Gjest BettyBoop Skrevet 6. september 2012 #101 Skrevet 6. september 2012 Der har vi altså årsaken til at jeg ikke ser for meg at en 40 år gammel mann kan hete Liam. Navnet var nærmest ikke-eksisterende til slutten av 90-tallet. Ergo, per i dag finnes det svært få voksne menn som heter det. men de blir da voksne...
Alice123 Skrevet 6. september 2012 #102 Skrevet 6. september 2012 Ser navnet var litt på begynnelsen av '60-tallet. Kanskje samtidig som Ronny, jonny, Tommy, Morgan og alle de andre 60-70-talls amerikanskinspirertnavnene kom på banen.
Gjest "gjest" Skrevet 6. september 2012 #103 Skrevet 6. september 2012 Der har vi altså årsaken til at jeg ikke ser for meg at en 40 år gammel mann kan hete Liam. Navnet var nærmest ikke-eksisterende til slutten av 90-tallet. Ergo, per i dag finnes det svært få voksne menn som heter det. Blank løgn. Mange voksne menn som heter Liam, om enn ikke her på bjerget.
Skjønningen Skrevet 6. september 2012 #104 Skrevet 6. september 2012 Stemmer for William og "Liam" som kallenavn. Ut over det så er vel Liam litt oppbrukt, sammen med Lucas og Leander bl.a. Om noen år heter vel alle gutter det samme... Mine unger får antakelig særnorske navn, eller i alle fall navn som ikke er tatt rett fra topplista. Alle barn vil da føle seg spesielle, og ikke være en av 10 Liamer på samme skole.
Lilla-dings Skrevet 6. september 2012 #105 Skrevet 6. september 2012 men de blir da voksne... Ja, en dag. Men per i dag har jeg ingen voksne menn å referere til når jeg hører navnet Liam, kun smågutter. Derfor har jeg vanskelig for å forestille meg at en voksen mann med bart kan hete Liam. Blank løgn. Mange voksne menn som heter Liam, om enn ikke her på bjerget. Studerte du statistikken, eller? Den viste nemlig at det ikke finnes mange voksne Liam her til lands.
Gjest "gjest" Skrevet 6. september 2012 #106 Skrevet 6. september 2012 (endret) Studerte du statistikken, eller? Den viste nemlig at det ikke finnes mange voksne Liam her til lands. Nei, men du presiserte ikke "voksne menn som heter Liam i Norge". Noe som førte til at jeg drog en spøk på din bekostning. Endret 6. september 2012 av "gjest"
Gjest BettyBoop Skrevet 6. september 2012 #108 Skrevet 6. september 2012 Ja, en dag. Men per i dag har jeg ingen voksne menn å referere til når jeg hører navnet Liam, kun smågutter. Derfor har jeg vanskelig for å forestille meg at en voksen mann med bart kan hete Liam. Studerte du statistikken, eller? Den viste nemlig at det ikke finnes mange voksne Liam her til lands. I storbrittania er det mange voksne menn som heter Liam, deriblant Liam Gallagher, broren til Noel Gallagher fra Oasis..
