Gå til innhold

Livets mørke sider svart på hvitt.


Gjest SebraPiken

Anbefalte innlegg

Gjest SebraPiken

Tilstand idag: En av de bedre dager!happy.png

Satte meg ned for å male igår, lerretet er nå sort. Helt sort, ingenting annet. Står pent plassert i vinduskarmen, kanskje jeg gidder å fullføre det snart. Det tok vell, 5 minutter?, Og så gadd jeg ikke mer, fikk det for meg at jeg skulle vaske litt, og så orka jeg ikke det, så litt mer av filmen, ca 3 minutter til og så gadd jeg ikke det, SUKK!! Hvem vil dele litt konsentrasjon og "ork" med meg? :glare:

Men men, nok om det.

IDAG er en god dag. Har faktisk sett en HEL film! "Lovely Molly" heter den, skikkelig syk-syk film. Vil ikke røpe handlingen, synes heller du skal se den :haar: Freaky film!

Og så skulle jeg lage middag, heh!

Fucka til alt, skulle tine fisken vi skulle ha, så tok jeg den nedi en kjele med vann og satte på... Tenkte ikke at jeg skulle steke den etterpå da, såklart. Så den gikk jo i stykker! Lure meg, holdt også på å smelte ene silen (? er det det det heter) Anyways, tømte glooo-varmt smørr nedi den... Just my day today! Men jeg kan ikke annet enn å le av meg selv. "Stupidity!"

Så, imårra skal jeg til byen. Kanskje kjøpe nye sko. Jeg har en vane med å kjøpe sko som er på tilbud, og de går da selvfølgelig i stykker med en gang (tøy-sko, såklart...) SÅ! Nå er det på tide å invistere (?) i nye ORDENTLIGE kvalitets høst-sko!

Og så må jeg begynne å tenke på julegaver...*BRB, Skal bare vinne i lotto først!*

Ja ja, så slik er det. Hodet er stille og rolig idag. Fått spist litt sjokolade idag å, så da kan det ikke annet enn å bli bra! Caramello :hjerte:

Snart helg! God torsdag biggrin.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SebraPiken

Hello again!

Tilstand: Helt OK. Til tross for et litt merkelig møte idag med lege, psykolog og NAV.

Begynte dagen med motorsykkeltur med min kjære, for deretter å dra på møte. Kom inn og ventet, så klart var det ventetid ettersom legen var treig. (Slår aldri feil dette med legekontorer...)

Skal begynne på ny sovemedisin, er ikke helt sikker på hvilken, ettersom jeg fikk så j**** bivirkninger av seroquel, så skal jeg vist vær ganske forsiktig med hva jeg tar... Artig med Insomni. NOT. :snurt:

++ At jeg kanskje ikke skal få AAP'en min lenger. Pga alder =under 26, og at jeg tar studier på Voksenopplæringen... Nå som jeg er så godt igang! MØKK.

Synes det er tåpelig at de først nå skal kanskje hindre meg i å få en utdannelse... Snart har jeg fullført alle fagene, og skal studere videre, men nei... Greit nok at jeg selvfølgelig kan gjøre som "de friske" og ta opp studielån og klare meg selv osv... Men... Hvordan kan NAV si at jeg er frisk? Det er ikke dem jeg går til med problemene mine, har vell snakket med de 4 ganger tilsammen (da jeg har bodd i denne kommunen i over ètt år...) Skal de si, ut i fra de 4 samtalene vi har hatt om AAP, at nå er jeg "frisk"? Det er ikke sikkert at jeg engang får lån og stipend for de 1 og 1/2 fagene jeg har igjen engang...I hvertfall ikke mye!

THANK YOU NAV, FOR MAKING MY DAY AWESOME!!!!! (og resten av året....)

Jeg har i hvertfall legen min og psykologen min på min side. :hjerte:

Dette ble sikkert veldig rotete... Har ikke fått med halvparten men jeg gidder ikke skrive mer. Kjenner jeg blir ordentlig bitter på regelverket til NAV... Ikke skal jeg få fullført skolen, ikke skal man vær syk...

