Gå til innhold

"Jeg er glad i deg", hvor store følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg er ikke norsk, så for meg er det vanskelig å vurdere hva det å være i glad i sin kjæreste betyr. Det eneste jeg vet er at det er mindre sterkt enn å elske, men for eksempel vet jeg ikke om det er det samme som å like en veldig godt eller mer enn det?

Nå sa kjæresten min at han var så glad i meg, og jeg kunne ikke svare noe fordi jeg ikke visste hva det betydde akkurat, følelsesmessig.

Takker på forhånd for deres svar :)

Anonym poster: 7337802e7dbce6aa69438ecfd9b3a1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellige mennesker legger nok forskjellige følelser i det, men for meg betyr "glad i deg" til kjærste at jeg har sterke følelser og er veldig forelsket. Altså mer enn å like noen svært godt.

Å si "elsker deg" er for meg veldig veldig sterkt, så det tar ganske lang tid før jeg bruker de ordene. Før jeg kommer dit bruker jeg "glad i deg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å si at man er glade i hverandre, både til venner, familie og kjærester. Det trenger ikke å bety at han ikke elsker deg, det er bare mer vanlig å si "glad i deg" til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

Utenfor familie så betyr det mer enn å like noen, feks om man sier det til en venn/kjæreste. Hva man legger i det kan variere fra person til person, så jeg kan kun forklare hva jeg legger i det å være glad i noen. For meg betyr det at jeg liker deg veldig godt, og at jeg oppriktig bryr meg om deg! Det betyr at jeg setter pris på deg og har sterkere følelser for deg enn jeg har for mine andre venner og bekjente. Når jeg sier det til kjæresten er det for å vise at jeg setter pris på ham og at jeg er glad for at jeg kjenner ham. Jeg er ikke en person som slenger dette begrepet rundt, slik som du kanskje har sett flere unge jenter gjør på facebook osv... For meg er det på en måte å blottlegge følelsene mine litt, så ved å si dette viser jeg at jeg stoler på denne personen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg ærlig talt innrømme at jeg også lurer på.. Altså, for min del så vet jeg hvor mye følelser jeg legger i "Det å være glad i noen" - som kjæreste.

Men nå er jeg litt usikker på hva ANDRE legger i det å være glad i noen. Se f.eks. Kjæresten (eksen min nå), gjorde det slutt for 1 mnd. bare et par dager før det ble slutt, skrev han at han var glad i meg. Og 1-2 dager senere gjør han det slutt med den unnskyldningen at han ikke hadde følelser for meg lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for deres svar som hjalp meg litt, men siden vi bare har vært sammen i noen uker, er det fortsatt vanskelig å vurdere hva han mente med det.

Burde kanskje ha skrevet det først. Da er sikkert deres "vurdering" litt annerledes...

Det var første gang han sa det til meg, og tilsatt han at det vanligvis skal mye til han begynner å få følelser for noen. Så sa han "jeg liker det veldig veldig godt, jeg er så glad i deg".

Så i forhold til å begynne å bli forelsket for eksempel, hvor ligger det å være glad i?

Anonym poster: b234f1f1d1aac67023a5b8d77d4aeb01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må jeg ærlig talt innrømme at jeg også lurer på.. Altså, for min del så vet jeg hvor mye følelser jeg legger i "Det å være glad i noen" - som kjæreste.

Men nå er jeg litt usikker på hva ANDRE legger i det å være glad i noen. Se f.eks. Kjæresten (eksen min nå), gjorde det slutt for 1 mnd. bare et par dager før det ble slutt, skrev han at han var glad i meg. Og 1-2 dager senere gjør han det slutt med den unnskyldningen at han ikke hadde følelser for meg lengre.

Det var dumt av ham... altfor mange folk uttrykker alfor lett følelser synes jeg, og dette gjelder ikke bare i Norge. Håper du fort får gå videre og møte en som blir ærligere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt av ham... altfor mange folk uttrykker alfor lett følelser synes jeg, og dette gjelder ikke bare i Norge. Håper du fort får gå videre og møte en som blir ærligere...

