Gå til innhold

Sover i ulike rom pga. jeg liker vinduet åpent


Gjest Gitte, 45

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte, 45

Samboer og jeg sover stadig i ulike rom, da han vil ha vinduet litt på gløtt med jeg må ha mer luft. Jeg vil legge meg tidlig og han sent. Jeg vil ha det rent. Han er ikke så nøye.

Han legger seg da bare i stuen.

Løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annenhver natt slik hverandre liker det eventuelt ekstra soverom? Eller annenhver uke for den sags skyld ..

Anonym poster: 6a82af4ed3a391bc29b3ed65c184ca76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at de går hver til sitt om kvelden/natten, ikke at huset er for lite..

Det er løsninga.

Hun liker at vinduet er åpent, det gjør ikke han. Så da må enten en av de finne seg i at den andre får det som de vil. Eller fikse ett ekstra soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dere trenger er samlivsterapi, ikke et ekstra rom.

Anonym poster: 1cd4e6fa5cf4db021b4ead9b6dd62a9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så får dere ha vært deres soverom eller så må dere ta noen kompromisser. At du liker det mer ryddig og rent enn han er greit. Da kan jo du ta hovedansvaret for soverommet. At dere vil ha forskjell på lufting kan også løses. Begge dere vil jo ha luft bare i ulik mengde. At en legger seg til ulike tidspunkt kan jeg ikke se som et problem.

Anonym poster: c18e825275efccc5aa66af48ac70dc1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke være noe galt med forholdet selv om man ikke sover sammen. Et par som står meg nært og som har vært sammen lenge, sover på forskjellige rom. Enkelt og greit fordi de legger seg og står opp til forskjellige tider, hun våkner lett og han snorker enormt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke være noe galt med forholdet selv om man ikke sover sammen. Et par som står meg nært og som har vært sammen lenge, sover på forskjellige rom. Enkelt og greit fordi de legger seg og står opp til forskjellige tider, hun våkner lett og han snorker enormt.

Men det ser jeg på som noe annet. Min mor har oppredd på gjesterommet slik at hun kan gå dit og legge seg når pappa virkelig tar av på snorkingen. Han har alltid snorket høyt og mye, men de siste årene har det vært helt utrolig. Og det går ikke an å gjøre kompromisser ut av det. Hun må jo få sove, og han kan ikke noe for hva han gjør når han sover. (Han har vært hos lege og på søvnsenter)

Men mengde luft går det virkelig an å kompromisse. Det er ikke snakk om vinduet skal være åpent eller ei, men hvor mye åpent det skal være. Da mener jeg at man må komme frem til en løsning. Likeledes med rot og skit. Da kan hun ha ansvaret for soverommet og han passer på å ikke rote der inne.

Anonym poster: 1cd4e6fa5cf4db021b4ead9b6dd62a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere ektepar som har ulike soverom fordi HAN snorker...hun må jo sove før jobb neste morgen!

Som sagt, det blir strengt tatt noe annet. Her er det snakk om at man ikke gidder/har lyst å bli enige.

Anonym poster: 1cd4e6fa5cf4db021b4ead9b6dd62a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner folk som ikke (alltid) sover i samme seng. De har et fantastisk forhold ellers. Jeg ser ikke egentlig noe problem med å sove hver for seg med mindre en av dere er veldig avhengig av fysisk kontakt/nærhet mens dere sover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dere trenger er samlivsterapi, ikke et ekstra rom.

Anonym poster: 1cd4e6fa5cf4db021b4ead9b6dd62a9c

Vås.

Om en liker leverpostei og den andre like salami, trenger de ikke samlivsterapi av den grunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å ikke alltids sove i samme rom, men dersom det plager dere å være adskilt, så kan vel ikke løsningen være så altfor vanskelig.

Enten kan dere sove åpent eller lukket om hverandre i perioder, eller så kan dere eventuelt ha hele åpent, og la vedkommende det gjelder dekke seg til med et ekstra laken. Jeg antar din partner ikke ønsker åpent vindu av hensyn til temperatur og vindforhold i rommet, men et laken ville i alle fall løst problemet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

kan dere ikke bare sette vinduet midt imellom der dere begge vil ha det da, og så rydder du soverommet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vi bor ikke engang sammen ,men hadde litt av problemet. Min kjære vil ha det lunt, mens jeg vil ha vinduet godt åpent. Vi løste det ved å sette inn en varmeapparat på soverommet, og den får opp temperaturen samtidig som jeg føler at jeg får nok frisk luft.Vi fyrer litt for kråka, men er verdt det for oss. Å sove adskillt fra kjæresten ( når man bor i lag ) for meg er helt uaktuellt... den nærheten kan ikke erstattes med annet ( i mine øyne ). selv om vi sover ikke omslynget å sove i samme seng betyr mye for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig vil sove i samme rom må det jo være mulig å komme til noen kompromisser? Du tar ansvar for at soverommet er så ryddig og rent som du ønsker, det er jo enkelt. Den som legger seg sist klarer å være stille og ikke slå på lyset slik at den som sover ikke våkner. Og siden han faktisk vil ha vinduet på gløtt er jo ikke luftesituasjonen helt umulig heller. Hvis han er for kald kan han ha tykkere dyne enn deg, hvis det er trekken han ikke liker er det kanskje mulig å bytte plass i senga. Eller så kan du gjøre som meg, kjøpe en liten bordvifte som står på nattbordet mitt og blåser luft på meg, mens samboeren slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vås.

Om en liker leverpostei og den andre like salami, trenger de ikke samlivsterapi av den grunn.

Det er det heller ingen som har sagt.

Det er tydelig at dette paret ikke ønsker å inngå kompromisser. Mest sannsynlig er dette bare en av mange småting de går rundt og er uenige om. Jeg mener det er noe feil når mannen hver kveld sover på sofaen og at de aldri ønsker å legge seg sammen.

Anonym poster: 1cd4e6fa5cf4db021b4ead9b6dd62a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at dere har sikkerrt forsøkt flere ting når det gjelder å lufte godt før dere legger dere og evt hvem som ligger nærmest vinduet og slikt. Om dere ikke har det så er det jo et sted å begynne :)

Ellers er det vel ikke noe galt å sove på hvert sitt rom. Jeg og samboeren min gjør det hele tiden uten at det er noe galt med forholdet vårt for det. Vi gjør det pga at han plages med å sovne til tider og da ender det opp med at han setter noe på tv'n og for å ikke vekke meg går han på stua eller gjesterommet(da vi var så heldige å hadde det :P)

Ang rot og rydding er det ofte slik at man må ta ansvar for sin egen velvære og om han ikke rydder av seg selv så får du enten be han hjelpe deg å rydde eller bare rydd men ikke etter han. Rydding er somregel en vanesak, er man vant til å legge klærne på gulvet så havner de på gulvet.

Ta for eksempel at jeg er vant med å ta fatet mitt etter jeg har spist og skylle det for så å sette det i oppvaskmaskinen evt sette det på benken om det bare er brukt til brødmat og jeg kan bruke det en gang til. Sambo var ikke det. Han lot ofte fatet stå til neste gang han spiste. Da skjedde en av to ting; enten bar han det til kjøkkenvasken eller han bare flytta det lenger innpå bordet og ttok begge ved neste måltid igjen. Etter 2 år med hinting klarte jeg å få han til å ta fatet med til kjøkkenvasken. Det er desverre forsatt 50/50 om han setter de i maskina men det går bra. Vi jobber med det ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...