I'M OUT!

Ha en fin mandags kveld, forresten! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Fy så dårlig gjort! Jeg håper virkelig det ordner seg for deg! :hug:

Takk for det! :hug: Håper jeg også! Legen min sa klart ifra at om jeg ikke får videre AAP så skulle han "anke" eller klage på den,, så jeg regner med at siden han sier det, så må det vell ordne seg, håper jeg! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, NAV pleier å ombestemme seg ofte når legen truer dem. Ifjor da jeg mistet jobben så fikk beskjed av saksbehandleren min at jeg ikke hadde rett på noen stønader og at jeg bare måtte gå ut og søke etter jobb. 1 år senere dro jeg til legen siden min psykiske tilstand forverret seg og fortalte han alt. Legen tok kontakt med NAV og da hadde jeg plutselig rett på penger alikevel. Jeg har gått i over 1 år blakk fordi NAV skulle være vrange! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Ja, NAV pleier å ombestemme seg ofte når legen truer dem. Ifjor da jeg mistet jobben så fikk beskjed av saksbehandleren min at jeg ikke hadde rett på noen stønader og at jeg bare måtte gå ut og søke etter jobb. 1 år senere dro jeg til legen siden min psykiske tilstand forverret seg og fortalte han alt. Legen tok kontakt med NAV og da hadde jeg plutselig rett på penger alikevel. Jeg har gått i over 1 år blakk fordi NAV skulle være vrange! :kjefte:

Fysj, ja det er helt sykt... Gikk leeenge jeg og for ett par år tilbake uten mer enn 500-, i mnd fra NAV... Da skulle jeg ha råd til hjemreise, diverse hygieneprodukter, røyk og det som vanlige mennesker trenger når jeg var på DPS... "Nei du trenger jo ikke mer enn det, du får jo mat der du er, vell?"

Øh...! :nocomment:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SebraPiken

:hakeslepp: Fy søren for en kommentar! Jeg tror faktisk jeg hadde gått til fysisk angrep på dem om de sa noe sånt til meg.

Ja, det var ikke langt ifra at jeg "googlet" adressen til hun NAV dama... Måtte låne penger av moren min for å komme meg til psykologen min i byen og for å kjøpe meg varmere klær til vinteren osv... Helt sykt hvilken makt de kan ha over et liv! :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett skremmende. Saksbehandleren min skulle søke meg inn til voksenopplæring men jeg har ennå ikke hørt noe fra verken dem eller henne. Ikke svarer hun på e-postene jeg sender heller. En bruker her inne var så snill at hun ringte nav for meg og da sa de at de skulle ringe meg opp. Dette var på torsdag. Nå er det ikke lenge til Tirsdag og jeg har ikke hørt ett ord. Merker at jeg kunne trengt en psykiater i alt dette kaoset ja :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Det er rett og slett skremmende. Saksbehandleren min skulle søke meg inn til voksenopplæring men jeg har ennå ikke hørt noe fra verken dem eller henne. Ikke svarer hun på e-postene jeg sender heller. En bruker her inne var så snill at hun ringte nav for meg og da sa de at de skulle ringe meg opp. Dette var på torsdag. Nå er det ikke lenge til Tirsdag og jeg har ikke hørt ett ord. Merker at jeg kunne trengt en psykiater i alt dette kaoset ja :snurt:

Har du ikke fått brev i posten om at du har kommet inn ennå? Jeg fikk mitt for ca 14dager-3 uker siden om oppmøte, skal dit imårra å si ja til plassen min. huh.png

Om de ikke har søkt for deg, tror jeg at jeg ville skaffet en høy og skummel muskelbunt og møtt opp på døren til saksbehandleren din, fy søren så dårlig gjort :kjefte: De er faktisk pliktige til å svare innen 24 timer, med mindre sykdom eller ferie (noe du eventuelt skal få beskjed om)... Fikk høre det idag at de hadde 24 timer på seg, viste ikke det jeg, til og med hun på NAV rødmet når legen min sa det var sånn... Ganske avslørende for henne :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer seriøst på hva de NAVfolka egentlig driver med, og om de kan jobben sin. Det at de ikke informerer om ting du har rett og krav på er jo rett og slett ondskapsfullt.

