Gå til innhold

Livets mørke sider svart på hvitt.


Gjest SebraPiken

Anbefalte innlegg

Kanskje vi hadde samme psykolog? :fnise: Ja, de er ikke interesert i å tilrettelegge noen ting som helst. Jeg fikk 1 times prat hver 3 uke og det var det. Hjalp ikke en dritt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SebraPiken

Kanskje vi hadde samme psykolog? :fnise: Ja, de er ikke interesert i å tilrettelegge noen ting som helst. Jeg fikk 1 times prat hver 3 uke og det var det. Hjalp ikke en dritt :gjeiper:

Hehe, kanskje det :fnise:

Jeg hadde vell omtrent like "mye", om det ikke var èn gang i mnd, tilrettelegging var vell ikke engang i lærebøkene demmers engang :gjeiper: Rimelig bortkasta "behandling", heller en gråstein! Hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Ja. eneste positive var at man fikk ett par timers gyldig fravær fra skolen husker jeg at jeg tenkte :fnise:

Hahah, jaa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Tilstand: Matmor-hjertet gjør vondt!

Lille puselita vår har blitt kastrert idag... Jeg får så vondt i hjertet mitt av å se på henne! Leverte henne klokken ca 9.15 idag, deretter si ja-takk til skoleplassen min på VO, drukket en del kaffe og handlet mat, og hentet henne ca klokken 15. Stakkars lita så helt død ut der hun kom liggende i "lampe" skjermen sin og tunga hengende ut av munnen og øynene var åpne :cry:

Når hun våknet var hun helt i koma stakkars! Prøvde å løfte litt på hodet men det bare datt ned igjen, til slutt klarte hun å gå litt, ganske vinglete, men det kom seg til slutt. Skjermen skal hun absolutt ikke ha på! Uansett om vi tar den på det innerste hakket klarer hun å få den av, og jeg har ikke lyst å kvele henne heller :frown:

Så nå måtte vi ta å klippe opp en tights og lage hull til beina og halen for at hun ikke skal få den av og så hun ikke sleiker og tygger på såret :forvirret:

Stakkars pølse-pusa vår... Klarer ikke helt å gå ordentlig, men etter litt øving så ordner det seg sikkert! Ser rimelig misfornøyd ut der i tightsen min... Skjønner henne godt jeg! Får helt vondt i matmor-hjertet mitt :frown:

Og så går hun å leter etter mat, men kan ikke få for hun kan sette det i halsen :(

Stakkars lita, får håpe det ordner seg litt bedre imårra! :hjerte:

Ellers så leter jeg etter søvnen min... Skjønner ikke dette, blitt verre i det siste! Legger meg når jeg er trøtt (som vanligvis er rundt 12-tiden) Og når jeg lander på puta våkner jeg og er LYS våken. Ligger og somler til klokka er ca 3-4, og kan våkne igjen klokken 7-8 og må tvinge meg selv til å sove lenger... Slik er det hver dag, 3-4-5 timers søvn hver natt, supertrøtt om kvelden, men får ikke sove :( Trasig og aldri vær uthvilt! :tristbla:

Håper dere har en finfin tirsdags kveld! wink.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Tilstand: Kjip dag.

Begynte dagen med å nesten forsove meg til psykolog timen min. (Eller rettere sagt, bussen som går hele 1 gang i timen... :glare: )

Men jeg rakk det akkurat. Timen med psykologen var helt OK, snakket om medisiner og skole. Snakket MYE om matten jeg skal ta, for jeg gruer meg helt VILT!!

Så, etter timen gikk jeg en runde i byen for å finne sko. Noe jeg IKKE fant. Eller, jeg fant, men de hadde ikke størrelsen min :sukk:

Så tenkte jeg at jeg skulle en tur på Panduro og Søstrene Grene, men orket ikke. Ble stående å røyke i ca en halvtime og bare se på folk.

Det er fælt å se på folk. Alle er jo så sinnsykt perfekte!

Jeg blir helt kvalm av misunnelse! Slanke lange ben, går med høyhælte sko som om de var født med dem, langt fint hår, fine klær, DYRE klær, pent påført sminke, ren og frisk hud, slank kropp, osv osv.... :sukk:

Blir ordentlig deppa, nesten så jeg begynte å gråte der jeg stod med røyken mellom fingrene som nesten slokket. Hvorfor kan ikke jeg vær sånn? Så pen, fin, fine former... Hvor får de pengene fra for å kjøpe alt de trenger for å vær så fint kledd og sminket?

