Gå til innhold

Hva er den største feilen/tabben du har gjort på jobb?


Gjest _Blomsten_

Anbefalte innlegg

Jeg har et par som jeg syns er fæle!

En gang jeg jobba kveldsskift på butikken var kassa ca 900 kr i minus ved oppgjør. Ingen av oss på jobb skjønte noe av det, vi talte pengene om igjen og om igjen. Det har skjedd før at vi har glemt å telle med en tusenlapp eller noe, men denne gangen var pengene sporløst borte. Vi måtte bare la det stå i minus pga vi fant ikke de manglende pengene!

Når jeg kom hjem og tok av meg buksa fant jeg pengene i bukselomma.. Da kom jeg på at jeg la de der tidligere for jeg skulle ut på kontoret å veksle, men jeg hadde tydligvis glemt det. Åååh, så flau jeg var da! Torde rett og slett ikke å ringe sjefen, jeg var livredd for at han skulle tro at jeg prøvde å stjele dem. Så jeg la de bare tilbake i kassa dagen etterpå slik at det ble 900 i pluss den dag. Har dårlig samvittighet for det enda, skulle jo bare rint og fortalt hva som hadde skjedd!

Andre gangen satt jeg i kassa og var skikkelig stressa. Jobbet i en butikk hvor det var MYE turister, og damen som kom midt i rushtiden var ikke norsk. Hun lempet oppå en del varer for ca 200 kr. Mens jeg scannet varene sendte jeg ned et par poser så hun kunne pakke i mens jeg holdt på med varene. Rett bak henne kom en gammel mann og signaliserte at han skulle ha en pakke røyk. Damen så på meg og vinket hade mens jeg scanna røyken og fikk vel ca 300 kr hos mannen. Ca et kvarter tidligere kommer mannen tilbake med kvitteringen og røykpakken. Han snakket ikke engelsk, men han var altså ikke kjæresten til denne damen slik som jeg trodde! Så han hadde betalt for en fremmed dames varer i tillegg til røyken sin. Stakkaren hadde betalt 300 kr for en pakke røyk! Fy da hadde jeg dårlig samvittighet! Jeg trodde jo de var et par.. Sint ble jeg og for at damen ikke sa i fra, men bare lot denne mannen betale for henne! Sjefen sa ikke noe på det da, han var en veldig grei fyr, men jeg har dårlig samvittighet for det enda.

Ellers har jeg mange ganger gitt kunder feil pris på ting.. Både i butikken og i kundes favør..

Anonym poster: 6d24a1a9415fccf6ed9febc28e9c5453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort mange småfeil og hatt uhell på jobb..

Men er en person som gir mye av meg selv, og vanskelig for og si nei..

Og største feilen i den jobben jeg hadde var og faktisk stille opp så mye, gi så mye av meg selv,

Og står igjen med ikke ett takk en gang..

Arbeidsgiver var helt annerledes i begynnelsen, men endra seg etterhvert.. Og er nok ikke så god som jeg først fikk inntrykk av.. Spydigheter, og ufinheter javnt fordi jeg blei ordentlig dårlig og blei Sjukemeldt..

Og hørte ikke en dritt, ingenting mens jeg var Sjukemeldt.. Ikke svar på telefon, ikke melding, ingenting..

Så.. Jada.. Hyggelig menneske og jobbe for.. Skal og sies at det er en privat, liten bedrift..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort masse småfeil, satt over telefoner til feil sted, lagt på på folk, sagt "takk" i telefonen istedet for "bare hyggelig" også videre.. Gitt folk feil informasjon. Som butikkarbeider hendte det at jeg surret med penger og varer osv, men ikke så ofte.. og blandet "hei/pose/kvittering/hade" når jeg var sliten:P

Den største tabben min må nok være den gangen jeg glemte å gå på jobb... Det var en helg, og det var bare jeg som skulle jobbe, men jeg dro på hyttetur jeg..hadde helt glemt at jeg hadde vakt. Det verste var at ingen merket det før dagen etter da de kom på jobb og ingenting var blitt gjort dagen før. Fikk en telefon da bare "uhm.....var du ikke her igår eller?". Det var flaut! Sjefen var ikke kjempeblid da nei hehe.

