Gå til innhold

Hunter-støvler


Sophia.

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter støvler til høsten og vinteren, og syns Hunter-støvlene er veldig fine. Hvordan er disse å bruke på slaps og litt glatt føre? Er de varme nok med fleece-sokkene i? Blir det veldig klamt oppi..? Innbiller meg at støvler blir litt klamme og ekle utover dagen.

Så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i de til en grei penge? Jeg vet at Coop OBS har utsalg av og til, men bor så langt vekke fra nærmeste OBS at jeg aldri får kommet meg dit i tide... Noen som har nettbutikker å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest babyfirefly91

kan få de på ebay og på asos.com tror jeg:) jeg kjøpte dem i butikk og har enda ikke kjøpt flisen. på isen derimot synes jeg det var glatt, og det sies at de skal puste og ikke bli klamme-men det blir jeg! ellers holder de seg godt,men må etterhvert smøre dem med en slags skokrem fordi det er naturgummi og den falmer i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hunter, men Ilse Jacobsen, men det er jo samme greia. Jeg digger støvlene, først var de litt ekle å gå i i mange timer, men nå er de kjempe gode. Om man går mye inne med de (hele dagen på jobb feks) blir de klamme, men man kan jo ta de av når man sitter på jobb f.eks. Ellers synes ikke jeg de blir klamme iallefall.

Nå vet ikke jeg hvor du bor i landet, men det er jo mange butikker som selger disse, f.eks sportsbutikker, om du vet hvilke str du trenger kan det også bestilles på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte mine på asos.com, var ikke spesielt dyrt der. Tollavgifter kommer i tillegg (25%).

Jeg synes faktisk de er ganske gode å gå med på is og snø! Jeg har utrolig dårlig balanse og tryner ganske ofte på vinteren, så festlig som det er - men det har faktisk ikke skjedd når jeg har brukt mine Hunter støvler. Jeg blir også klam inni, og har fleecesokker til fordi jeg synes de blir kalde på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dem kun når det regner/er stor fare for regn. Jeg er svært fornøyd med dem på den måten, men det er ingen vinterstøvel synes jeg. Det er forskjell på gummistøvler laget for regnvær og vinterstøvler laget for snø og kuldegrader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg synes Hunter-støvler kanskje er litt main-stream, men de er veldig fine. Jeg har et par brune og er veldig fornøyd med dem :)

De kjennes lette og behagelige å gå med, men de kan - som alle andre gummistøvler - bli klamme. (Spesielt om du går med dem hele dagen). Jeg har ikke prøvd dem med flissokker, men har blitt kald da jeg har gått med med på vinterstid uten. Så jeg ville ikke brukt dem mye på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på utkikk etter støvler til høsten og vinteren, og syns Hunter-støvlene er veldig fine. Hvordan er disse å bruke på slaps og litt glatt føre? Er de varme nok med fleece-sokkene i? Blir det veldig klamt oppi..? Innbiller meg at støvler blir litt klamme og ekle utover dagen.

Så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i de til en grei penge? Jeg vet at Coop OBS har utsalg av og til, men bor så langt vekke fra nærmeste OBS at jeg aldri får kommet meg dit i tide... Noen som har nettbutikker å anbefale? :)

Eg har Hunter-støvlar og er kjempenøgd! Har ikkje merka noko til at dei er ubehagelege på glatt føre. Ikkje er dei særskilt kalde heller (men då brukar eg dei ogå kun til og frå jobb). Har fleece-sokkar, men aldri brukt dei. Eg kjøpte mine på lillevinkelsko, til 20% avslag (kampanje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mine i hele forrige vinter, uten behov for fleecesokker, uten å bli klam på beina, og uten å skli på isen. Bor i Bergen, så det var ikke den tøffeste vinteren jeg har opplevd. I tillegg er jeg over gjennomsnittet god til å gå på is uten å falle siden jeg er nordlending (jeg liker i hvert fall å innbilde meg at det er slik det henger sammen).

