Gå til innhold

tjuesju millioner etthundre og åttetusen sekunder ..


Petalouda

Anbefalte innlegg

her skal det lages enda en invitasjon, gitt.

og så lurer jeg på om jeg skal velge en kjole jeg allerede har som torsdagskjole.

ikke at jeg ikke har lyst på en ny, men ærlig talt, hvor mange kjoler skal man ha egentlig ... ?

men jeg vet ikke. akkurat nå er jeg bare trøtt og litt lei. ikke bryllupslei, men vinterlei.

og så var det den negldesigneren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har funnet to negldesignere i aktuelt område faktisk, så nå er det bare å velge, og booke time :) dessuten kom det blå i hus i dag, veldig greit å ha track på den biten.

den siste invitasjonen er ferdiglaget og blir sendt avgårde mandag. dessuten har jeg fridd til min fantastiske svigerinne om bryllupsgave, og søteste jenta syns det var en god ide, da er det virkelig lov å håpe :)

sønnen og kjæresten sitter her nå og fjaser over en datadings (der kommer jeg seriøst til kort på alle måter) og når jeg har knotet ferdig her skal vi gå løs på mail til fotografen og bryllupskakefolka. har to bakerier det står mellom, og feiden skal avgjøres nu ikveld. greit med alt som er gjort.

jeg skal ut og reise om en måneds tid, og være borte hjemmefra i fem hele uker, så når jeg kommer tilbake er det bare tre måneder igjen, så her må ting skje. RIngene ble levert inn til gravering i går, det tar (hele) tre uker til de er ferdige så det var like greit å få det gjort :)

Og så er det å ta fatt på utdrikkingslaget til kjæresten .. ikke at jeg skal gjøre det, men det hadde sannelig vært moro å fått til noe her nede, før vi reiser opp- for det hadde vært totalt uventet :)

Men nå altså - fotograf og kake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fotograf-avtalen er i boks - jippi :)

Kake-avtalen er i boks - jippi :)

Bordplassering til torsdagen er i boks - jippi :)

Transport kirke - fotograf - mottagelse - flyplass er i boks - jippi :)

Her løser ting seg.

Til og med brudevalskurs er under oppseiling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter meg skakk på nettet etter to ting for tiden, det ene er torsdagskjole og det andre er brudebukett. Jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg syns om noen av delene, eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha "standard" noen av delene.

Kan jeg være markblomster-brud når jeg gifter meg med en offiser i uniform .. ? Jeg er usikker på hva jeg syns, og jeg prøver å finne bilder men det er helt håpløst. Og hvor pyntet vil jeg egentlig at torsdagskjolen min skal være .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at tanten min var markblomstbrud da hun og onkelen min giftet seg. Det kommer jo litt an på hva slags markblomster du tenker, hun hadde vel mye prestekrager, blåklokker og rødkløver blant annet, og det var kjempefint! Så ikke rart ut i forhold til uniformen heller. Men det kommer jo alltid an på alt, da. :fnise:

Følg magefølelsen og det du vil. Det er det viktigste uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Tekola :) Kjærestens uniform er gråblå-ish, og vi skal ha rosa som fargetema (hans valg hihi) så jeg har lyst på blomster som passer i fargene. Noen få rødkløver sammen med noe hvitt og lyseblått kanskje, det kan jo faktisk bli veldig bra det :) Har på en måte en slags romantisk drøm om at han skal gå ut og plukke blomster til meg kvelden før, men det kan fort være en drøm det er umulig å oppfylle ... men jeg liker så godt å se for meg bildet av han der han rusler alene og plukker ... *smile*

bare jeg slipper gule blomster er alt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, om han er blomsterinteressert, så. Moren min var ute tidlig om morgenen og plukket sine. Det var visst fint og medativt for henne, men så hadde hun ikke så mye annet som skulle fikses den dagen da :fnise:

Sikker på at det blir fint uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skal oppholde seg vegg i vegg med sin tante som eier en blomsterbutikk, så i krisetilfelle kan hun vel bistå tenker jeg .... han er faktisk veldig opptatt av dette med blomster, så det er vel bare å bestemme seg helt og så dele sine ønsker tror jeg :)

Men det var det med å bestemme seg da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Five months to go, og flere ting detter på plass.

I morgen skal vi treffe kjærestens forlover og få han til å skrive på forlovererklæringene. Og så skal vi avgårde på romantisk langhelg, med teater, middag, hotell og champagne :)

Jeg har falt for en brudebukett. Vi var på bryllupsmesse i helgen, og der var det en alldeles nyydelig markblomster-ish bukett som traff meg midt i hjerterota. Det må bli noe sånt. Faktisk var den ganske lik den jeg fant bilde av på nettet *lete*

Nemlig denne :

brudebukett+av+markblomster.JPG

Jeg vil ha noe så enkelt og upretensiøst, det er den jeg vil være. Det passer til meg.

Om en uke skal jeg på kjoleprøving. Akkurat nå har jeg ikke det minste lyst, for kroppen er helt i oppløsning. Men det kan snu seg litt på en uke, håper jeg. Krysser fingre.

Men noe må gjøres. Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det bytur for å se på kjolestoff :) Kjoler skal syes, og det skal min kjære mor stå for. Har masse ideer men null sykunnskap, og da er det best å hente inn forsterkninger.

Ser for meg hvite kjoler i samme farge som brudekjolen, må huske å knyte opp båndet og ta med for fargeprøve. Og så må det passe til kjærestens uniform naturligvis.

