Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe meg en 0,7 med gin til streit gin & tonic på polet i morra. Er jo litt stive priser på mellom 320 og 500 kr. Har ikke noe særlig erfaring med gin, derfor lurer jeg på hvor mange drinker sånn ca man får ut av en 0,7 flaske? Er det nok til å holde stemningen på et par-tre fester (ikke bli dritings...)

Gordons special funker sikkert, men har hørt mye bra om Martin Miller også, men usikker på om det er verdt de ekstra 140 kr.

Gjest Borghild
Skrevet

Spørs hvor stersk du vil ha drinken det da, men skulle tro 0,7 l holder til en kveld ihvertfall. :)

Gjest gjest17
Skrevet

Det vanlige er å bruke 4 cl til en drink, det er det du får når du bestiller deg en GT ute. Men mulig du liker å blande sterkere? Kommer jo også an på hvor mye is du bruker. Så det holder til 17,5 drinker om du bruker målebeger :-)

Synes Tanqueray er ypperlig til GT.

Skrevet

Det vanlige er å bruke 4 cl til en drink, det er det du får når du bestiller deg en GT ute. Men mulig du liker å blande sterkere? Kommer jo også an på hvor mye is du bruker. Så det holder til 17,5 drinker om du bruker målebeger :-)

Synes Tanqueray er ypperlig til GT.

Og 4 cl er 0,4 dl?

Tenker du Tanqueray no 10, eller Tanqueray London dry gin? Har hørt at førstnevnte er best til tonic, men den er jo også rimelig dyr (hehe).

Hva blir ca alkoholprosent når man blander ut 4 cl gin i 15 cl Tonic?

Gjest gjest17
Skrevet

Det er den vanlige jeg pleier å ha. For hver fordobling av mengde tar man vel og halverer prosenten? Ligger vel på rundt 10%.

• Liker 1
Skrevet

Det er den vanlige jeg pleier å ha. For hver fordobling av mengde tar man vel og halverer prosenten? Ligger vel på rundt 10%.

I følge denne testen, så mener noen at Taqueray passer bedre med Martinis. Noen peling på hvorfor noen mener at ulike gin-er passer bedre med henholdsvis tonic eller vermut?

Gjest gjest17
Skrevet

Har alltid ansett den vanlige som en allround gin. Synes den er rimelig nøytral i smaken, men kanskje noe kraftigere en fks. Bombay Sapphire. Men ville nok heller brukt en mer elegant gin til Martini, hvor smaken kommer tydligere frem enn i en GT.

Skrevet

Har alltid ansett den vanlige som en allround gin. Synes den er rimelig nøytral i smaken, men kanskje noe kraftigere en fks. Bombay Sapphire. Men ville nok heller brukt en mer elegant gin til Martini, hvor smaken kommer tydligere frem enn i en GT.

Ok, det er vel det jeg har hørt også. Tonicen smaker jo en del i seg selv, så den kan fort overkjøre de finere nyansene i en eksklusiv gin. Samtidig vil en lite aromatisk gin kunne bli overdøvet av tonicen. Men uansett, man kan sikkert spare 600+ ginen til andre drinker enn GT.

Skrevet

Jeg får ikke et par-tre fester ut av en flaske, men jeg er veldig glad i gin.

Skrevet

Jeg får ikke et par-tre fester ut av en flaske, men jeg er veldig glad i gin.

Jeg er også veldig glad i gin, og allikevel varer en flaske gjerne et år eller mer. ;)

Mine favoritter er forresten Gordons Dry og Bombay Sapphire.

:heks:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...