Gå til innhold

Glansvask


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kjøpt en glansvask til håret mitt og tenkte å "farge" det denne helga. Jeg har nå litt hårspray og stylingcreme i håret i tillegg til at jeg tok en leiremaske (grønn leire) i ansiktet og fikk litt i håret, men jeg tror jeg har fått ut mesteparten ved a "dra" ut leiren jeg så og børste igjennom håret. Kan jeg ta glansvasken allikevel eller bør jeg vaske det først og ta glansvasken i morgen kveld?

Anonym poster: ac9521cc1b7a87a8de11cbd3c715ee2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt skylle gjennom håret med lunkent vann i kveld, men hodebunnen din har det best om du ikke vasker det med såpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Du kan godt skylle gjennom håret med lunkent vann i kveld, men hodebunnen din har det best om du ikke vasker det med såpe :)

det spiller ingen rolle når hun skal bruke glansvask..

glansvask innholder ikke ammoniakk, og dermed skader heller ikke verken hår eller hodebunn på samme måte som permanent hårfarge kan gjøre.

om du vasker det nå eller ei TS, spiller egentlig ikke så mye rolle, for du kommer ikke til å se særlig forandring etter å ha brukt glansvask uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste glansvasker i dag er såpass sterke (det folk kaller glansvask er stort sett nivå 2 farger og holder noen uker) at de faktisk vil kunne påvirke hodebunn, derfor anbefales det å ikke vaske håret med såpe rett før farging så den naturlige beskyttelsen er intakt. Men siden TS har litt styling kan det lønne seg å skylle gjennom håret for å få litt av stylingen ut.

Men hvilken farge bruker du? Noen glansvasker skal i vått hår, så da kan du jo kombinere skylling av håret med selve fargingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg har kjøpt L'oreal Casting Creme Gloss.

Anonym poster: e3e185985c1db3f96121ff677010037a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal i vått hår, så da bare skyller du igjennom håret og masserer ut mest mulig styling, håndkletørrer og farger som vanlig :) Den er såpass sterk, selv om det er en glansvask, at du ikke bør vaske håret med såpe, da forstyrres syrekappen i hodebunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropo glansvask.. dersom man tar 2-3 farger mørkere i lyst hår, vil ALL farge fortsatt bli borte etter noen uker?

Må være en grei måte å teste ut farger før man farger det med permanent farge? (skal ikke gjøre dette- bare lurer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på trening i dag tidlig og vasket håret etter det, så tok jeg en hårkur og etter den igjen har jeg dynket håret mitt i argan olje (100% argan oil, ikke Moroccanoil/Agadir eller noe sånt). Kan jeg ta glansvask i kveld da, når det har gått noen timer siden jeg vasket det og dynket det i argan olje?

Anonym poster: e3e185985c1db3f96121ff677010037a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo glansvask.. dersom man tar 2-3 farger mørkere i lyst hår, vil ALL farge fortsatt bli borte etter noen uker?

Må være en grei måte å teste ut farger før man farger det med permanent farge? (skal ikke gjøre dette- bare lurer)

Nå har jeg brunt hår fra før, men har brukt CCG et par ganger (med lange pauser) og på mitt hår sitter den VELDIG godt - og fungerer nesten i praksis som ei vanlig hårfarge, med unntak av at etterveksten ikke blir like fremtredende (men det mistenker jeg er fordi jeg bare farger det litt brunere, denne "glansvasken" sitter himla godt, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg har kjøpt L'oreal Casting Creme Gloss.

Anonym poster: e3e185985c1db3f96121ff677010037a

Det er ikke glansvask, det er toning. Dvs farge med hydrogenperoksid men uten ammoniakk. Glansvask inneholder ikke noen av delene og legger seg bare som en hinne utenpå hårstrået uten å trenge inn. Vaskes ut etter 4-5 vask så sant du ikke har brukt mørk farge på bleket hår, bleket hår er porøst og får den til å sitte. Har brukt denne både i skittent hår, rent tørt og rent fuktig uten å se forskjell. Jeg liker ikke denne fargen fordi den gir mye mørkere resultat enn fargenavnet tilsier. Lys brunt blir mellom/mørk brunt. Skal du ha f.eks lys brunt bør du bruke mørk blond...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på trening i dag tidlig og vasket håret etter det, så tok jeg en hårkur og etter den igjen har jeg dynket håret mitt i argan olje (100% argan oil, ikke Moroccanoil/Agadir eller noe sånt). Kan jeg ta glansvask i kveld da, når det har gått noen timer siden jeg vasket det og dynket det i argan olje?

Anonym poster: e3e185985c1db3f96121ff677010037a

Ville vasket det et par ganger så all olje er borte, ellers vil ikke glansvasken sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vasket det et par ganger så all olje er borte, ellers vil ikke glansvasken sitte.

Jeg har hørt at man kan ha fordel av å bruke arganolje i håret før man farger det. Håret skal visstnok holde seg mykt og fint. Er det bare en myte det eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro at det la seg som en hinne rundt hårstrået og forhindret at fargen trengte inn og satte seg skikkelig. Ville heller brukt oljen etter farging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...