Gjest BettyBoop Skrevet 7. september 2012 #121 Skrevet 7. september 2012 Nå diskuterer dere ikke temaet lenger. Dere diskuterer diskuteringen og hverandres rett til å ha de meningene dere har. Dette skjer gang på gang i slike tråder, hvorfor må dere gjøre dette hele tiden? Jeg er helt sikker på at det går an å lage en tråd på snikk-snakk eller noe sånt, hvor dere kan diskutere diskusjonsrettighetene deres i det uendelige. Og begrepet "dere" i denne sammenhengen, skulle ikke behøve noen nærmere forklaring. ----------- Jeg liker ikke navnet Liam. Jeg syns det er for feminint, og havner for meg i gruppen "populære dessertnavn". var ikke jeg som bynte
Birgitta Skrevet 7. september 2012 #122 Skrevet 7. september 2012 Jeg liker ikke navnet, fordi det er for poppis. Som noen andre sa tidlig i tråden; morgendagens Ronny.
Jolene Skrevet 7. september 2012 #123 Skrevet 7. september 2012 Alt for mange "unge mødre" som kaller barna sine for dette i disse dager. Forøvrig synes jeg navnet er grusomt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #124 Skrevet 8. september 2012 Wow, TS her. Tok litt av dette visst. Takk for alle tilbakemeldinger, jeg liker fortsatt navnet og håper at sambo blir enig. Men det beste er nok å se om vi kan finne ett navn som begge elsker og som funker både i hans engelske familie og i min norske.<br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6
Alice123 Skrevet 8. september 2012 #125 Skrevet 8. september 2012 Bibelske navn fungerer på alle språk. Navn som Daniel, Thomas, Alexander etc. er tidløse og universelle.
Sunshower Skrevet 8. september 2012 #126 Skrevet 8. september 2012 jeg liker det. men det er så mange som heter det nå føler jeg(rundt her allefall) ellers kan dere bruke: William og kallenavn LIAM perfekt:) Anonym poster: c867221c02ac79df52d14e00d9e0a532 Den likte jeg!
Gjest "gjest" Skrevet 8. september 2012 #127 Skrevet 8. september 2012 Bibelske navn fungerer på alle språk. Navn som Daniel, Thomas, Alexander etc. er tidløse og universelle. Liam Alexander.... 3
Teriyaki Skrevet 8. september 2012 #128 Skrevet 8. september 2012 Det er en liten del av det. Hva med når moren sitter i bilen og ser ei stor damen og sier for eksempel: Se på ho der*ler*. Hva tror du de oppfatter da? Dette kan da ikke være seriøst? Ingen normale, oppegående voksne oppfører seg sånn. Så egentlig er det litt usaklig det du kommer med. 1
Gjest Dream89 Skrevet 8. september 2012 #129 Skrevet 8. september 2012 Dette kan da ikke være seriøst? Ingen normale, oppegående voksne oppfører seg sånn. Så egentlig er det litt usaklig det du kommer med. Dette kan da ikke være seriøst? Ingen normale, oppegående voksne oppfører seg sånn. Så egentlig er det litt usaklig det du kommer med. Har sett det og hørt flere i byen gjøre det. De tenker ikke på at barn ned i 3 års alderen oppfatter det de sier. Eller når de sier noe om utlendinger og slikt. Er helt forferdelig men det er sant.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #130 Skrevet 8. september 2012 Liam fungerer ganske greit på norsk, men det er ikke et navn jeg selv ville valgt. Grunnen er at det er et typisk komet-navn. Navn som øker så fort i popularitet blir gjerne fort upopulære igjen også. Da vil de også mye lettere kunne assosieres med en spesiell sosial gruppe, og et avgrenset tidsrom. Jeg tenker det blir litt på samme måte som Charles, Betty og Harry som så dagens lys på 50/60-tallet. Disse navnene ble svært populære hovedsaklig i et avgrenset segment av befolkningen, noe som bidro til at navnene raskt falt ut av bruk blant andre "klasser". Folk gjør seg fort opp tanker om foreldrene (og familien) når de først hører et navn. Det er absolutt ingen krise å ha et navn som mange assosierer med unge mødre og lav utdannelse anno 2010-2012, men personlig ville jeg nok heller gått for et navn som var mer "nøytralt". Det er mange svært populære navn som ikke får slike assosiasjoner, og grunnen er at disse er populære i flere samfunnslag. Anonym poster: 1bd5e22e0853ecfdfb6bf6598f0efc5d 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #131 Skrevet 8. september 2012 Liam fungerer ganske greit på norsk, men det er ikke et navn jeg selv ville valgt. Grunnen er at det er et typisk komet-navn. Navn som øker så fort i popularitet blir gjerne fort upopulære igjen også. Da vil de også mye lettere kunne assosieres med en spesiell sosial gruppe, og et avgrenset tidsrom. Jeg tenker det blir litt på samme måte som Charles, Betty og Harry som så dagens lys på 50/60-tallet. Disse navnene ble svært populære hovedsaklig i et avgrenset segment av befolkningen, noe som