Kan NOEN si meg hvordan de gjør det?

Når jeg kom hjem måtte jeg bare sette meg i sofaen å gråte, ble kvalm av meg selv... Begynte å lete etter barberblad, men jeg klarte å stoppe, så vidt.

BAAAAH! Livet er urettferdig, det har jeg skjønt for lenge siden.

:scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest SebraPiken

10 days ago!

Tilstand: Heelt i orden. Eller sånn ca.huh.png

Har ikke mange oppdateringer siden sist. Har jo vært som det ellers bruker å vær, opp og ned og sånn.

Søvnen er like vrengt som før, blir aldri uthvilt og DET ER SLITSOMT. Føler meg som en zombie hver dag, men jeg kommer meg gjennom den med alle gjøremål som må gjøres.

Så, har shoppa litt da! Fant meg kamskjell til slutt, på en bruktsjappe i Stjørdal. *HappyHappy*!

Og et gammelt dukkehus, som jeg skal fikse på, kostet fantastiske 30-spenn, så da ble det med meg hjem!laugh.png

Så da har jeg noe å gjøre på. Lush har blitt en favoritt. Og pus er tilbake i samme tilstand som før, ADHD. Og, jeg har ommøblert bittelitt, flytta et bord fra ene siden av rommet til det andre. Selv om det var det eneste som ble gjort så gjorde det faktisk stor forskjell. Og julegavene er påbegynt.

Lommeboken min kommer det støv utav, såå... Jaja! Skal vinne i lotto snart, håper jeg! Begynner på skolen på mandag. GRUER SEG KJEMPE MASSE!!! :frown:

Så, det var de siste 10 dagene i livet mitt i kort verson. Ikke noe spennende.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest SebraPiken

Lenge siden! Igjen.. :rolleyes:

Litt nytt!

AAP innvilget på nytt! *hurra!*

Ny sovemedisin. Så langt, ingen virkning. Eller, den skal funke mot depresjoner og innsovning, tar den på kvelden, fungerer klokken 3-4 neste dag midt på dagen. Argh...

Så! Dukkehuset har ingen fremgang, finner bare 100 andre ting å susle med. Henta hjem en mini-kommode som jeg hadde når jeg bodde hjemme, og da i en alder av 10-14 hadde den mange rare ting på seg, blant annet tusjet hele greia BLÅ, og hadde tegnet på den osv... "Fiin" var den! Høhø, eller ikke.

Så! Nå har jeg malt den hvit, og ordnet med servietter på skuffene, så nå ble den fin! happy.png

Ellers, har begynt på skolen. *Grøss*

Matte og naturfag, de to værste!!! -fagene i hele verden.

Går greit frem til nå, men... praktiske ligninger?! Hva skal man med det?!

Humøret er opp og ned, startet skolestarten med å få influensa, og en liten nedtur... Var der første dagen, den 3sept, og kom tilbake igjen på mandagen. Går MYE kaffe for å si det slik! Begynner klokken 8.15, dvs. opp klokken 6 om morgenen... Zombie :natti:

Eller greit. Lei av å skrive nå!

God helg! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Tilstand: MØKK på innsiden, masken er på.

Så, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er så tiltaksløs at jeg får lyst å spy på meg selv av og til. Skolen kjenner jeg er et meget stort ORK.

I tillegg til skolen skal jeg begynne med praksis etter hvert. Jeg kan ikke ha "utdanning som (tiltak?) for å ha AAP, så derfor (av egen vilje da...) skal jeg ha praksis i tillegg til skolen. Nå kjenner jeg at jeg angrer på at jeg sa jeg ville det. Angsten tar rett og slett over meg bare jeg tenker på å begynne på et nytt sted med mange fremmede folk. Jeg vil jo selvfølgelig "utvide nettverket mitt" som det heter på NAV'sk. Men kjenner jeg føler for å grave meg ned i stedet. Bli fysisk syk kanskje, så jeg slipper. Men så enkelt er det ikke.

Hvorfor kan jeg ikke vær så sprudlende glad når jeg skal begynne å "jobbe"? Jeg vil det jeg. Men får rett og slett ikke til.

Den nye medisinen er bare apedop, funker søren meg ikke når den skal, men om mårran... Helt totalt zombie, fungerer ikke i det hele tatt! Må nok bytte. Funker ikke mot depr heller. Selv om jeg ikke har tatt den så lenge, men men.. Får forhøre meg med legen og psykolog imårra.

Håper bare jeg klarer å komme meg ut av sengen.