Søteste svigerinne i verden er i ferd med å lage bryllupsgave til oss. det blir utrooolig bra, gleder meg veldig! Rosa og blått naturligvis, akkurat som meg og kjæresten <3

Kroppen er fortsatt elendig, men nå har jeg sluttet på medisinene og håper veldig det skal bli bedre fort. Sjansen er selvsagt liten, men det er aldri feil å krysse fingrene :)

Den siste forlovererklæringen er undertegnet. Om noen små uker skal papirene sendes inn. Tenk, om fem måneder er jeg gift ... Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudepikekjolestoff er i hus, og det kommer til å bli de nydeligste små kjolene ever! Min snilleste mamma skal sy dem for oss, og vi har vært på bytur og handlet silke, blonde, tråd, bånd og glidelåser, til den nette sum av 1064 kroner. Vi kunne kjøpt billige kjoler på en eller annen lokal butikk, eller på ebay, men disse kjolene blir spesielle fordi de skal ha en form for distinksjoner på seg. Gurimalla jeg gleder meg til å se småjentene i kjolene sine :)

Og nå skal bryllup få være bryllup en stund. Det er ingenting som sskal skje på en stund nå, ikke før jeg kommer hjem. Selvsagt skal jeg surfe noen nettsider og skravle noen skravlingser, men nå får det ligge for en stund.

Torsdagskjolen kommer når den skal, jeg orker ikke forholde meg til det nå. Muligens tar jeg en tur på brudehuset på Hamar hvis det passer seg en dag :)

Det neste jeg ønsker å ha fokus på er forloverkjolen ... Min elskede datter, min prydrose, min edelsten, min hjerteskatt, hun skal få ny kjole. Vakringen min. Mammas jente <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk :)

I dag er det tyve uker igjen til vi er gift, og alle hjerter gleder seg. Vi gjør det iallefall, og det er mer enn nok for oss :)

Fortell om deg og ditt da, Weetzie .. ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Weetzie

Så koselig med besøk :)

I dag er det tyve uker igjen til vi er gift, og alle hjerter gleder seg. Vi gjør det iallefall, og det er mer enn nok for oss :)

Fortell om deg og ditt da, Weetzie .. ? :)

Så gøy! Ser ut til at du ligger veldig godt an med planleggingen - inspirerende å lese! :)

Vi gifter oss i slutten av august, i Oslo, og gleder oss masse. Frieriet kom i november, så forlovelsesperioden er relativt kort. På en måte kjipt - skulle gjerne hatt enda mer tid til å fordype meg i magasiner etc. (ok, så har jeg lest bryllupsmagasiner i mange år allerede :fnise:), men på en annen måte ganske greit, siden jeg jobber best under press - og nå må vi bestemme oss for alt relativt raskt.

Hvor lenge har dere vært sammen, og forlovet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. vi har ikke vært sammen så lenge i denne runden men vi har vært forlovet før så vi vet hva vi går til :) Vi har kjent hverandre siden ..... 1990 omtrent, forlovet oss i 1992, men skjebnen ville det annerledes den gangen. Etter å ha vært forlovet en stund flyttet vi fra hverandre pga familiære ting, han var fra en kant av landet, jeg fra en annen. Men etter mange år fant vi tilbake til hverandre og nå får vi endelig gifte oss :)

Han fridde første gang (i denne runden) i juni, vi satte dato i august, så vi har heller ikke verdens lengste forlovelsesperiode .. men sånn er det nå bare :)

Tiden går fort nå, så det er bare å henge i med planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surfer etter ark til å lage bordkort av. vet godt hvordan de skal se ut, mangler bare det perfekte arket. blir braaaaa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

i går ringte søteste svigerinne for å tilby hjelp til mottagelsen :) de er så utrolig fine de folka, jeg får verdens supreste svigerfamilie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudepikekjolene er under produksjon, og de blir fiiine :) Snart bryllupsmesse med min forlover, det blir stort kjenner jeg. Å ha sin egen voksne datter som forlover er spesielt, og jeg gleder meg til å ha henne der ved min side. Mammas jente.

Og så må jeg ha torsdagskjole, men det skal få vente litt. Jeg er ikke redd for å ikke finne noe, jeg føler jeg har god tid, og jeg har definitivt reserveløsninger dersom det skulle være nødvendig. Null problem der da altså.

Er overlykkelig etter å ha prøvd kjolen min sammen med og med god hjelp av min venninne, og funnet ut at alt jeg har tenkt er perfekt. Virkelig.

Straks tre hundre. Og det er bare drøyt atten uker igjen til bryllup. Milde Moses <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dagene flyr avgårde. Torsdagskjole er fortsatt ikke i hus men jeg stresser ikke. Har null adrenalin i den saken, det blir som det skal.

Jentenes brudepikekjoler er under produksjon, det blir de vakreste jentene ever ! <3

Datterens forloverkjole ... ikke helt i boks, vi vurderer ulike alternativer. Skal finne frem alle og måle farger neste gang hun kommer hjem tenker jeg. Litt teit hvis hennes kjolekræsjer med alt annet.

Prøvepapirer er sendt inn. Navneendringsskjemaer likeså. Det er seksten uker igjen i dag til det braker løs. Seksten. Milde Moses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bordkort ferdig :) Kjempefine, og kjempefornøyd :)

Ut og se på torsdagskjole i dag. Fått navn på presten i dag, iallefall er det 99 % sikkert at det blir han. Godt :)

Og snart er det brudevalskurs :)

Men først - torsdagskjole. Tviler på jeg kjøper en i dag, men jeg skal iallefall ut og være litt brud, det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...