Anonym poster: c2465937e2237d8668a86afe66b2885c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en av de første opplæringsdagene mine klarte jeg å søle cola utover hele bankterminalen. Sjefen måtte ut med 6000 kr for en ny en.

Har glemt å sjekke at kjølediskene var på ved stenging, og ødelagt varer for flere tusen.

En kveld fikk jeg plutselig panikk og ble usikker på om jeg hadde slått av ovnen på jobb. Securitas vakten som var ferdig for dagen måtte dra inn igjen på kjøpesenteret, og jada - i ovnen lå det to kølsvarte brød. (Evig glad jeg husket det i det minste, og slapp å være ansvarlig for brann.)

Utløste brannalarmen til kjøpesenteret. Den ble avblåst ganske kjapt heldigvis, og ingen rakk å evakuere. Hadde dødd av flauhet om jeg hadde vært ansvarlig for at alle måtte stått ute i regnet i en halvtime.

Anonym poster: b2708799cf27bfae31d6bf41485c8a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filleproletiet

Glemte setter over kaffen til dagvakten. Jobber i kommunen, det går liksom ikke an å gjøre spesielt mye feil der, med tanke på at over halvparten av de ansatte i kommunen har hjerneskade.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken min på jobb i ny butikk solgte jeg en sekspakning øl til bygdas alkoholiker, selv om han var tydelig bedugget. I hodet mitt så han ut som han alltid gjorde, så.... Fikk vite etterpå at det var grunn for avskedigelse (skjedde ikke), og fikk listet opp alle konsekvensene dette kunne ha fått for butikken. Jeg ble jo irritert på hun som sto bak kassen og lærte meg opp, siden hun ikke hadde sagt noe. Pluss enda mer irritert da en annen ansatt som hadde vært der i mange år gjorde akkurat det samme, uten konsekvenser for henne.

Anonym poster: 3557f1270f239c7b93bd6dce0c7c73b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste må vel ha vært da jeg var 19 og jobbet i butikk ved siden av studiene. Jeg hadde vært hjemme en helg og jobbet på lørdagen. Det var jeg som stengte. Tidlig på søndag reiste jeg tilbake til hybelen to timer unna. Mandag morgen fikk jeg en telefon på skolen om jeg hadde sett nøkkelen til safen. Og ups, skulle du sett, jammen hadde jeg den i jakkelomma! Det var bare å hive seg i bilen og møte en lattermild sjef på halvveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym ja!

En gang glemte jeg å låse matbutikken!!! :overrasket:

Da vi stengte og det fortsatt var kunder i butikken satt vi skyvedøra på sånn at de inne kom ut, men de ute kom ikke inn. Det gjorde jeg, og ingenting mer.

Heldigvis åpnet jeg dagen etter, og da skjønte jeg ikke hvor vaskedama kom fra, og hun sa hun hadde dytta opp dørene ved inngangen. :hakeslepp:

Takk og lov for at ingen gjorde innbrudd den natta. Vanligvis skulle jeg satt sensoren inaktiv, låst to steder på døra, lagt planker på hver side av døra så den ikke gikk an å dytte opp og tatt ned gitteret!

Det var faktisk skikkelig tjenesteforsømmelse!

Anonym poster: 79e761e229f59ab53e0988c038653f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var butikksjef på en ganske stor og populær butikk på et stort kjøpesenter. En dag han var hjemme (og hadde forsovet seg) ringte Securitas og sa at senteret hadde vært åpent i tre timer og at butikken hans fremdeles var stengt... Det var en som kastet seg ut i bilen da, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var butikksjef på en ganske stor og populær butikk på et stort kjøpesenter. En dag han var hjemme (og hadde forsovet seg) ringte Securitas og sa at senteret hadde vært åpent i tre timer og at butikken hans fremdeles var stengt... Det var en som kastet seg ut i bilen da, for å si det sånn.

Auda! Det ble dyrt, det?! Synes forøvrig vakta kunne ringt litt før, da.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også glemt at jeg skulle på jobb. Skulle åpne butikken klokka 9, klokka 12 kom jeg ruslende inn for å si hei til sjefen etter å ha gått lang tur uten å ta med mobilen. Sjefen hadde fått telefon og måtte komme og åpne selv, han var ikke mye blid da.

