Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Mislykket forsøk på å hente seg et glass saft i kafeteriaen her. De små babyene overser jeg, men når realiteten slo meg og jeg innså at jeg aldri kommer til å kunne blande et glass saft til ungen min. Det ble bare for mye. Snart ny modningsgele og sobril å sove på (ja, dere leste riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories,

only wanted you.

A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have save you,

You never would have died.

In life I love you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place,

no one could ever fill.

If tears could build a stairway,

and heartaches make a lane.

Id walk right the path to heaven,

and bring you back again.

21177-01.jpg

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring på folk når du vil ha noe. Få de til å gjøre sånne ting for deg. Det skulle bare mangle. Trist nok at du må ligge på Føden, men de har sikkert full forståelse for at du ikke vil omgås de andre innlagte. Be de ta vare på deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

Det er vanskelig å vite hva man skal skrive, men vil bare uttrykke min dypeste medfølelse med dere.

Alle varme tanker sendes dere i denne tunge tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig å lese! Kondolerer så mye. Jeg har tent et lite lys i vinduet for den lille jenta di, og klarer ikke å tenke på annet enn hvor urettferdig livet til tider kan være. Tårene mine triller for deg!

*klem

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

På forrige side leste jeg at dette kunne ta litt tid.

Du har jo fremdeles den lille i magen. Men hvor lenge har legene tenkt til å la den bli der inne?

Det høres jo ekstra vanskelig ut om du på toppen av alle følelsene du kjenner på nå, fremdeles skal kikke ned på en stor mage uten liv?

Jeg vet ikke om Sobril orker å svare, så jeg tar sjansen på å gjøre det.. Kroppen er ikke moden for fødsel enda. Den har ikke selv fått tid og mulighet til å sette i gang de mekanismene som driver fødselen fremover. Kroppen skjønner på en måte ikke selv at fødselen skal i gang. Det legene kan gjøre er å gi kurer som setter i gang den modningen. Medikamentene starter fødselen, men kroppen trenger litt tid på å gjøre seg klar. Det er vanskelig å forutse på forhånd nøyaktig hvor lang tid det vil ta, men man får kurer med jevne mellomrom til det starter. Så legene gjør nok det de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye på deg, etter at jeg leste hva som hadde skjedd i går. Det er ikke lett å styre følelser, men jeg håper virkelig du klarer å være god mot deg selv, selv om den dårlige samvittigheten har lett for å komme. Jeg syns også du får en del gode råd og ord i denne tråden, kanskje spesielt fra Vampen.

Du er kanskje ikke klar for det ennå, men om du etter hvert vil lese om andre som har opplevd det samme som deg, vil jeg tipse deg om denne bloggen: http://martii.blogg.no/blogg.html (får ikke linket direkte fra iPad på KG lenger). Hun mistet sin ufødte sønn i fjor, og er nå gravid på nytt. Igjen, kanskje det er for tidlig å lese om nå, men tenkte å nevne det i tilfelle du finner både trøst og håp i å lese om hennes opplevelser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord blir fattige Sobril, dette er første gang jeg har fått klump i halsen og tårene har vært klar i øyekroken.... Mine tanker har vært hos deg siden jeg leste innlegget ditt igår. Det du opplever nå er så ufattelig, det å vente på å føde, men du vet det blir en stille fødsel...

Håper så inderlig at du, mannen og storesøster blir tatt godt vare på nå, og etterpå.

Det er så blodig urettferdig!

Sender dere mange varme tanker, og all min medfølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om Sobril orker å svare, så jeg tar sjansen på å gjøre det.. Kroppen er ikke moden for fødsel enda. Den har ikke selv fått tid og mulighet til å sette i gang de mekanismene som driver fødselen fremover. Kroppen skjønner på en måte ikke selv at fødselen skal i gang. Det legene kan gjøre er å gi kurer som setter i gang den modningen. Medikamentene starter fødselen, men kroppen trenger litt tid på å gjøre seg klar. Det er vanskelig å forutse på forhånd nøyaktig hvor lang tid det vil ta, men man får kurer med jevne mellomrom til det starter. Så legene gjør nok det de kan.

Jeg lurer også veldig på dette. Hadde det ikke vært bedre med keisersnitt? Denne ventetiden og selve fødselen kan umulig gjøre dette bedre for Sobril eller andre det skjer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også veldig på dette. Hadde det ikke vært bedre med keisersnitt? Denne ventetiden og selve fødselen kan umulig gjøre dette bedre for Sobril eller andre det skjer med.

Det er vistnok best med vanlig fødsel når det er dødfødsel. Mye pga sorgreaksjonen, og at det er fare for endel komplikasjoner ved keisersnitt. Iht til vanlig fødsel og sorgreaksjon så går det mye utpå at en får fordøye det, og kroppen reagerer naturlig ved fødsel.

Anonym poster: 3c1c6b641173fc9a7695ba273bb568de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Dere er så søte alle sammen. Takk for all omtanke. Det setter jeg utrolig pris på. Har fått min tredje kur nå, men null tegn til åpning. Snart blir det noe å sove på, og er jeg heldig begynner det å skje ting. Men... Det kan ta dager som de sier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest annemor30

Jeg syns dette er så innmari trist! Du burde fått oppholde deg på gyn frem til fødselen var i gang ihvertfall. Som andre sier her,bruk tiden godt sammen med henne når hun kommer,kos med henne,suss på henne,kjenn den gode baby lukten,hold henne godt,ta masse bilder,gips avstøpning,det er så koselig å ha til senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig trist. Det er vanskelig å finne ord som kan gi noen form for trøst. Stor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg lurer også veldig på dette. Hadde det ikke vært bedre med keisersnitt? Denne ventetiden og selve fødselen kan umulig gjøre dette bedre for Sobril eller andre det skjer med.

Jeg skulle egentlig ta keisersnitt om i underkant av 7 uker. Det jeg har fått beskjed om er at blodet kan ha vanskelig for å koagulere når man tar keisersnitt og barnet er dødt. Aner ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...