Gå til innhold

Hva er den største feilen/tabben du har gjort på jobb?


Gjest _Blomsten_

Anbefalte innlegg

Hvis noen av dem leser det her så er jeg toast... :sjenert:

Jeg skulle vaske gulvet, og presterte å spyle ned pastaen med såpeblanding. Kokken som var igjen på jobb sa bare "whatever", trakk på skuldrene og gikk hjem, og jeg visste jo ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg lot det stå som det var. Såpepastaen ble servert dagen etter.. :sjokkbla:

Du kunne sagt fra til noen eller skrevet enn lapp da.. Ble det merket?<br /><br /> Anonym poster: c19e1c3f00ad2b237e66aa3809c76c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ThatWoodcut

En av de første dagene på jobb, mens jeg fortsatt var på opplæring, klarte jeg å gi tilbake 200,- kr i veksel, istedenfor 20,- som det stod på kassa. Nestlederen skyldte heldigvis på de som kommer inn og lurer folk med å skulle veksle en tusenlapp og så gå masse frem og tilbake.

Jeg har også servert en pølse som falt på gulvet(tresekundersregelen!). Det var vel egentlig ikke en feil, men han som skulle ha den var så frekk og ufyselig at det hadde han bare godt av!

Ellers er det vel ikke så mye. Bare den gangen jeg fikk 2000,- i diff. på kassa... tellefeil, men dog. Sjefen ble litt ute av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Jobbet på et gatekjøkken og slo inn en pizza isteden for en halv kylling. Merka det noen minutter etterpå, og jeg hadde gjort endel tabber tidligere så jeg håpet kunden ikke merket noe, så jeg sa ingenting. Fikk utrolig dårlig samvittighet da, hun betalte jo endel mer enn det hun skulle. Fikk også leveranse på masse pizzaesker endag det regnet utrolig mye. Husker ikke om det var pga latskap eller om det var travelt, men de ble i alle fall glemt og dermed da ødelagt pga regnet. Suuurt.

Jobbet også på en klesbutikk på et senter. Sto å pratet med en kunde og vi skulle akkurat gå til kassa, også går plutselig brannalarmen. Jeg hadde aldri hørt brannalarmen der tidligere, og det hørtes ikke ut som en vanlig brannalarm. Så jeg skjønte ingenting. Sa noe slikt som "det var merkelig. Hvor kommer den lyden fra, høres nesten ut som den kommer fra kassa". Og like etterpå kommer en stemme som sier "dette er en brannalarm bla bla". Dere kan tro jeg ble rimelig flau over meg selv da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å miste nøkkelen til butikken i åpningen mellom heissjakta og heisdøra. Det er snakk om noen millimeter, ikke snakk om en hel cm, og hvordan jeg klarte det er jeg jammen ikke sikker på. Førte til at vekterne måtte stenge hele heisen, det måtte heismontør og noen vektere til for å få ut nøkkelen. DA var jeg flau. Dette var også på et senter i Oslo, der heisen var mye brukt. :rodme:

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brannalarmen til å gå på et kjøpesenter engang. På lille-julaften! Alle ble evakuert. Etterpå har jeg aldri brukt mikrobølgeovn... <br /><br /> Anonym poster: 7c46ccba2a56b197c089eab13d6e7998

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange ganger solgt dvd-er uten innhold.

Min verste tabbe, inntil videre, var da jeg jobbet i en butikk hvor det ikke var samkjør mellom kortterminalen (er det det det heter?) og kassesystemet. Det var travelt, og noen kjøpte et produkt til 900 kr. Jeg tastet inn beløp på terminalen, snudde den mot kunden, og så slo jeg ut salget på kassa og pakket produktet. Kunden tok fornøyd i mot posen.

På kvelden ble en diff på 900 kr oppdaget. Kunden hadde rett og slett latt vær å dra kortet! Jeg burde jo sett det ettersom det ikke kom noen kvittering ut av terminalen (som vi gir til kunden), men der og da tenkte jeg ikke på det. Sint på meg selv, og sint på kunden.

Glad jeg er ferdig med butikkbransjen, de der diffene var et evig stress! :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydde på stellerommet i BHG'en der jeg jobbet før fordi jeg skulle skifte bæsjebleie, de andre ansatte flirte og lo av meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å sette over legevakttelefonen fra legekontoret til legevaktsentralen, så ingen av de som ringte legevakten i min kommune kom noen vei.

Det var sinnsykt flaut da det ble oppdagen dagen etter på jobb, men regner med om det var noe akutt ringte de 113 eller legevakten i byen. Så legen på vakt fikk ingen pasienter den kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle legge inn noen tall i et styringssystem like etter jeg hadde fått laptop på jobb, så skulle jeg liksom bruke numerisk tastatur. Må ha glemt å trykke numlock, for det det skulle stått ",000" sto det ",,,," eller noe tilsvarende og systemet bråstoppet (heldigvis). Ble oppringt av rimelig forvirret bruker som ikke fikk systemet til å virke. :sjenert:

Småflaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde bål i en frityrgryte i en stor svømmehall en gang. Første gang jeg skulle vaske gryta. Så plutselig et vindu at det brant nede i et basseng, noe jeg syntes var litt merkelig, men når jeg runda hjørnet oppdaget jeg at det bare var speilbilde av det bålet jeg tydeligvis hadde klart å lage i ene frityrgryta. Heldigvis gikk ikke brannalarmen! Tror nok jeg fikk stoppa det kjapt nok, og røykvarslene over et sånn burgersteikested er kanskje ikke av de mest sensitive.