Enig med deg! Og det ironiske var at han gjorde det slutt nå fordi han ville være ærlig med meg, og ikke prøve lengre fordi han ikke hadde følelser for meg. (selv om han har latt som ingenting i 4 uker). Greia er at vi har vært på ferie i 2 uker, han var først 1 uke på interrail (bla. Praha og Nederland), før jeg dro 1 uke til Ayia Napa. Jeg rakk ikke å møte han før jeg dro. Jeg ble skikkelig skuffet over han når jeg kom hjem: hadde kjøpt gave til han, og var klar for å hive meg rundt halsen når vi skulle møtes.

Istedet endte det med at han gjorde det slutt. Først sa han at han ikke hadde hatt følelser på 1 uke, men så kom det fram dagen etterpå at han ikke hadde hatt følelser på 4 uker, hvorav 2 av ukene før han dro på interrail har han latt som ingenting, lovt å ta meg med på kjærestetur osv.

Men men.. Shit happends. Finner meg en bedre gutt, det er jeg sikker på :-) selv om han utvilsomt må være verdens snilleste gutt. Vi har aldri kranglet, og egentlig bare hatt det super fint fram til han gjorde det slutt. (var sammen 2 1/2 mnd)

Poenget er at etter dette her, ikke helt skjønner hva andre legger i det å være glad i noen. Så jeg personlig kommer nok til å tvile litt når en mann sier at han er glad i meg, neste gang!

Endret av iev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Og det ironiske var at han gjorde det slutt nå fordi han ville være ærlig med meg, og ikke prøve lengre fordi han ikke hadde følelser for meg. (selv om han har latt som ingenting i 4 uker). Greia er at vi har vært på ferie i 2 uker, han var først 1 uke på interrail (bla. Praha og Nederland), før jeg dro 1 uke til Ayia Napa. Jeg rakk ikke å møte han før jeg dro. Jeg ble skikkelig skuffet over han når jeg kom hjem: hadde kjøpt gave til han, og var klar for å hive meg rundt halsen når vi skulle møtes.

Istedet endte det med at han gjorde det slutt. Først sa han at han ikke hadde hatt følelser på 1 uke, men så kom det fram dagen etterpå at han ikke hadde hatt følelser på 4 uker, hvorav 2 av ukene før han dro på interrail har han latt som ingenting, lovt å ta meg med på kjærestetur osv.

Men men.. Shit happends. Finner meg en bedre gutt, det er jeg sikker på :-) selv om han utvilsomt må være verdens snilleste gutt. Vi har aldri kranglet, og egentlig bare hatt det super fint fram til han gjorde det slutt. (var sammen 2 1/2 mnd)

Poenget er at etter dette her, ikke helt skjønner hva andre legger i det å være glad i noen. Så jeg personlig kommer nok til å tvile litt når en mann sier at han er glad i meg, neste gang!

Jeg kan forestille meg hvor skuffende det har vært for deg. De er litt normalt at det blir vanskelig å tro på det den neste kommer til å si, men håper du får bearbeide det, og sørger først for å involvere deg i et forhold med noen som sier det han mener. Da sikrer du deg for å kunne tro på ham når han sier han er glad i deg. VI blir dessverrre påvirket -noen ganger preget- av våre tidligere opplevelser, spesielt når vi har vært såret, men det er egentig urettferdig å mistanke noen forid en annen har lurt oss... Hvert menneske er unikt, man eller kvinne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forestille meg hvor skuffende det har vært for deg. De er litt normalt at det blir vanskelig å tro på det den neste kommer til å si, men håper du får bearbeide det, og sørger først for å involvere deg i et forhold med noen som sier det han mener. Da sikrer du deg for å kunne tro på ham når han sier han er glad i deg. VI blir dessverrre påvirket -noen ganger preget- av våre tidligere opplevelser, spesielt når vi har vært såret, men det er egentig urettferdig å mistanke noen forid en annen har lurt oss... Hvert menneske er unikt, man eller kvinne :)

Ja, det var veldig skuffende :-/ Jeg var også veldig satt ut, for jeg hadde aldri sett den komme. Ettersom han fortalte hvor glad han var i meg, lovte å ta meg med på kjærestetur osv, så trodde jeg jo selvsagt på det! Jeg personlig tror at det har skjedd noe i Praha, Nederland eller noe.. Men det er bare antagelser. Har jo ingen beviser eller noe slikt..

Ja, må nok forsøke å bearbeide det... Og jeg håper på at jeg kan tro på noen når de sier at de er glad i meg, en dag! Ja, mennesker er unike :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...