Personlig gruer jeg meg så mye at jeg vet ikke om jeg kommer til å takke ja til plassen om jeg får den :sjenert: Jeg har jo ikke fått noen oversikt over hvor lange dager det er, og med min angst og psyke så har jeg ikke sjans å sitte der 6 timer hver dag. Det hadde vært mye lettere med nettbasert undervisning hvor man heller kunne møtt om når man trengte hjelp, og ellers jobbet for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Jeg lurer seriøst på hva de NAVfolka egentlig driver med, og om de kan jobben sin. Det at de ikke informerer om ting du har rett og krav på er jo rett og slett ondskapsfullt.

Personlig gruer jeg meg så mye at jeg vet ikke om jeg kommer til å takke ja til plassen om jeg får den :sjenert: Jeg har jo ikke fått noen oversikt over hvor lange dager det er, og med min angst og psyke så har jeg ikke sjans å sitte der 6 timer hver dag. Det hadde vært mye lettere med nettbasert undervisning hvor man heller kunne møtt om når man trengte hjelp, og ellers jobbet for seg selv.

Ja ikke sant... Tipper det er slik som på den NAV serien som har gått på TV, noen må ha vært en "insider" i den serien, for VELDIG mye er faktisk så gjenkjennelig fra realiteten huh.png

Og ja, jeg ser den! Jeg gruer meg helt sinnsykt mye, for jeg kjenner ingen som skal gå samme som meg :frown: I fjord når jeg gikk der var der 5 stykker som jeg kjente ganske godt, men nå er alle de ferdige med fagene sine, så har jeg igjen 1 og 1/2 fag, helt alene blant 30 ukjente mennesker som sikkert kommer til å stirre meg i senk fordi jeg er så ung i forhold til dem ph34r.png

Støtter den med nettundervisning! Hadde vært så mye enklere! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den serien har jeg ikke sett ennå, men jeg tror jeg må :fnise:

Ja, hadde vært greit med noen man kjenner fra før, men jeg kjenner ingen i denne byen til tross for at jeg har bodd her hele livet :sjenert: Lurer egentlig på hvordan undervisningen fungerer. Gruer meg egentlig mest til tvangssosialiseringen i pausene jeg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SebraPiken

Haha den serien har jeg ikke sett ennå, men jeg tror jeg må :fnise:

Ja, hadde vært greit med noen man kjenner fra før, men jeg kjenner ingen i denne byen til tross for at jeg har bodd her hele livet :sjenert: Lurer egentlig på hvordan undervisningen fungerer. Gruer meg egentlig mest til tvangssosialiseringen i pausene jeg :tristbla:

Jeg har ikke sett på den serien så mye jeg heller, så ett par tre episoder, og jeg holdt på å dø... Haha! Det var som om samtalene var tatt ut av mine egne, og så lite peiling som de hadde! :fnise:

Får jeg spør hvilken by du bor i?

Ja jeg hatet pausene, spesielt når de ikke var der de jeg kjente... Undervisningen der jeg gikk, var som i en vanlig klasse egentlig, en lærer om mange elever, men jeg følte at læreren der trivdes bedre klassene våres, ettersom mange var på lærerens alder, og så var det vi som ikke var så 'gamle' da...de "utstøtte" :glare: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten jeg må laste ned det der jeg :fnise:

Jeg bor i Bodø :)

Ja, sånt er ekkelt. Har gått på kurs via nav før. Husker ikke hvor lenge jeg var der men var vel ca ett og ett halvt år og alle var eldre enn meg så jeg hadde ingen å prate noe særlig med :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Jeg tror nesten jeg må laste ned det der jeg :fnise:

Jeg bor i Bodø :)

