Gå til innhold

Da prøver vi på nr 2 !


mirama

Anbefalte innlegg

Dette er spennende!

Jeg er en jente på 21 år, og samboer er 29. Vi har ei lita jente på 3 år.

Jeg går på høyskole og tar en bachelor, har to år igjen av utdannelsen. Vi har veldig lyst å gi jenta vår en liten søster eller bror så fort som mulig. Vi håper det klaffer innen de neste 3 mnd, sånn at vi er sikret barnehageplass om to år. Dersom det blir baby sommeren 2013 kan jeg også gå ordinært studieforløp, mens mannen tar hele permisjonen! :)

24.08 fikk jeg fjernet spiralen. Så nå venter jeg på at mensen skal vise sitt "blide åsyn". Vi kommer til å ha sex og prøve fremover selv om ikke mensen har komt enda, fordi eggløsning kan komme før mensen.

Håper det klaffer om ikke så alt for lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! :)

Vi koser oss bare foreløbig, aner ikke når jeg kan forvente TR... Men i tilfelle EL kommer først, så har vi :sengekos: annen hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt litt bobling ol, litt smerter nederst i magen i helga. Tok en EL-test i går, men den var negativ. Kanskje TR er på vei? Eller kanskje jeg kjenner for mye etter kroppslige symptom?

Har blitt et par øl i helga. Regner med at det ikke har gått så fort at jeg har blitt gravid allerede! Men for sikkerhetsskyld har det blitt med to øl :)

To vennepar av oss har nettopp annonsert graviditet, kjenner jeg lengter etter å fortelle selv at vi også er med barn.. Men jeg er klar over at dette er en prosess som kan ta tid. Jeg prøver å fokusere på skolen, fordi dette er et beinhardt skoleår, i tillegg til at jeg holder på å ta sertifikatet. Mange baller i lufta kan du si. Men jeg har det veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på skolen og jobber med studiekrav. Idag hadde jeg min første kjøretime på mange år, og jeg er veldig motivert og giret på å få lappen! Lappen er noe jeg måå ha når vi får to barn, så jeg prøver nå å ta den så fort som mulig.

Ingen TR eller EL her i gården... Venter * :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag og i går har jeg følt en tyngdefølelse nederst i magen. Jeg kjenner det hver gang jeg setter meg ned, og når jeg går. Spesielt akkurat når jeg setter meg.. Hva kan dette være da? Hm.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv EL-test idag også. Idag får vi ikke sjangs til å :humpe: , men vi gjorde det i går. Satser på at det holder :) Litla vår har begynt å snakke mye om babyer, og sier hun vil ha en søster eller bror! Håper noe skjer her ganske raskt, slik at vi kan fortelle henne at nå skal hun få søsken :)

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var EL-testen negativ. Så da får vi bare vente å se! Hadde vært gøy om det klaffa på første forsøk! Jeg er optimistisk enn så lenge :)

Har endelig somla meg til å kjøpe folat, så jeg tok min første tablett idag. Noe multivitamin-greier med både folat og omega 3. Håper det er nok innhold av folat i slike tabletter?

Jeg har nettopp spist lunsj med mamma. Jeg spurte litt om slekt og slektstre, for å få ut av henne navna til mine oldeforeldre/tipp-oldeforeldre. Jeg vil gjerne at nr to skal bli oppkalt. To av navna falt jeg veldig for, så nå har jeg både guttenavn og jentenavn klart! Gjenstår bare å lufte dem for sambo. Regner med at han også liker dem, han er ikke typen til å stille seg på bakbeina når det gjelder sånne ting iallefall. Også har vi ganske lik smak :)

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg liksom begynne å kjenne symptomer nå hvis jeg er gravid? Eller må jeg vente i 10 dager før jeg kjenner noe som helst? Det er bare 3 døgn siden el..

Jeg er UTÅLMODIG! Skulle helst fått positiv test igår jeg.

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på i din dagbok også :vinke:

Det er mest vanlig å kjenne symptomer først i uke 5-6 (altså 3-4 uker etter eggløsning), så selv om noen kjenner seg litt annerledes i tiden før man skulle hatt mensen så er det nok litt tidlig med 3 dager etter EL :) Disse to ukene mellom EL og testing er kjeeeeempelange! Hold ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på i din dagbok også :vinke:

Det er mest vanlig å kjenne symptomer først i uke 5-6 (altså 3-4 uker etter eggløsning), så selv om noen kjenner seg litt annerledes i tiden før man skulle hatt mensen så er det nok litt tidlig med 3 dager etter EL :) Disse to ukene mellom EL og testing er kjeeeeempelange! Hold ut :)

Hisann :) Kjekt at du titter innom her!

Grunnen til at jeg venter på symptomer allerede, er at jeg tror jeg kjente symptomer ca 48 timer etter befruktning sist jeg var gravid. (Gikk med brekninger og ømme pupper i to uker, før jeg fant ut jeg var gravid. Og da var jeg bare 4 uker på vei ca). Men da prøvde jeg ikke å bli gravid, så mine beregninger på når "unnfangelsen" må ha skjedd, kan like så godt være feil!

Men det er altså normalt å få symptomer i uke 5? Da får jeg bare vente i spenning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Takk Kommode :klemmer: Hvordan står det til der?

Litt skuffa ja. Men men. Det var vel for mye å håpe på pp 1. Så går vi inn i pp 2 med masse opptimisme, og masse :sengekos::danse:

Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og der dukket jammen meg TR opp, med brask og bram. Jeg er temmelig imponert over punktigheten! Nå får vi bare håpe at dette går raskt over. Men nå skal jeg kose meg med pils i helga, og glede meg over at kroppen fungerer godt, selv etter 3 år med hormonspiral. :)

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...