bidro til at navnene raskt falt ut av bruk blant andre "klasser". Folk gjør seg fort opp tanker om foreldrene (og familien) når de først hører et navn. Det er absolutt ingen krise å ha et navn som mange assosierer med unge mødre og lav utdannelse anno 2010-2012, men personlig ville jeg nok heller gått for et navn som var mer "nøytralt". Det er mange svært populære navn som ikke får slike assosiasjoner, og grunnen er at disse er populære i flere samfunnslag. Og der sa du det langt bedre enn jeg kunne gjort det selv, men det er akkurat det jeg mener også! Liam er i seg selv ikke av de verste utenlandske navnene et barn kan få, men selve utviklingen i Norge gjør at jeg nesten synes synd på de stakkars foreldrene som var originale (og på den tiden var de jo det!) og kalte sønnen Liam for 6-7-8 år siden. Nå er det et hav av Liam'er under dem, og assosiasjonene går jo til litt enkle, unge foreldre uten den største ballasten, som synes at Liam Pedersen er et særdeles velklingende navn. Trenger egentlig ikke gå tilbake til Harry og Betty på 50-tallet- jeg husker jeg var fryktelig misfornøyd da jeg var barn, fordi jeg hadde et kjedelig, nordisk navn, og absolutt alle klassevenninnene mine het Therese, Monica, Charlotte, Camilla, Jeanette, Veronica... og det er ingen som får premie hvis de gjetter på perioden 1975-1985. På samme måte som at Emma alltid vil tidfestes til 2005. Så uansett hva man mener om selve navnet, så er den voldsomme populariteten grunn nok til å skygge unna, mener jeg. Og det finnes nok av tidløse engelsk-klingende navn: Alexander, Thomas, William, John... ikke så fryktelig originale, kanskje, men klassiske- og ikke like uhipt som Nathaniel, Noah og Liam er om fem år. Anonym poster: 573ca8effad2150f86d112bc8563faf8 4
sylvestra Skrevet 9. september 2012 #132 Skrevet 9. september 2012 Jeg kunne ikke blitt mer enig!!!!!!!
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 9. november 2012 #133 Skrevet 9. november 2012 Eneste som får bruke navnet Liam er Liam Neeson! :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: Og han er fra Irland eller noe :-)
Redbull Skrevet 9. november 2012 #134 Skrevet 9. november 2012 Det er veldig fint i USA, ikke i Norge
ViljaH Skrevet 10. november 2012 #135 Skrevet 10. november 2012 (endret) Eh jo det er noe som heter det, fordi noen navn kan ikke uttales på alle språk og da sier det seg selv at det blir stygt til det språket som ikke uttaler det rett. Med liam er det jo ikke noe problem siden det uttales likt på engelsk og norsk. Liam uttales ikke likt på norsk og engelsk. A-en blir veldig forskjellig. Eng "Lee-emm" mens norsk "Li-amm". Endret 11. november 2012 av ViljaH
Lutetium 71 Skrevet 10. november 2012 #136 Skrevet 10. november 2012 Jeg assosierer det med bandet Oasis, og han der skuespilleren. Noe rart å bruke i Norge.
Alice123 Skrevet 10. november 2012 #137 Skrevet 10. november 2012 Liam uttales ikke likt på norsk og engelsk. A-en blir veldig forskjellig. Eng "Lee-mm" mens norsk "Li-amm" Takk!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #138 Skrevet 18. oktober Drar opp denne igjen. Hva synes vi om Liam nesten halvannet tiår etter? Kjenner dere mange Liam'er? Hvordan har det gått? Anonymkode: fc7c5...98a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #139 Skrevet 18. oktober Jeg vet om Liam i både tenår/tidlig tyveårene og smårollinger. Har en smårolling med navnet selv, men er godt voksen og høyt utdannet og lykkelig gift med stødig økonomi så jeg passer ikke inn i fordommene fra et tiår tilbake. Jeg ser at alle har ulike preferanser, og min kunne like fort hett William, men nå ble det kort og enkelt Liam. Er fornøyd. Jeg liker korte og internasjonale navn fordi mitt eget er tungt og "stødig" norsk som mange ville sagt, og i et internasjonalt samfunn er det hyggelig å kunne introdusere seg enkelt, synes jeg da. Gøy at folk kan bli så provosert av andres navnevalg som i denne tråden her egentlig, jeg burde kanskje bli lei meg for antakelsene og meningene til mange her men jeg synes egentlig det beste er at foreldrene til barnet liker navnet og forhåpentligvis at barnet selv synes det er ok. "Oppbrukt" eller ei. Har forresten ikke møtt andre med samme navn i bhg osv her jeg bor. Anonymkode: a86aa...74b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #140 Skrevet 19. oktober Artig. Fordommene 10 år tilbake er akkurat det samme som mange fortsatt sitter med - Liam blir vel fortsatt sett litt som et «unge mødre»-navn, selv om andre kanskje har overtatt mer i disse dager. Anonymkode: 1d6b6...b5e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå