Gå til innhold

tjuesju millioner etthundre og åttetusen sekunder ..


Petalouda

Anbefalte innlegg

Det er kjolen jeg har snakket om så lenge, og det var helt vilt å stå der og få den enorme tåre-opplevelen som jeg bare har sett på tv tidligere (og egentlig ikke trodd på for å være helt ærlig) :):)

Jeg har kjøpt slør og belte også, og så fikk jeg tigget meg til å kjøpe en helt nyankommet bolero som egentlig skulle være til utleie, jippijippijippi :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en uke har gått og vel så det. Ting detter på plass.

Vi har fått på plass hovedtrekkene i bryllupsliturgien, og bestemt inngangsmarsj, utgangsmarsj og to salmer. Solostykke skal vi ta opp med de som vi skal be spille, det er familiemedlemmer.

Gjestelisten er spikret, det samme er enkelte andre detaljer. Og så har jeg fått lyst til å begynne på invitasjonene ......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Hei du =)

Leste igjennom dagboken din og kjenner jeg virkelig begynner å krible selv etter å komme ordentlig igang.

Gleder meg kjempe masse til å begynne kjoleleting og prøving =)

Vet ikke om jeg har gått glipp av det.. men har du nevnt noe om fargene du har valgt som tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Vi har valgt sølv, hvit/creme og en slags lett gammelrosa, kjæresten insisterte på rosa (vi har en historie med en del rosapoenger i)

Kjoleleting er innmari moro. Om du er sånn midt på treet i størrelse, altså fra sånn 34 til sånn 42 - da finner du lett kjole. Da slipper du nemlig den lange bestillingstiden som regel, og kan kjøpe off the rack - noe som er innmari praktisk :)

Jeg har prøvd sikkert tretti kjoler, og kunne lett kjøpt dem alle sammen der og da, men jeg er veeeeldig standardstørrelse da, 175 og str 36/38. Går inn i det aller meste uten særlige tilpasninger - særlig høyden min er perfekt for kjoler har jeg funnet ut - yay mee :)

Er veeeldig glad for at kjolene mine er kjøpt, men skulle gjerne ha prøvd mer - bare fordi det er så moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at stedet vi ønsket oss til familiemiddagen ikke har kapasitet Det morsomme i det er at det er det eneste stedet som er brukendes til denne typen arrangement, så akkurat nå er vi litt i løse luften i forhold til hvordan løse det.

Vi er IKKE rådløse, det er vi aldri. Ting blir slik de skal bli. Eventuelt får vi alle ta ferge inn på fastlandet og spise middag på hotellet der. Det løser seg.

Gjestelisten er spikret. Hm, tror jeg skal telle *brb*

Hm, 103 faktisk. Det var mye. Men det er jo alltid sånn at mange ikke har anledning til å komme, særlig blir det sånn for oss som vil ha mange tilreisende.

I familiemiddagen som skal være to dager før blir vi 31. Satser på at det med lokasjon løser seg.

Ellers må vi få booket fotograf snart, det er ikke akkurat flust med fotografer der ute og da gjelder det å sikre seg. Og så er det å gå igang med invitasjoner. Er veeeldig usikker på om jeg skal gå løs på å lage dem selv (har litt lyst) men det er mye jobb og jeg er ikke sikker på om det er verdt det. Men jeg har liiiitt lyst. Kanskje ikke lyst nok.

Klær til kjæresten er foreløpig på vurderingsstadiet. Om han skal ha uniform er det i boks, men han har ikke bestemt seg ennå. Vi har valgt ut ringer, alle mine klær er ferdige, må bare få vurdert om kjolen min trenger å legges opp to tre cm eller ikke. Avhenger litt av underskjørt tror jeg, men det er detaljer som kan komme siden. Frisør og sånt må bookes, men frisøren er min tremenning så det haster heller ikke, det løser seg. Bryllupsreisen er bestilt og betalt, det samme er overnatting til bryllupsnatten.

Det er vanskelig å si hva som faktisk gjenstår, men noe er dette:

* invitasjoner

* fotograf

* sjåfør

* frisør

* neglstøping

* brudelunsjlokasjon

* familiemiddaglokasjon

* kjøpe gifteringer (de er bestemt men ikke kjøpt ennå)

Og så er det jo sånne ting som papirer og skjemaer og den slags. Ingen av oss skal bytte noe navn, så det styret slipper vi jo.