En annen gang slo jeg på lyset i spøkelseshuset i Tusenfryd...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste var vel den gangen jeg teipet over den infrarøde føleren under datamusa til sjefen før jeg dro hjem om kvelden.

Dagen etter ble jeg møtt av en knyttneve... Han hadde sittet 4 timer overtid for å få gjort ferdig jobben sin :)

Haha! Dette gjorde vi stadig vekk på min gamle jobb! Veldig morsomt når de ikke skjønte noen ting.. Alle hos oss tok det dog med litt bedre humør enn sjefen din.

Feilene jeg har gjort:

- Manglet 900 kr ved oppgjør

- Mistet kundenummeret til en kunde jeg skulle gjøre oppfølgingsarbeid til. (Skulle endre noen et par dager fram i tid så skrev ned kundenr.)

- "Løy" til en kunde, trodde jeg satt på redd informasjon, delte dette med kunden, og det viste seg et par dager etterpå at jeg hadde "løyet", da var det dog for sent, klarte ikke finne igjen den aktuelle kunden i den store databasen vår. Håper han fikk god hjelp når han fant ut at jeg hadde "løyet" :cry3:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde bål i en frityrgryte i en stor svømmehall en gang. Første gang jeg skulle vaske gryta. Så plutselig et vindu at det brant nede i et basseng, noe jeg syntes var litt merkelig, men når jeg runda hjørnet oppdaget jeg at det bare var speilbilde av det bålet jeg tydeligvis hadde klart å lage i ene frityrgryta. Heldigvis gikk ikke brannalarmen! Tror nok jeg fikk stoppa det kjapt nok, og røykvarslene over et sånn burgersteikested er kanskje ikke av de mest sensitive.

En annen gang slo jeg på lyset i spøkelseshuset i Tusenfryd...

Å hahahahahaha, denne var morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden jobbet jeg for telenor, hadde hatt en lang dag og var klar for å gå hjem. Ene samtalen gikk som dette:

"Hei dette er .... som ringer i fra netcom. Nei det gjør jeg ikke, jeg ringer fra telenor. Jeg ringer angående det one call abonomanget ditt. Unnskyld.. Chess. BEKLAGER. Netcom abonomanget!"

Nå jobber jeg som servitør og knuser litt glass her og der, som oftest på kjøkkenet.

Anonym poster: 86f9d78b78504c9b8c70d4470438f0ab

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke meg, men en jeg gikk i klasse med en gang. Første dagen på jobb på Dolly Dimples svarer telefonen med "Peppe's pizza, hva kan jeg hjelpe deg med?" :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et bakeri, og der har vi en tidsinnstilt "hevemaskin" som slår seg på til riktig tid om man trykker på auto-knappen. En lørdag kveld glemte jeg selvfølgelig dette, noe som resulterte i at alt av bakevarer sto og hevet i ca. 35 timer til vi åpnet igjen mandag morgen...

Der inne lukta det godt gitt!

Det blir nærmere 200 bakevarer rett i søpla det, flinka!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre dagen i ny jobb, på et ganske stort kontor. Jeg var ung, sjenert og veldig opptatt av å gjøre jobben min perfekt og raskt.

Jeg holdt på å lage til en konvolutt som skulle med det daglige budet vi brukte. Sto inne på pakkerommet, og hørte at budet kom. Klistret igjen, og satte fullt firsprang for å rekke budet. Litt ukjent med plasseringen av diverse, rundet jeg et hjørne i feil vinkel. Der sto vann-automaten og den tålte ikke påkjenningen av 60 kg Dolce i full fart. Vann-automaten veltet.

Litt bortenfor sto hovedserveren (datamaskinen) som styrte all virksomhet på kontoret. Dvs. at når vi jobbet på våre PC'er, jobbet vi alle egentlig på den store serveren. Alt ble lagret der, og ikke på de enkelte PC'ene. Dette var en "gammeldags" datamaskin, med diger skjerm som står oppå flere harddisker. Det sto også endel ekstra lagringsdisker og elektroniske "dingser" der. Alle rikelig utstyrt med luftehull/ventilasjonsåpninger.

Jeg traff vann-automaten i såpass stor fart at beholderen havnet omtrent midt oppe på bordet der serveren sto. Beholderen sprakk og vannet fosset ut.

Det spraket og smalt. Strømmen gikk i hele etasjen. 39 mennesker satt uten forbindelse med noe som helst på PC'ene sine. Alt arbeid/kundemapper var borte.

Hele server-systemet måtte byttes ut. (Heldigvis ble alt som lå på serverne reddet av et spesialfirma i løpet av noen dager.)

Jeg ble hetende "Kanonkula", "Den flyvende bergenser", "Server-Dødaren". Den nye serveren ble plassert på annet rom, langt unna både vann-automaten - og langt unna meg.

Anonym poster: 0a04c95545168b8d2fb1e1b6276348d3

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...