Surriball Skrevet 4. april 2013 #201 Del Skrevet 4. april 2013 Neste år kommer jeg garantert til å være veldig forlovelsesklar! Hvor lenge har dere vært sammen, igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. april 2013 Forfatter #202 Del Skrevet 4. april 2013 Vi har vært sammen i halvannet år, så det er vel naturlig at det drøyer litt med forlovelse og giftemål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 4. april 2013 #203 Del Skrevet 4. april 2013 Ah, skjønner vi har 2,5 år på baken nå, så for min del kan vi godt begynne å tenke forlovelse om et år eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 5. april 2013 Forfatter #204 Del Skrevet 5. april 2013 I dag har jeg fått gjennomført det første intervjuet til masteroppgaven min. Litt skummelt, men veldig deilig p ha begynt... Jeg gadd ikke dra innom lesesalen etterpå, og jeg må si det er veldig deilig å komme hjem "tidlig" for en gangs skyld. I kveld blir det sosialt med noen venner, kan være der blir dilm eller spill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 6. april 2013 #205 Del Skrevet 6. april 2013 Det høres ut som en fin dag Det er alltid deilig å ha litt konkret arbeid unnagjort! Håper du hadde en fin kveld med venner i går! Hvilke andre planer har du for helga da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fleecejakke Skrevet 6. april 2013 #206 Del Skrevet 6. april 2013 Så spennende! Er du ferdig til neste sommer? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 6. april 2013 Forfatter #207 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg har egentlig ikke så mange andre planer i helga. Vi må få signert huskontrakten og der må vi parafere (nytt ord jeg lærte her om dagen) på sikkert 100 sider til sammen. Kan ta sin tid det altså. Ellers burde jeg ta meg en kjøretur i forbindelse med masteroppgaven. Trenger å lære meg mest mulig effektiv rute mellom de ulike stedene, også må jeg ta noen oppmålinger... Jeg skal være ferdig med masteren til sommeren, så det blir noen hektiske uker fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 8. april 2013 Forfatter #208 Del Skrevet 8. april 2013 Da driver jeg og moter meg opp til intervju igjen. Liker ikke helt en slik setting, men det er ved å utfordre seg selv at man utvikles Har fått snakket med Gjensidige i dag også. På grunn av at jeg er Tekna-medlem får jeg gunstige betingelser der, så det at vi dro til DNB først for å få finansieringsbevis var vel litt dumt egentlig Men vi fikk nå ihvertfall 0,3% mindre rente enn det står oppgitt på nettsidene til DNB, og siden vi allerede er kjent med Gjensidige gjennom forsikring blir det nok fort dem. Vi fikk nå ihvertfall lån, jeg har sendt avgårde alt av dokumentasjon på det ene og andre nå nettopp. Banken skal fikse med lånedokumentene, så blir vi innkalt til møte når det er gjort Føler meg voksen som driver med slike ting altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 9. april 2013 Forfatter #209 Del Skrevet 9. april 2013 Tidlig på'n i dag. Vanligvis er jeg på vei til skolen for en times kaffepause på denne tiden av døgnet, men i dag skal jeg ha intervju kl 10. Jeg sitter og skriver referat fra gårsdagens intervju, og jeg må si at å høre på sin egen stemme er ganske ekkelt. Er ikke vant til å høre stemmen utenom gjennom hodet, så det høres bare feil ut på opptak Har jeg virkelig så nasal stemme? Selv om opptaket bare er på 15 min er det pain å høre gjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 9. april 2013 #210 Del Skrevet 9. april 2013 Hehe, det er skikkelig rart å høre sin egen stemme! Vi fikk kurs i presentasjonsteknikk av studentservice til prosjektet, og da ble vi filmet og måtte se på oss selv. Det var sært, det! Men intervjuer du folk om tekniske ting, eller husker jeg at du går feil linje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 9. april 2013 Forfatter #211 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg går en teknisk linje ja, men selve masteroppgaven min er ikke veldig teknisk. Jeg hører med personer innenfor en spesiell brukergruppe om erfaringer rundt temaet for masteroppgaven. Til slutt skal jeg summere opp erfaringene og komme med forslag til forbedringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 9. april 2013 #212 Del Skrevet 9. april 2013 Ah, skjønner Ble litt forvirra her, jeg Men det høres ut som en fin oppgave! Veldig annerledes fra min egen, som er veldig hands on og håndfast. Men det bruker jo å være stort spenn blant typen oppgaver. Ble dagen fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 