Ja, sånt er ekkelt. Har gått på kurs via nav før. Husker ikke hvor lenge jeg var der men var vel ca ett og ett halvt år og alle var eldre enn meg så jeg hadde ingen å prate noe særlig med :snurt:

Den er nesten verdt å laste ned ja! Tanten min har kjøpt serien, hun har kjempa med NAV lenge, og sier serien er helt fantastisk, så jeg må nok få lånt hele serien en gang :fnise:

Hadde du bodd i Trondheim kunne vi tvangs-sosialisert oss sammen, stått i hvert vårt hjørne og ikke sett på hverandre ph34r.png

Ser for meg at det kan bli slik som du sier nå ja, ingen å snakke med, skulker pga angsten osv, gjorde mye det i fjord når de jeg kjente ikke skulle på skolen :gjeiper: Sendte melding til læreren og sa jeg var syk, gjerne hver fredag og mandag for de andre var på fylla torsdagen og fyllesyk helt til mandagen, så da ville jeg ikke vær på skolen "alene" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å gud jeg vil se den serien! Pirate Bay here I come!

Bahaha, ja det kunne vi :fnise: Trondheim har jeg ikke vært i, men jeg viiiil. Elsker trøndere og Trondheim er så fin en by :rodmer:

Jeg var faktisk ganske flink til å møte opp da jeg gikk på kurs hos NAV til tross for at jeg ikke kjente noen. Tror ikke jeg var borte noe særlig. Vet jeg var borte en uke i strekk men da var jeg sykemeldt pga allergi :sjenert:

Ungdomsskolen derimot.. der tror jeg ikke jeg fullførte en hel uke ofte, og ofte dro jeg hjem etter 3-4 timer. Fikk masse kjeft :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Å gud jeg vil se den serien! Pirate Bay here I come!

Bahaha, ja det kunne vi :fnise: Trondheim har jeg ikke vært i, men jeg viiiil. Elsker trøndere og Trondheim er så fin en by :rodmer:

Jeg var faktisk ganske flink til å møte opp da jeg gikk på kurs hos NAV til tross for at jeg ikke kjente noen. Tror ikke jeg var borte noe særlig. Vet jeg var borte en uke i strekk men da var jeg sykemeldt pga allergi :sjenert:

Ungdomsskolen derimot.. der tror jeg ikke jeg fullførte en hel uke ofte, og ofte dro jeg hjem etter 3-4 timer. Fikk masse kjeft :sjenert:

Pirate Bay :hjerte::smilorange:

Elsker Trondheim! Alt på et sted, verdens fineste by! Du må besøke Trondheim en gang, du kommer til å elske byen! Flyttet hit for 6 år siden, flyttet så hjem, og så flyttet jeg hit igjen for 2 år siden, og angrer ikke et sekund på at jeg flyttet tilbake, kommer aldri til å forlate byen! (tror jeg, hehe) :rolleyes:

Ah, hatet ungd.skolen, hadde nesten 50% fravær gjennom hele ungd.skolen! :sprettoy: Jeg var litt omvendt jeg da, kom heller 3-4 timer for seint.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min var fra Trondheim, så jeg har litt trønder i blodet :rodmer:

Ungdomsskolen var uten tvil den verste perioden i livet mitt. Jeg er så glad jeg er ferdig med den tiden altså :sjenert: Så mye tull med BUP og allting. Ikke får man hjelp heller, man er jo bare en sutrete drittunge :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Bestefaren min var fra Trondheim, så jeg har litt trønder i blodet :rodmer:

Ungdomsskolen var uten tvil den verste perioden i livet mitt. Jeg er så glad jeg er ferdig med den tiden altså :sjenert: Så mye tull med BUP og allting. Ikke får man hjelp heller, man er jo bare en sutrete drittunge :filer:

Bestefaren min var fra oppi der en plass, aldri møtt han og husker ikke fra hvor men har litt nordlending i blodet happy.png

Ja BUP var søren meg ikke noe hjelp i, kunne like gjerne snakka med en gråstein og fått like mye utav det :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...