Gå til innhold

Han har røyket hasj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du på at anarki gir et bedre samfunn?

Nei. Men tror ikke på å forby golf heller, bare fordi jeg selv ikke liker golf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vikingene brukte visstnok rød fluesopp for å gå berserk i kamp.

Anbefaler du det også?

Dersom du greier å lese at jeg anbefaler bruk av div stoffer ut fra mitt innlegg tror jeg nok du leser noe som ikke står der. Om jeg har uttrykt meg uklart, beklager jeg - det var overhodet ikke min intensjon å "reklamere" for rusmidler, verken lovlige eller ulovlige.

Jeg videreformidlet det jeg har hørt fra mine bekjentskaper, uten at dette nødvendigvis er min egen erfaring (jeg har begrenset erfaring med hallucinogene stoffer, men jeg synes det er interessant å lese/høre om det) eller at noen burde ta det som en oppfordring/anbefaling om/av noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men tror ikke på å forby golf heller, bare fordi jeg selv ikke liker golf.

Kan godt forby golf for min del :smoke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men tror ikke på å forby golf heller, bare fordi jeg selv ikke liker golf.

Småbarn driver også å leker med ting de ikke har godt av. De skjønner ikke bedre, så da må man ta fra dem det de holder på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har bitt merke i meg når det kommer til folk som røyker hasj, er at de mister så utrolig mye av sine sosiale antenner, blir utrolig selvopptatt, mistolker hint, og sløve etter en stund. Det har aldri slått feil. Man kan påstå så mye man vil at hasj ikke er skadelig, men man må være ganske uvitende om man tror det.

Du er da selv ganske uvitende som generaliserer hele brukerbasen på grunn av enkelte personlige erfaringer. Det er langt fra alle brukerne som er slik du beskriver, og det er ikke akkurat usannsynlig at hasjrøykingen er et symptom på de forskjellige tilstandene du snakker om, og ikke årsaken. Hasj er skadelig, det er vel ingen her som har påstått noe annet, men veldig lite skadelig i forhold til andre rusmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er da selv ganske uvitende som generaliserer hele brukerbasen på grunn av enkelte personlige erfaringer. Det er langt fra alle brukerne som er slik du beskriver, og det er ikke akkurat usannsynlig at hasjrøykingen er et symptom på de forskjellige tilstandene du snakker om, og ikke årsaken. Hasj er skadelig, det er vel ingen her som har påstått noe annet, men veldig lite skadelig i forhold til andre rusmidler.

Og det kan du bevise med hjelp av en seriøs vitenskaplig studie antar jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Og det kan du bevise med hjelp av en seriøs vitenskaplig studie antar jeg?

"- Etter alt å dømme er cannabis mindre farlig enn alkohol. Det finnes to solide internasjonale publikasjoner som peker entydig i den retning. Både når det går på helseskader, avhengighetspotensial og psykososiale problemer kommer alkohol ut som klart farligere enn cannabis"

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=557381

Hasj kan dog være en utløsende faktor for de som har latente psykiske lidelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj kan dog være en utløsende faktor for de som har latente psykiske lidelser.

Det har du helt rett i.

En bekjent har store psykiske problemer utløst av et halvt års tjalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

De psykiske problemene var der fra før.

Nja. Psykiske problemer kan ligge latent hele livet, uten å bli utløst. Se på det som en demning. Om den først bryter, er det tidvis jævlig vanskelig å samle alt vannet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Etter alt å dømme er cannabis mindre farlig enn alkohol. Det finnes to solide internasjonale publikasjoner som peker entydig i den retning. Både når det går på helseskader, avhengighetspotensial og psykososiale problemer kommer alkohol ut som klart farligere enn cannabis"

http://www.vg.no/hel...hp?artid=557381

Hasj kan dog være en utløsende faktor for de som har latente psykiske lidelser.

Hasj er veldig mye mindre skadelig enn alkohol. Ruser man seg på tch en gang i uka, er det mye snillere for hele kroppene, om man ruser seg en dag i uka med alkohol.

Det er faktisk en god del studier som viser at alkohol er et av de farligste rusmidlene vi har, om man ser bort ifra disse sinnssyke blandingskoktailene av diverse medikamenter og rottegift.

Den eneste grunnen til at alkohol er lovlig, ovenfor thc, er at vi så å si alltid har hatt det her i landet... Mennesker som drikker hver helg, og ser ned på de som røyker, burde stappe en tampong i nesa og ta seg en tur på havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Nja. Psykiske problemer kan ligge latent hele livet, uten å bli utløst. Se på det som en demning. Om den først bryter, er det tidvis jævlig vanskelig å samle alt vannet igjen.

Ja, men de var der fra før av, de trengte bare en bryter for og bli slått på. Og det kunne vært hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de var der fra før av, de trengte bare en bryter for og bli slått på. Og det kunne vært hva som helst.

Det er derfor han skrev "latent" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Ja, men de var der fra før av, de trengte bare en bryter for og bli slått på. Og det kunne vært hva som helst.

Og poenget ditt er?

Det er som å si at det har ingen betydning å gå og vifte masse kontanter foran desperate sjeler i Oslo, fordi de er jo der uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Og poenget ditt er?

Det er som å si at det har ingen betydning å gå og vifte masse kontanter foran desperate sjeler i Oslo, fordi de er jo der uansett.

Jeg synes ikke det blir helt det samme, nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg synes ikke det blir helt det samme, nei.

Så hva i allverden var poenget med en så tilfeldig gjentagelse av mine ord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er lovlig, det er ikke hasj.

Andre argumenter enn at det er ulovlig? Det er det som alltid kommer som motargument når det gjelder hasj og diskusjonen punkteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...