12. april 2013 Forfatter #213 Del Skrevet 12. april 2013 Da har jeg fått gjennomført 3 intervjuer denne uka! Veldig deilig å ha det bak seg ihvertfall I går var vi en tur i banken for å signere på alle mulige slags papirer. Så nå står det svart på hvitt at vi blir gjeldsslaver fra mai Måtte ordne med brukskonto, visa, kredittkort og masse forsikringer også. Nå er både hus, innbo, bil, reiser og begge oss to forsikret. Sistnevnte er temmelig dyrt, men det er veldig deilig å ha dersom en av oss faller fra, eller at en blir ufør. Det er jo ikke mulig å sitte med lånet alene, og det å flytte er jo ikke like enkelt når man eventuelt har barn. Jeg skal få sendt avgårde alle papirene til megler i dag også, og 10% av kjøpesum må betales ganske snart. Jeg får ta meg en telefon hjem I dag får familiemedlemmet med kreft beskjed om det trengs videre stråling eller om h*n er "kreftfri". Dersom det ble oppdaget raskt nok er det en god sjanse for at alt er ute av kroppen, men jeg tør ikke helt å håpe for mye. Skal bli "deilig" med en avklaring også, uvitenhet syns jeg egentlig er det verste. I dag er jeg hjemme fra lesesalen, bilen skal på service midt på dagen, så det hadde i så fall blitt halvannen time før og etter som jeg kunne vært på lesesalen. Jeg får prøve å være litt effektiv i dag, må ta noen telefoner og sånn. Liker ikke å snakke i telefonen, så jeg må mote meg opp til hver samtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 13. april 2013 #214 Del Skrevet 13. april 2013 Så mange "voksenting" du har fått i orden, da! Plutselig blir det mye man må tenke på som man ikke har tenkt på som studenter når man egentlig ikke har så mange eiendeler eller penger og forpliktelser. Håper det var positive nyheter dere fikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 15. april 2013 Forfatter #215 Del Skrevet 15. april 2013 Det var nok ikke positive nyheter nei Det blir strålebehandling i løpet av kort tid, så nå er det bare å krysse fingrene for at det går bra. I dag skal jeg ha det siste intervjuet i forbindelse med masteroppgaven min her i Trondheim. På onsdag reiser jeg sørover for 2 (forhåpentligvis flere) intervjuer. Begynner å bli ganske lei av intervjuene kjenner jeg. Det er mye av det samme som kommer frem i hvert intervju, og da "glemmer" jeg det når jeg skal skrive referat. Før intervjuet i dag skal jeg skrive fra et intervju som jeg hadde i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 15. april 2013 #216 Del Skrevet 15. april 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 20. april 2013 #217 Del Skrevet 20. april 2013 Hvordan står det til, Nautika? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 20. april 2013 Forfatter #218 Del Skrevet 20. april 2013 Joda, det går greit. Er sørover hos foreldrene mine for tiden. Måtte ned i forbindelse med masteroppgaven. Kom på onsdag, og jeg vet ikke helt når jeg drar enda. Burde egentlig ha bestilt flybillett for lenge siden Reiser nok oppover på torsdag neste uke, har ett intervju igjen, på tirsdag. Så nå at jeg sparer 300 kr ved å reise på torsdag i stedet for onsdag. Eller så kan jeg dra med toget på onsdag til 299 kr, og da slipper jeg jo betale over 200 kr i flybusser også Det passer nok studentlommeboka litt bedre *bestille* Nyter sola her på østlandet ute på terrassen. Gleder meg til vi flytter inn (om 2 måneder ), og vi kan sitte/ligge på balkongen vår Har siklet litt på en slik en for å ha på balkongen, ser veldig digg ut, og jeg liker at den kan brukes på ulike måter. Ha en fortsatt fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 20. april 2013 #219 Del Skrevet 20. april 2013 Åh, det høres deilig ut å være sørpå nå Og så er det vel godt å komme seg litt vekk fra Trondheim i blant også? Tog er en behagelig måte å reise på! Spesielt hvis man får et sete med strømuttak, så kan man surfe/skrive master/se film mens man reiser. Dagsenga var fin! Ganske kult at den kan slås ut så man får bord også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 20. april 2013 Forfatter #220 Del Skrevet 20. april 2013 Det er godt å komme seg vekk fra Trondheim ja, men savner M når han må være igjen der oppe Jaja, det er vel greit å kjenne på savnet også Jeg og mamma har tatt oss en tur med hunden nå, ned til "sentrum" og tilbake igjen. Deilig å få rørt litt på seg i det fine været NSB-billett ble bestilt, med komfort, slik at jeg kan skrive master. *kremt* Kjenner jeg meg selv rett blir det nok surfing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå