Gå til innhold

Avent mikro dampsterilisator til andre flasker enn Avent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har erfaring med denne?

Kan man sterilisere smokker og ammeskjold i den?

Hva ned flasker av andre merker? Jeg tenker da på feks. Dr. Brown som er lange og smale (vi har den minste typen av disse). Kan de steriliseres i denne?

Skrevet

Vi steriliserer ihvertfall smokker, medisinsprøyter og medisinbeger i denne, og det går helt fint.

Jeg vil tippe at man kan sterilisere andre typer flasker i denne også, men det er ikke sikkert at man får plass til så mange eller stablet dem helt ideelt.

Skrevet

Jeg har arvet en sånn. Hvor mye vann skal jeg ha i?

Skrevet

Ok, greit å vite. Men det jeg tenkte på var om det er ok å legge flaskene om de er for høye, eller om de må stå.

Skrevet

Naboen har en slik en og steriliserer Dr. Brown liggende i den.

Skrevet

Trenger man egentlig flaskesterilisator? Kan man ikke bare koke flaskene? :klo:

Anonym poster: 7d6d26505831fa98648936ca30017c02

Skrevet

Jo man kan koke flaskene, og man kan også vaske de i oppvaskmaskin på høyeste temperatur. Men vår erfaring er at koking ga et belegg på flaskene, og ved oppvaskmaskin lå det av og til igjen rester av oppvaskmiddel.

Skrevet

Trenger man egentlig flaskesterilisator? Kan man ikke bare koke flaskene? :klo:

Anonym poster: 7d6d26505831fa98648936ca30017c02

Trenger og trenger... For min del så tar det lenger tid å koke flaskene enn å sterilisere dem i microen.

Skrevet

Enig med SmallTalk. I tillegg var det en stund vi kokte veldig mye (spesielt pumpedeler), og det ble veldig mye styr, synes jeg, i tillegg som jeg var usikker på hvor hygienisk det egentlig var, for etter det var ferdig kokt, så tok jeg jo en sånn spaghetti-gaffel/skje ( :fnise: ), og la det på et håndkle. Så mye som vi kokte så hadde vi kke mulighet til å bytte håndkle hver gang, så det var like greit med en sterilisator.

Nødvendig var det ikke, men heller en mikrosterilisator enn f.eks. en ammepute.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...