Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kondolerer, det er et så fattig ord, men det eneste jeg har. Ta vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Takk igjen for omtanke og varme ord. Det er en ekstra trøst å vite at det sitter folk rundt i det ringe land og tenker på oss akkurat nå.

Jeg ligger fremdeles og venter. Hele tiden hører jeg små barneskrik i gangen her. Forsøkte meg en tur i kafeteriaen i sta, men det fungerte svært dårlig.

Burde kanskje opprettet en blogg, men det blir på en måte for intimt. Har en mammaside og kg - det får holde foreløpig.

Jeg har sikkert nevnt det før, men det som stadig går igjen i hodet er legens ord om at "barnet lever ikke". De ordene svirrer i en runddans oppi her, og jeg lurer på når de skal forsvinne.

Jeg vil så gjerne se, lukte på og holde jenta mi. Fortelle henne hvor ufattelig høyt hun er elsket og hvor vondt det gjør at vi ikke får se henne vokse opp. Innimellom er det praktiske ting som overtar - som å surfe og titte etter gravsten. For en grav skal hun ha. Om vi ikke får brukt det fineste navnet i verden, så skal det i det minste bli meislet inn i stein.

Det hadde vært fint om hun fikk ligge et sted i nærheten av farfaren sin. Det er en liten trøst å tenke på at hun ikke er alene. At hun på en måte får selskap med en mann hun aldri fikk treffe. Som ikke jeg heller har møtt. Kanskje de får selskap i hverandre - hvor dumt det enn høres ut.

Det er to dager siden vi fikk beskjeden nå og fremgangen mot fødsel ser ikke akkurat lovende ut. Det vil antakeligvis gå noen dager, og det er forhåpentligvis denne ventetiden som er aller verst. For jeg gruer meg ikke til å se henne - tvert i mot. Men jeg gruer meg som en hund til å komme hjem uten barnet i hus eller i magen. Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så riktig sagt, takk for at du satte ord på noe som mange føler!

Jeg tenker ofte slik om sorg, og jeg føler slik om sorg jeg opplevd selv. Vet jeg har lest noen ord om sorg som brukte havet som metafor. Nå søkte jeg litt og fant:

Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk.

Iben Sandemose

(æres den som æres skal, ikke meningen å gjøre andres ord til mine)

Sorbril: Du har utrolig tøffe dager foran deg nå, men jeg tror også at det er viktige dager. Vonde dager som man bare må kjempe seg gjennom. For det finnes jo ingen snarvei i sorg. Man må kjenne på, møte de situasjonene som man tenker er de verste. Alt det må man gjennom, uansett hvor hudløst smertefullt det er. For det er det som er sorg. Det er prisen for å elske og for å ha elsket. Svulstige ord, men det er jo sant. Det er jo sorg vi risikerer når vi elsker, det er det som er innsatsen vi byr.

Klem til deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Så modig du er som skriver så godt om sorgen din og savnet etter vesla deres :dagens-rose: Det er godt gjort og la oss fremmede få ta så del i denne ventetiden din som begynte så godt og endte så vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorbril: Du har utrolig tøffe dager foran deg nå, men jeg tror også at det er viktige dager. Vonde dager som man bare må kjempe seg gjennom. For det finnes jo ingen snarvei i sorg. Man må kjenne på, møte de situasjonene som man tenker er de verste. Alt det må man gjennom, uansett hvor hudløst smertefullt det er. For det er det som er sorg. Det er prisen for å elske og for å ha elsket. Svulstige ord, men det er jo sant. Det er jo sorg vi risikerer når vi elsker, det er det som er innsatsen vi byr.

Klem til deg.

Jeg syns dine ord var hakket finere enn dem du siterte! Og man er nesten nødt til å være svulstig når det er snakk om at det aller vakreste i livet møter det aller aller vondeste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen ganger kan man ha dobbeltgrav, også i høyden. Kanskje dere etter hvert kunne undersøke om hun kunne ligge sammen med farfaren?

Jeg håper dagen din går så greit fremover som den kan. Tenker på deg hele veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

:klem:

Kondolerer så mye. Trengt på dere siden jeg så den første tråden din. Dere har min dypeste medfølelse. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Legen begynte å gråte her. Det har jeg hatt til gode å oppleve. Søteste legen som viser menneskelige sider.

Tross alt er jeg takknemlig. Jeg er takknemlig for mannen min, storesøster og alle som viser omtanke. Det er utrolig godt å vite at det finnes så mange gode mennesker der ute.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen begynte å gråte her. Det har jeg hatt til gode å oppleve. Søteste legen som viser menneskelige sider.

Tross alt er jeg takknemlig. Jeg er takknemlig for mannen min, storesøster og alle som viser omtanke. Det er utrolig godt å vite at det finnes så mange gode mennesker der ute.

:klemmer:

Det har jeg også opplevd. Legen satt seg på sengekanten min etter en stor operasjon og fortalte meg at jeg ikke kunne få barn. Hun kunne heller ikke få barn og gråt med meg.

Liker at de viser følelser. Jeg følte meg ikke så alene da.

Tenker mye på deg og håper alt går så bra som det kan.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor klem sendes til dere begge to. HÅper fødselen går fort, så dere kan bruke tiden deres på å lage minner om jenta. KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Legen begynte å gråte her. Det har jeg hatt til gode å oppleve. Søteste legen som viser menneskelige sider.

Tross alt er jeg takknemlig. Jeg er takknemlig for mannen min, storesøster og alle som viser omtanke. Det er utrolig godt å vite at det finnes så mange gode mennesker der ute.

:klemmer:

Så sterkt og spesiellt møte det må ha vært for deg! Det er godt å vite at oppi all kunnskap og kompetanse så er de mennesker som deg og meg med mye omtanke for andre menneskers ve og vel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest annemor30

En venninne av meg mistet sin datter under fødselen,men hun var alikevel det vakreste pikebarnet du kan tenke deg,hun var så perfekt :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen begynte å gråte her. Det har jeg hatt til gode å oppleve. Søteste legen som viser menneskelige sider.

Tross alt er jeg takknemlig. Jeg er takknemlig for mannen min, storesøster og alle som viser omtanke. Det er utrolig godt å vite at det finnes så mange gode mennesker der ute.

:klemmer:

Alle deler dine tårer nå. Dette er virkelig, virkelig leit. Kommer ikke tårene nå er man ikke et menneske. :cry:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...