusjon : Må lete mer.

Og hva slags fyll skal man ha i bryllupskaken da mon tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...