Også har jeg tatt imot en stjålet sjekk, sjekken var på 2000,- og jeg tenkte rett og slett ikke. Sjekket ikke legitimasjon, kunden hadde jo fått stjålet lommeboka si.. Fikk en skikkelig preken av sjefen mens jeg sto og prøvde å la være å grine.

Nå jobber jeg på sentralbord, og telefoner blir satt feil innimellom. Også hender det at jeg trykker feil og legger på, det er skikkelig flaut.

Anonym poster: 181361e02ac26f0955e3ed651fd477eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første senvakt, eller vakt i det hele tatt, etter opplæringa glemte jeg å skru av døra og låse den. Dvs, jeg hadde gjort det, men så kom jeg på et stativ jeg måtte ta med inn, og glemte å låse døra etter det. Gitteret tok jeg ned. Midt på natta hadde sjefen fått telefon fra vaktselskapet om at alarmen hadde gått. Ingen innbrudd heldigvis, og jeg glemte det aldri igjen. Det hadde bare kjørt en bil forbi, som utløste sensoren for at døra skulle åpne seg, og dermed gikk alarmen.

En annen gang klarte jeg ikke å få ned porten til vaskemaskina (bensinstasjon). Jeg prøvde og prøvde, men det gikk ikke, og servicepersonene jeg ringte skjønte heller ikke hvorfor det ikke gikk. Tror jeg stod der i en halvtime-time før jeg ga opp . Dagen etter fikk jeg en litt misfornøyd telefon fra sjefen, som hadde oppdaget det, og informerte meg om at det kunne blitt en kostnad på 50 000kr hvis rørene frøys. Takk og lov for at det gikk bra, og helt ærlig? Hva skal man liksom gjøre når porten ikke går igjen, og klokka er ett til halv to om natta? Alle personene jeg kunne ringt, ringte jeg, og det kommer ingen servicemann midt på natta for å få igjen porten.

Anonym poster: e8e3996dc73c7c352f76ccea29178909

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav en gammel dame sovetabletter til frokost en gang. Hun var litt sløv den dagen, men det gikk bra. Var litt pinlig å si fra, men selvfølgelig gjorde jeg det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest mari kontrari

Har tastet inn en null for mye på en varebestilling en gang. Fikk 160 i stedenfor av en julevare. Tror ikke vi ble kvitt den siste før sommersalget i år (to år siden dette skjedde, i mellom tiden har vi pakket opp og ned på lageret til jul og salg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fikk 850 kr i minus når jeg skulle telle kassa *skrekk&gru* Jeg var ny og alle trodde at det var meg som hadde tasta inn feil beløp, selv om jeg ikke sto mye i kassa den dagen..

- Jeg drev å bretta klær så kom en kunde og spurte om å betale, jeg var i en annen verden der og da, jeg trodde hun sa hvor er toalettet, og jeg svarte med at hun skulle gå rett fram og til høyre.

- En kunde spurte meg om vi hadde en jakke i sort xs, jeg sa at nei vi har ikke, hadde nettopp kommet på jobb, og viste ikke at det lå en hau med jakker bak meg. Kunden kom med den og sto i kassa " her er den" mens hun så stygt på meg.

- Forsov meg. Hadde den dagen ansvaret for å åpne butikken. Skulle egentlig stå opp 7, for å dra hjem til meg selv og kle på meg ( var hos tanta mi) men jeg stod opp halv time før senteret skulle åpne, og jeg rakk så vidt å tisse og pusse tennene. Jeg så ut som et takras på jobb, med stygge klær og katastrofe hår + null sminke.

- Kom forsent på jobb, kollegan min tissa på seg, ingen kunne passe på butikken og det var mange kunder, jeg skulle vært der så stakkarsen kunne gå på do...

- Klokka var 19.00 og jeg sa til en kunde, ha en fin dag :fnise: hun svarte " haha, jaja ser at du er sliten"

++++

Endret av Purelove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til.. Skulle kle på dukken, så falt den på en mann, heldigvis klarte han å holde den, så han fikk ingen skader. Den var stor og tung, jeg fikk hjertet i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...