Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Liam?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker det jeg. Hva er galt med Lucas?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig er jeg D-lei alle fordomsfulle folk. Det er ingenting som heter "fint på engelsk, stygt på norsk". Er det fint så er det fint.

Selv synes TS skal gi en F i hva andre mener og kalle ungen det hun vil. Det gjør jeg.

Anonym poster: 36a7100f4f24e9b28c3f8d5896f2f903

• Liker 7
Skrevet

Liker det jeg. Hva er galt med Lucas?!

Det er ikke norsk sikkert :sukk:

Skjønner heller ikke hva som er galt med det, men noen tror tydeligvis de sitter på fasiten over hva andre skal kalle ungene sine og tror de vet alt om de som gjør noe annet.

• Liker 4
Skrevet

Om jeg noensinne får en gutt og ei jente skal jeg kalle dem Analius og Drita.

Anonym poster: 88f21d10e0b4c4d58bbe82c95ec0afcd

• Liker 4
Skrevet

Heter du Liam er sannsynligheten stor for at moren din er rundt 20, white trash, og har sendt inn en søknad til unge mødre.

Anonym poster: 9a0104d3b3c3aceffd9d8be79cc18610

• Liker 8
Skrevet

Hva menes med white trash?

Skrevet

Personlig er jeg D-lei alle fordomsfulle folk. Det er ingenting som heter "fint på engelsk, stygt på norsk". Er det fint så er det fint.

Selv synes TS skal gi en F i hva andre mener og kalle ungen det hun vil. Det gjør jeg.

Såklart er det det. Når navnet får ulik uttale kan man jo si at et navn høres penere ut på f.eks engelsk en norsk.

Men såklart, foreldrene må jo selv velge navn på barnet uavhengig av hva alle andre syns.

• Liker 3
Skrevet

Har forelsket meg helt i dette navnet! Samboer er fra et engelskspråklig land, og jeg synes det er koselig å ha noe som kan funke i begge land. Sambo derimot er ikke helt sikker på om det funker i Norge. Jeg vet jo at folk kaller barna sine det, men hva syns dere? Positive/negative assosiasjoner? <br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6

Et helt normalt navn i Norge.

Skrevet

Jeg synes Liam er et veldig fint navn =)

Skrevet

Hva menes med white trash?

Hvitt søppel. Som feks hvite plastposer eller sånne ting, som man skal kaste til resirkulering.
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes Liam er et veldig fint navn =)

Massevis av Liam'er rundt i norske barnehager og skoler.

Skrevet

Liam? Hvorfor ikke Lime(lajm), som i sitrusfrukten?

Anonym poster: 37d0c909957398e7002a9620bda11aa2

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Lille Solstråle
Skrevet

Merkelig hvordan noen tror de vet hele livshistorien til andre pga et navn :klo:

Anonym poster: 936c90318ce877f0d300cbf29b2cf477

Skrevet

Massevis av Liam'er rundt i norske barnehager og skoler.

Fremdeles et veldig fint navn =)

Skrevet

Jaja... dirrekte oversatt så... men virkelig?: Du er en hvit plastpose ;)

Typisk white trash, slik jeg har oppfattet uttrykket, er gjerne en ung jente med en unge, faren er ikke i bildet lenger (eller har aldri vært det, kanskje ungen ble unnfanget på fylla), bor for seg selv i leilighet betalt av sosialen eller hjemme hos mamma, null utdannelse, ingen jobb, ihjelbleket slitt hår, eller farget ekstremt mørk, og tuppert ut av en annen verden, orange hud, hauger av kredittkort for å kunne kjøpe seg en minihund som står bra til vesken som også ble kjøpt med kreditt, og iq knapt over sin egen skostørrelse. Meningene deres består stort sett av ting rundt "mote" (gina tricot og superkul.no), alkohol, hvor dritt det er at de ikke får mer penger av sosialen, hvor dum i hue venninna deres er, og hvor drittsekk han gutten de lå med forrige helg viste seg å være. (sier forøvrig ikke at alle unge mødre er slik, bare en forklaring på uttrykket white trash slik jeg har oppfattet uttrykket). Lyshudet søppel, om en skal si det litt direkte.

Navnet Liam er forøvrig et søtt navn, men får ikke helt bestemt meg om det "funker" (for meg) på norsk eller ei.

Lykke til med navnevalg! :)<br /><br /> Anonym poster: 832850ae858be6d18bde91241bd353ab

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Har forelsket meg helt i dette navnet! Samboer er fra et engelskspråklig land, og jeg synes det er koselig å ha noe som kan funke i begge land. Sambo derimot er ikke helt sikker på om det funker i Norge. Jeg vet jo at folk kaller barna sine det, men hva syns dere? Positive/negative assosiasjoner? <br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6

Det er ganske fint men du må regne med gutten kommer til å havne i en skoleklasse med fire andre liamer. Er ganske motenavn nå.

Gjest BettyBoop
Skrevet

GRUSOMT. Samme gate som Ronny, Roy, Rolf, Kenneth, Glenn, Are, Johnny, Tommy, Glenn-Arne, Kai-Johnny

Anonym poster: 37d0c909957398e7002a9620bda11aa2

er det vel ikke
  • Liker 2
Skrevet

Her var det litt ymse meninger gitt.

Kan forsikre dere om at verken jeg ikke havner i kategorien "Unge Mødre", da tenker jeg på tv-programmet altså, vi er i slutten av 20-årene så unge er vi jo.

Har også sett navnet på lister over navn som er poppis, men grunnen til at jeg liker det så godt, bortsett fra at det er fint i mine øyne, er at jeg ser etter ett navn som kan funke på engelsk og norsk.

TS<br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6

Skrevet

*Aiai, beklager rar setningsstruktur. Får ikke redigert som AB.<br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...