Gå til innhold

Lære meg teori på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, tiden er for meg snart kommet for å ta teoriprøven på bil.. Dessverre har jeg ikke lest mye teori, så det må jeg absolutt begynne med nå. Hvor mye lesing må jeg beregne, for å lære meg stoffet godt nok til å kunne stå på prøven? Har en teoribok, regner med at jeg bør lese den ut en gang? Hvordan var det for dere, syntes dere teoriprøven var lett? Hvor lang tid brukte dere på å lære dere stoffet?

Anonym poster: f0a35b6344bc226c62db501529ed7db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg leste den boka opp og ned i mente heletiden(Før og etter jobb) i ca 1 1/2 uke, så tok jeg prøvene på nett,¨på teoritentamen.no til jeg hadde brukbart med feil. Altså max 3 feil. da dro jeg og tok den og besto..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høymann

Lasta ned et program som er så og si identisk med den du får på stasjonen.

Dette her

Den versjonen jeg har var gratis på den tiden jeg tok billappen. Fant det faktisk på pcen.

Endret av Høymann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg en mandag for at neste mandag kl. 08.00 skulle jeg være på biltilsynet når det åpnet og ta teoriprøven. Jeg leste gjennom boka 3 ganger også brukte jeg søndagen på å ta teoritester på nettet. Tror jeg betalte 30 kr for 24 timers tilgang til en test. Nettesten var faktisk vanskeligere enn selve prøven.

Anonym poster: 72e8cc017c0774bd5f6c88eea577e048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

Jeg leste gjennom boka en gang. Deretter tok jeg tester på nett, husker ikke helt hvilken nettside men den ble anbefalt av kjøreskolen og kostet en liten sum for å få tilgang til siden i 24 timer. (Dette gjorde jeg to dager.) Etter hver test så jeg på hvilke spørsmål/kategorier jeg hadde svart feil, slo dette opp i teoriboka og fant alle svarene jeg hadde bomma på, så tok jeg testen igjen. Når jeg kunne stoffet såpass godt at jeg bestod flere ganger på rad sa jeg meg ferdig. Skummet gjennom teoriboka for å friske opp på vei ut til vegvesenet og besto på første forsøk. Husker jeg var nervøs, men det gikk veldig fint! Ta deg den tiden du trenger for du har mer enn god tid på å svare, og husk å lese spørsmålene nøye, for de har gjerne en annen formulering en spørsmålene på internett ;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så åpnet jeg aldri teoriboken utenom noen sider om skilt.

Øv deg på slikt som høy mann linker til, det er veldig lurt.

Anonym poster: 7d8923988f5d164c059d8abcc9f8a71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste igjennom hele en gang og skrev samtidig notater på det jeg ikke kunne fra før av. Jeg husker lettere når jeg har skrevet det ned selv. Og så leste jeg på notatene i 1-2 uker, husker ikke helt hvor lenge. Også tok jeg div gratis teoriprøver på nettet.

Anonym poster: 3c4ef23f10cb65ad73f41400d5e93a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoriprøven er ikke så vanskelig, likevel stryker mange en eller flere ganger, grunnen er at dem er som deg, nemlig uforberedt. Alt er således opp til deg selv, forbereder du deg godt så vil det gå bra, om du derimot ikke gjør det så må du belage deg på å gå inn i statistikken av dem som stryker en eller flere ganger.

Å lese gjennom boken en gang tror jeg ikke er den beste plan, du vil stå langt sterkere dersom du legger litt mer arbeid i det å lære enn det, jeg for min del hadde laget disposisjonshefter for hvert kapittel og ikke minst ville jeg praktisert kunnskapen. For min egen del (og mange med meg) lærer vi mindre av å pløye raskt gjennom en bok, enn dersom det vi skal lære jobbes mer med - hvilke metoder du lærer best av vet jeg dog ikke...

Poenget mitt er altså at du har mye igjen for gode forberedelser, ikke bare med tanke på teoriprøven men også med tanke på å være en trygg og god sjåfør senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes prøven var enkel, men det var fordi jeg hadde lest mye, tatt prøver på nettet og - ikke minst - øvelseskjørt masse. Det var i bilen at jeg faktisk forsto teorien og da ble veldig mange av spørsmålene på teoriprøven helt selvfølgelige. <br /><br /> Anonym poster: af226de007b3f794db3744c5edb66082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vel 30 min. Leste det som var nødvendig og husker godt. Man trenger ikke lese alt som står i boken da, står litt om fly og tog og at ungdommer syns at det er kult å kjøre bil og masse unødvendig boss. Ellers vil jeg anbefale å teste deg på f. eks. prove.no og se hvordan du klarer deg. Jeg tok teorien når jeg hadde fått alle rett en 4-5 ganger på rad og bestod uten feil.

PS: For min del tror jeg at jeg kunne det meste som stod i boken fra før. Gjennom kjøreskole, foreldre og bare logisk tenkning. Det er jo avkrysning.

Endret av betrayed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...