Kjenner at jeg flyter lett, livet er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he takk for det :) jeg har jo gjort det før så jeg kinda know the drill på en måte ... men det er kjæresten som er drivkraften her, ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Hei på deg :)

Vi har valgt sølv, hvit/creme og en slags lett gammelrosa, kjæresten insisterte på rosa (vi har en historie med en del rosapoenger i)

Kjoleleting er innmari moro. Om du er sånn midt på treet i størrelse, altså fra sånn 34 til sånn 42 - da finner du lett kjole. Da slipper du nemlig den lange bestillingstiden som regel, og kan kjøpe off the rack - noe som er innmari praktisk :)

Jeg har prøvd sikkert tretti kjoler, og kunne lett kjøpt dem alle sammen der og da, men jeg er veeeeldig standardstørrelse da, 175 og str 36/38. Går inn i det aller meste uten særlige tilpasninger - særlig høyden min er perfekt for kjoler har jeg funnet ut - yay mee :)

Er veeeldig glad for at kjolene mine er kjøpt, men skulle gjerne ha prøvd mer - bare fordi det er så moro :)

Høres kjempe bra ut! Jeg har en standardstørrelse jeg også så da er jo det bra =) Er litt lavere enn deg da.. hele 4 cm =p

så artig at brudgommen er så engasjert i bryllupsplanlegging. Det er ikke min. Han gjør igrunn bare som han får beskjed om =p

Farger og sånn bryr han seg ihvertfall ikke noe om. Men vil jo selvfølgelig ha noe med maten, sted, osv da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uendelig deilig å ha en brudgom som bryr seg skal jeg si deg, forrige gang var jeg igrunn usikker på om brudgommen kom til å dukke opp før sånn uti festen et sted ... *sukke over minnene*

Uansett - det er kjempedeilig å dele dette med noen, det å være to om planleggingen gjør alt dobbelt så morsomt :) Forrige gang plaget jeg vettet av halve KG *ler stygt ved tanken* men denne gangen er jeg snill som et lam og søt som sukker :)

Vi har halvveis funnet en løsning på familiemiddag"problemet" så jeg satser på at vi går for omtrent den. Litt usikkert med fergevalg og enkelte andre små detaljer, men det løser seg.

Ja, også har jeg fortsatt verdens aller fiiiiiineste kjoler !!! *hopper og danser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner kjæresten. han er ute og forsvarer landet so to speak, men med laptop og mobiltelefon, ikke med kamuflasjedress og våpen. heldigvis.

han kommer hjem i morgen, hurra :)

jeg for min del har lyst på troika. eller noe annet jeg kan trøstespise. er ni måneder til jeg skal inn i den kjolen uansett. litt trist og lei i dag, å sove uten kjæresten er ikke noe moro. snart torsdag heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Å sove alene er det verste som finnes. Skjønner deg godt.

Unn deg en troika! All bryllupsplanlegging tar på, og man trenger å holde blodsukkeret i sjakk =p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det bare vært EN troika så!! Godt jeg har kjole med snøring i ryggen, og godt han kommer hjem i morgen !!!

tror jeg må stikke en tur på trening snart, tenke på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er hjemme og vi har hatt en vidunderlig helg :) Troikaen er byttet ut med Ibux for feberen herjer og halsen er katastrofalt vond, men vi har fått bestilt lokale til mottagelsen, jippi :)

neste helg skal vi reise "hjem" på øya og se om vi får booket fotograf, og så skal jeg se om ikke det er på tide å booke negldesigner og frisør snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det :)

Vi har en fotograf i kikkerten som vi har lyst til å spørre, så det er bare å håpe at han er villig til å ta på seg jobben. Hadde vært greit å krysse av enda en ting på listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt at kjæresten skal ha uniform, det er bestemt at vi skal ha en liten blomsterpike (men hun skal ikke spørres før om en liten stund) - og det er bestemt at jeg skal lage invitasjonene våre selv. Dessuten har vi bestemt solostykke i kirken, og plusset på to tre stykker på gjestelisten, dette kommer til å bli årets største "lite bryllup" - garantert *ler*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Underskjørtet er i hus, tror jeg skal dra frem stasen og prøve det under kjolen i morgen. Ellers har det ikke skjedd så mye bryllupsrelatert, og det kan være godt noen ganger det også.

Eller jo, jeg har laget første utkast til invitasjon :) Blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk søta :)

Må innrømme at jeg kastet meg rundt og prøvde underskjørtet under kjolen, og det funker ikke. Kjipern. Det funker ikke fordi det syns godt gjennom kjolen, kjolen har rett og slett for få / for tynne lag, så ringen syns tydelig. Hm. So what to do .. ?

Jeg var lunken til hele underskjørtgreia i utgangsunktet. Nå er jeg enda mer usikker. Skal ta med hele stasen til mamma og få henne til å se på det. Jeg ønsket helst å gå uten underskjørt all together, og nå ser det sannelig ut til at det blir sånn.

Endret av Petalouda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt og så gjennom noen gamle bilder. kom til at jeg må lage corsage-tråd. når brudgommen ikke skal ha corsage, er det egentlig noen vits i at forloveren og sånn har da .. ?

*vurdere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...