Alt føles som et ork for tiden, tunge tanker og bare dritt... Men jeg holder masken godt fast!

Ha en fortreffelig dag dere!

XOXO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Dette synes jeg var litt merkelig, bare utdanning skal jo være nok til å få AAP, man skal da ikke trenge å jobbe samtidig?

Jo det er vell nok for de som er fylte 26 år, jeg er bare 21 :(

Så jeg fikk ikke unntak for det, og heller ingen dekte avgifter til skole og det som ellers trengs til skole :(

Jeg fikk det i fjord, men ikke i år... unsure.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er vell nok for de som er fylte 26 år, jeg er bare 21 :(

Så jeg fikk ikke unntak for det, og heller ingen dekte avgifter til skole og det som ellers trengs til skole :(

Jeg fikk det i fjord, men ikke i år... unsure.png

Så rart :klo: FIkk du AAP mens du gikk på skole ifjor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Så rart :klo: FIkk du AAP mens du gikk på skole ifjor da?

Jepp, og dekte utgifter osv.. NAV er noe merkelige greier, endring av regler og møkk hele tiden... Når man først har fått godkjent et vedtak, så blir det søren meg endringer og baluba neste mnd/år... Er så leiii! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, og dekte utgifter osv.. NAV er noe merkelige greier, endring av regler og møkk hele tiden... Når man først har fått godkjent et vedtak, så blir det søren meg endringer og baluba neste mnd/år... Er så leiii! :forvirret:

Er du sikker på at de i det hele tatt har lov til dette? For overraskende ofte så kan ikke nav sine egne regler. Her står det jo svart på hvitt at hvis du er under utdanning så har du rett i å få AAP:

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Jeg vet ingenting lenger egentlig, blir så forvirret... Er glad jeg ikke har en psykolog som lar meg dra på møte med dem alene, så hun blir nok med meg på møtet når jeg skal sette ny aktivitetsplan.. Fikk innvilget AAP'en for ca 1-2 mnd siden på nytt, så har jeg ikke skrevet noen aktivitetsplan ennå. Det var snakk om at jeg ikke var under "behandling" siden jeg går til psykolog bare 1 gang hver 14 dag, men har trappet opp til en gang i uken.

AAH, jeg blir så leeii..!

Ser forresten ikke noe om den 26-års regelen..? Kanskje jeg bare overså den..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det står noe om 26års regelen ihvertfall.

Og du er da fortsatt under behandling selv om du gikk kun hver 14 dag!

Herregud, nå merker jeg at jeg begynner å bli redd. Jeg har selv fått tildelt psykiater som jeg har møte med for første gang den 26 september, og jeg håper ikke nav skal kødde det til mer for meg også. I min sak så har de allerede brutt haugehvis med regler. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SebraPiken

Jeg får høre med psykologen min imårra ang det der med 26-års regelen... Ettersom det ikke står noe om det på NAV sine sider, synes jeg det er rart at de skal si at man må vær 26 år...

Lykke til med ny psyk! Ordner seg sikkert for deg, og ja, regler har blitt brutt mange ganger her å, men etter at jeg skiftet kommune fikk jeg ny saksbehandler og hun er rett og slett bitch, tror hun er ganske ny i "gamet" og holder seg MEGET firkantet og må forhøre seg med ditt og datt før hun kan si enten ja eller nei... Makan til firkantet menneske har jeg ikke vært borti siden jeg var under BV. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav her i byen hvor jeg bor hadde faktisk søkt om ung ufør til meg uten å informere meg om det. Det kan godt hende det er rutine å søke om ung ufør når man er under AAP, men det er isåfall utrolig merkelig at de ikke har sagt noe til meg først. fikk brev i posten for ett par dager siden der jeg hadde fått avslag på søknaden tdeligvis. En søknad jeg aldri hadde sendt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SebraPiken

Oi! Hehe, snodige greier :P

Psykologen min har snakka om ung uføre til meg, har ikke søkt ennå, men psykologen min mener jeg kan ha rett på det :P

Snoge greier det NAV greierne, tror ikke jeg hadde takla å jobba der... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, ung ufør er man vel ikke for alltid, det er vel bare det at man får litt mer penger enn på AAP?

Jeg hadde ikke orket å jobbe der iallefall.. En god venn av meg har skrevet ett langt brev til dem hvor han påpeker alle feilene de har gjort, men kjenner jeg nav rett så kommer de vel bare til å påstå at de har mistet papirene eller noe sånn også gidder de ikke svare..

Nå kjenner jeg at jeg fikk lyst til å se den der tv-serien NAV :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...