Lilla-dings Skrevet 6. september 2012 #110 Skrevet 6. september 2012 I storbrittania er det mange voksne menn som heter Liam, deriblant Liam Gallagher, broren til Noel Gallagher fra Oasis.. Likevel befinner vi oss langt fra Norge, og langt fra Norges navnekultur. Hva de måtte kalle barna sine i England er lite relevant for min oppfatning av navnet Liam her i landet. Jeg omgås ikke den engelske befolkningen i den grad at Engelsk navnekultur faller naturlig for meg. Så hvorvidt voksne menn i England heter Liam endrer da ikke min oppfatning av at Liam'er her i landet løper rundt med bleie og en spade i hånda i barnehagen, og at voksne, norske (ettersom jeg ikke presiserte dette godt nok) Liam'er hører til sjeldenheten! 1
Gjest BettyBoop Skrevet 6. september 2012 #111 Skrevet 6. september 2012 Likevel befinner vi oss langt fra Norge, og langt fra Norges navnekultur. Hva de måtte kalle barna sine i England er lite relevant for min oppfatning av navnet Liam her i landet. Jeg omgås ikke den engelske befolkningen i den grad at Engelsk navnekultur faller naturlig for meg. Så hvorvidt voksne menn i England heter Liam endrer da ikke min oppfatning av at Liam'er her i landet løper rundt med bleie og en spade i hånda i barnehagen, og at voksne, norske (ettersom jeg ikke presiserte dette godt nok) Liam'er hører til sjeldenheten! hvorfor må man følge norsk navnekultur. Er mange som kaller ungene sine utenlandske navn nå. Ser ikke problemet. Er ikke alle som liker trauste norske navn 2
Lilla-dings Skrevet 6. september 2012 #112 Skrevet 6. september 2012 hvorfor må man følge norsk navnekultur. Er mange som kaller ungene sine utenlandske navn nå. Ser ikke problemet. Er ikke alle som liker trauste norske navn Når TS spør etter våre meninger om navnet, velger jeg å dele min mening i denne tråden. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 6. september 2012 #113 Skrevet 6. september 2012 (endret) Når TS spør etter våre meninger om navnet, velger jeg å dele min mening i denne tråden. ja og jeg deler min. Og jeg syns de fleste typisk norske navn er stygge. Endret 6. september 2012 av BettyBoop
Lilla-dings Skrevet 6. september 2012 #114 Skrevet 6. september 2012 ja og jeg deler min. Og jeg syns de fleste typisk norske navn er stygge. Ja, og jeg kan ikke huske å ha protestert på din mening? Bare forklart hvorfor jeg mener som jeg mener. Er vel mer du som har motargumentert mot mine meninger. Oooog, dette ble fullstendig meningsløst. I'm out.
Gjest BettyBoop Skrevet 6. september 2012 #115 Skrevet 6. september 2012 Ja, og jeg kan ikke huske å ha protestert på din mening? Bare forklart hvorfor jeg mener som jeg mener. Er vel mer du som har motargumentert mot mine meninger. Oooog, dette ble fullstendig meningsløst. I'm out. nå er dette et diskusjonsforum, er det ikke da tillatt å diskutere hverandres meninger? ingen grunn til å bli sur.
Gjest Gaby Skrevet 6. september 2012 #116 Skrevet 6. september 2012 Nå diskuterer dere ikke temaet lenger. Dere diskuterer diskuteringen og hverandres rett til å ha de meningene dere har. Dette skjer gang på gang i slike tråder, hvorfor må dere gjøre dette hele tiden? Jeg er helt sikker på at det går an å lage en tråd på snikk-snakk eller noe sånt, hvor dere kan diskutere diskusjonsrettighetene deres i det uendelige. Og begrepet "dere" i denne sammenhengen, skulle ikke behøve noen nærmere forklaring. ----------- Jeg liker ikke navnet Liam. Jeg syns det er for feminint, og havner for meg i gruppen "populære dessertnavn". 1
kubrak Skrevet 6. september 2012 #117 Skrevet 6. september 2012 kjenner ingen som heter liam så navnet blir uvant for meg
Lilla-dings Skrevet 7. september 2012 #118 Skrevet 7. september 2012 Nå diskuterer dere ikke temaet lenger. Dere diskuterer diskuteringen og hverandres rett til å ha de meningene dere har. Dette skjer gang på gang i slike tråder, hvorfor må dere gjøre dette hele tiden? Jeg er helt sikker på at det går an å lage en tråd på snikk-snakk eller noe sånt, hvor dere kan diskutere diskusjonsrettighetene deres i det uendelige. Og begrepet "dere" i denne sammenhengen, skulle ikke behøve noen nærmere forklaring. ----------- Jeg liker ikke navnet Liam. Jeg syns det er for feminint, og havner for meg i gruppen "populære dessertnavn". Akkurat derfor jeg meldte meg ut. Det ble rett og slett for dumt.
Gjest "gjest" Skrevet 7. september 2012 #119 Skrevet 7. september 2012 Akkurat derfor jeg meldte meg ut. Det ble rett og slett for dumt. Vi skal la deg få lov til åv ha din mening.
boobla Skrevet 7. september 2012 #120 Skrevet 7. september 2012 Kjempefint navn! Er det ikke han vokalisten i Oasis, som heter Liam? Hadde glatt tatt det navnet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå