Gå til innhold

Kan man kjenne festingen??


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Jeg hadde eggløsning ca fredag/lørdag med EL-smerte på høyre side, masse :hjerter: i helgen, og i dag tirsdag svak EL-smerte-lignende smerte, igjen på høyre side (se evt. dagboken min for flere detaljer..). Det jeg lurer på er: Når det befruktede egget endelig kommer ned til livmoren og skal feste seg, kan man kjenne selve festingen...? Vet at det er ganske vanlig med en festeblødning, men kan man få "festesmerte" også...? :klø: Noen som vet...? :D

Sannsynligvis er jeg bare overfølsom på kroppen og altfor håpefull, men.... Det er jo lov å håpe da.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente ingenting jeg... Ikke hadde jeg noen festeblødning heller. Men gravid var jeg :-)

Tror det er veldig individuelt hva man kjenner. Jeg har heller aldri kjent at jeg har hatt eggløsning, og mange kjenner dette også...

Uansett, lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var rart... er helt sikker på at jeg svarte på dette innlegget i går.... og her er det ingen ting fra meg.... rart...

uansett feste smerter eller blødninge.... det kan man kjenne eller ikke kjennne.

Og det ble du jo ikke noe klokere av... :-)

Jeg kjenner igjen det du beskriver i innlegget ditt. Hadde det akkurat slik selv for en uke siden.

Og jeg er vel en smule spent selv ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjente ikke noe og hadde heller ingen festeblødning.

Desverre ikke annet å si enn at du må vente i spenning til test!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takker for svar! Tror nok festesmertene mine bare var ønsketenkning. Blir så utrolig obs på ting som skjer i kroppen når man prøver at jeg begynner å innbille meg ting.. Har gitt opp håpet denne måneden også nå, for alt er som det pleier før mensen. Den vanlige meg er byttet ut med PMS-Huldra, så tanten kommer nok om en ukes tid... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på en ting i forbindelse med festeblødning : Når i syklusen vil denne komme ? Vil dette være friskt blod, eller mer brunt ?

Hadde nemlig brun utflod i ca. et døgn på samme tidspunkt som jeg mener at jeg burde ha eggløsning......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting i forbindelse med festeblødning : Når i syklusen vil denne komme ? Vil dette være friskt blod, eller mer brunt ?

Hadde nemlig brun utflod i ca. et døgn på samme tidspunkt som jeg mener at jeg burde ha eggløsning......

Festinga skal normalt skje mellom 7 og 10 dagar etter eggløysing, men det spørst jo når du hadde eggløysing då.. Så det er mest sannsynleg ikkje festeblødning du har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting i forbindelse med festeblødning : Vil dette være friskt blod, eller mer brunt ?

Akkurat det lurer jeg også litt på....

Hadde brun utflod ca dag 10 etter EL. Først litt deppa, fordi jeg trodde det var mensen som kom tidlig.. men det gjorde den ikke.... kun denne mindre brune greia en halv dag.....

Så nå er jeg spent... IKM om 3 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde festeblødning, og den varte i ca. et døgn - var lyserosa (ikke brun) - og kom ca. 7 dager etter antatt befruktning.

Men det er kanskje litt forskjell på det også fra person til person. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente at egget festet seg første gang jeg var gravid. Det er mange som har ledd av meg når jeg sier det, men det er helt sant.. :D

Denne gangen kjente jeg det ikke, og festeblødning har jeg ikke hatt noen av gangene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salamandra: Jøss! :o Hvordan kjentes det ut? Og NÅR kjente du det? Og ikke minst - HVORDAN visste du at det var egget som festet seg...?

Ler ikke jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det er litt vanskelig å forklare..

Det kjentes ut som om noe var "nær" på den ene siden av livmoren, kan sammenlignes med at hvis man tok en knappenål og holdt hodet inntil huden.. :D

Mener jeg å huske i allefall, det begynner jo å bli noen år siden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente at egget festet seg første gang jeg var gravid. Det er mange som har ledd av meg når jeg sier det, men det er helt sant.. :D

Denne gangen kjente jeg det ikke, og festeblødning har jeg ikke hatt noen av gangene..

Me2. Men jeg skjønte ikke (eller ville ikke skjønne) at det var det som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...