Mine støvler ble forresten kjøpt i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dr Martens både høst, vinter og vår, med og uten ullsokker, og de funker fett. Det er jo noe du evt kan se på hvis du er keen på støvler, men kanskje er litt usikker på om du vil gå med gummistøvler midtvinters? Personlig hadde jeg fryst ihjel. Brandos.no har ofte godt utvalg, og de sender hjem til deg så du kan prøve skoene og evt. sende de tilbake om du ombestemmer deg. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for så mange gode svar! :) Ser ut som det ikke er en vinterstøvel, men kanskje den kan brukes med fleece i de dagene det ikke er speilglatt? (har jo brodder jeg kan ha på også, men det ser jo ikke like fint ut) Eventuelt prøve om jeg får til å bruke de på isen, siden dere har hatt forskjellige erfaringer. Sikkert lurt å ta de av mens jeg er på skole og jobb for å unngå at det blir så klamt. Får være på utkikk etter gode kampanjer, for det høres jo ut som det er et godt valg!

Strixvaria - Jeg har et par sko i litt samme stil som Dr Martens (dog i semsket skinn), så jeg vil helst ha noe litt annerledes. Men takk for tips allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to par Hunter støvler selv. De er innmari gode å gå i, men sokkene mine blir våte hvis jeg går med de hele dagen. Jeg har litt kraftige legger da :/ Hvor klam man blir på bena kommer nok imidlertid an på hvor tjukke legger man har - har man tynne legger og det kommer luft nedi blir man vel naturlig nok mindre klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to par Hunter støvler selv. De er innmari gode å gå i, men sokkene mine blir våte hvis jeg går med de hele dagen. Jeg har litt kraftige legger da :/ Hvor klam man blir på bena kommer nok imidlertid an på hvor tjukke legger man har - har man tynne legger og det kommer luft nedi blir man vel naturlig nok mindre klam.

Må bare legge til at de finnes i justerbar versjon også, i tilfelle man synes den originale modellen er veldig klam (TS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Hunter fordi det er de eneste støvlene jeg har funnet som sitter på leggen min (tynne legger). Kjøpte på countryattire.com. Totalprisen med moms og alt kom på 1200,- (inkludert gratis sokkepar).

Kjøpte adjustable i fargen chocolate.

Har ikke fått brukt dem enda, så vet ikke helt hvordan de er å gå med. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte Hunter fordi det er de eneste støvlene jeg har funnet som sitter på leggen min (tynne legger). Kjøpte på countryattire.com. Totalprisen med moms og alt kom på 1200,- (inkludert gratis sokkepar).

Kjøpte adjustable i fargen chocolate.

Har ikke fått brukt dem enda, så vet ikke helt hvordan de er å gå med. ;-)

Ja, eg likar også godt at dei er så smale i leggane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Navy

Jeg har 3 par med Hunter-støvler, det eldste er 4 år gammelt og er fremdeles like brukbart! Er veldig fornøyd. Blir klam i de om man bruker de i mange timer uten noen form for sokk eller liknende inni, men det gjelder også alle andre støvler jeg har prøvd. Brukte de i fjor vinter med fleecesokker inni og det fungerte veldig bra. Synes ikke de er altfor glatt å gå med heller, da de har nokså grovt mønster under sålen (til støvler å være). Bruker mine året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har den klassiske, justerbare versjonen. De blir nok ikke like klamme som de andre som ikke er justerbare blir. Er veldig fornøyd med mine, må bare få skaffa den der skokremen snart så de har fått en pause i det siste.

Men det skal nevnes at de likevel blir litt klamme, de også. Ikke gå med de på jobb - det har jeg lært. Fleece-sokkene har jeg og, burde bruke dem mer eller kjøpe et par til, for det virker som om mine alltid er til vask. Liker ikke å gå i støvlene uten de, fordi jeg har små ankler og derfor alltid problemer med både boots og støvler som går over ankelhøyde.

Mine ble kjøpt på "hjemmebane". Hunter er jo skotsk og koster nesten ingenting i Skottland. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis fargar har de på støvlane dykkar? :)

Et par i rosa, og et par beige. :P

Jeg liker både ilse jacobsens støvler, og hunter sine. Begge er gode å gå i om vinteren. blir klam i støvler uansett, så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Hunter i flere år her oppe i Nord-Norge, og synes ikke de er særlig glatte... Grovt mønster under hjelper på....

Bruker også fleecesokker, men når det er kaldt, bruker jeg like gjerne strikkede ullsokker.... Hvis jeg bruker de lange støvlene mange timer, kan jeg blir litt klam på beina, men det er vel vanlig med gummistøvler....

Har også et par korte med snøring, og de er liksom forsterket fremme på tåen.... De er ganske vide i skaftet, og bruker ullsokker i de også.... De har jeg aldri merket at jeg blir klam i overhode.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...