Gå til innhold

Trenger hjelp fort! Ulyder på bilen


~white lady~

Anbefalte innlegg

Hører en slags "flapp flapp flapp" lyd -fra motoren tror jeg-, når jeg kjører.

Lyden går fortere når jeg øker farten. Har det noe med viftereima å gjøre kanskje? Bør jeg få sjekka bilen med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... Bensin? I så fall kan det være en tennplugg som er gåen.

Anonym poster: 391f58364af0d580e7222b811b49bbfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ingen tennplugg!

1. Det er en masta, kvitt deg med den og kjøp en ordentlig bil.

2. Det kan være alt fra viftereim til en stein som satt fast i dekket, det sier flapp-flapp når du kjører.

3. Få tak i en eller annen til å høre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensintanken er full, løs tennplugg er det ikke for det har jeg hatt før med det resultat at jeg måtte kjøre i 2 gir for i det hele tatt å komme fram-men stein i hjulene? Får ta en sjekk på det.

Kan jeg egentlig bare kjøre innom Statoil/Shell og høre om noen kan ta en rask sjekk på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg egentlig bare kjøre innom Statoil/Shell og høre om noen kan ta en rask sjekk på bilen?

Da kan du like godt spørre på Rema1000 eller Rimi. Bensinstasjoner driver ikke med biler lenger, de driver med matvarer og selger tilfeldigvis bensin i tillegg. Sorry...

Anonym poster: 391f58364af0d580e7222b811b49bbfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driver nå med verksted på den lokale Statoilen her ihvertfall.

Må man ikke bestille time først hvis man skal ha bilen inn på et skikkelig verksted? Det kan vel fort bli dyrt også selv om det viser seg å bare være en stein i hjulet?

Uff jeg har så lite peiling på sånt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ingen stein i hjulet. Se for deg andre veien. Hvis det er en drivakselmansjett som er gåen, og du ikke gjør noe med det - DA blir det dyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ingen stein i hjulet. Se for deg andre veien. Hvis det er en drivakselmansjett som er gåen, og du ikke gjør noe med det - DA blir det dyrt.

Du Guro, du som har hatt X antall biler og tillegg er yrkessjåfør burde absolutt vite hvor stein i dekket låter!

Eller spiller du Dire Straits på full guffe all the time? :)

Stein i hjulet sier "flapp-flapp-flapp"

Uansett TS, gjør som Gunvald sier, sjekk opp hva det fort som svint før du drar på deg unødvendig store reparasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ingen stein i hjulet. Se for deg andre veien. Hvis det er en drivakselmansjett som er gåen, og du ikke gjør noe med det - DA blir det dyrt.

Så det du sier er at jeg bør kjøre innom et verksted og få det sjekka med en gang? Hva skjer hvis jeg ikke gjør noe med det? Motorstopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Guro, du som har hatt X antall biler og tillegg er yrkessjåfør burde absolutt vite hvor stein i dekket låter!

Eller spiller du Dire Straits på full guffe all the time? :)

Stein i hjulet sier "flapp-flapp-flapp"

Uansett TS, gjør som Gunvald sier, sjekk opp hva det fort som svint før du drar på deg unødvendig store reparasjoner :)

Det skal være litt av en stein som finner feste på en Demio ;) Den ville falt av, eventuelt ville ikke lyden vært det første man reagerte på - snarere at bilen forsøker danse avgårde.

Dog, jeg vet at disse bilene sliter litt med at festeklemmen rundt drivakselmansjettene ruster bort (idiotisk nok laget av metall, ikke plast) slik at gummien blir løs og lager litt flagrelyder. Også Mazda må jo kunne kuke det litt til innimellom.

Ut over det, så er det en annen synder jeg godt kjenner til - bremseskjoldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå blir jeg snart irritert på deg, CadallicJack.

En litten stein faller ut med tiden, en liten stein gjør ikke at bilen "danser av gårde", en liten stein kan lage lyden TS svakt hørte, men for all del - svaret mitt var ingen fasit, det var for å vise TS at det kan være en bagatell og det kan være noe skummelt.

Med disse vakre ord melder jeg meg ut fra diskusjonen, jeg har rett. (bit det i deg, Gunvald! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo sommerdekk så det er ikke annet enn småstein som kan kile seg fast der.

Kjører innom et verksted og krysser fingrene for en rask sjekk og "alt i orden med denne bilen" for jeg er helt avhengig av bil og vil helst ikke ha den stående på verksted i mange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilgi meg min mobiltelefoniske formulering - en STØRRE stein ville gitt vibrasjoner og tatt bilen med på dans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, nå blir jeg snart irritert på deg, CadallicJack.

En litten stein faller ut med tiden, en liten stein gjør ikke at bilen "danser av gårde", en liten stein kan lage lyden TS svakt hørte, men for all del - svaret mitt var ingen fasit, det var for å vise TS at det kan være en bagatell og det kan være noe skummelt.

Med disse vakre ord melder jeg meg ut fra diskusjonen, jeg har rett. (bit det i deg, Gunvald! :) )

Hvis jeg merker at ulydene forsvinner av seg selv (jeg vet faktisk ikke hvor lenge de har vært der da jeg har musikk på konstant) så var det nok bare en stein likevel.

Lover oppdatering så får vi se hvem som hadde rett av dere!

Og ang ny bil så blir det nok det etterhvert, men har til nå vært fornøyd med min kjære lille Mazda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeno galt med Mazda, jeg har vært gjennom en drøss av dem selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilgi meg min mobiltelefoniske formulering - en STØRRE stein ville gitt vibrasjoner og tatt bilen med på dans!

Masta hører hjemme under en stein...

Hold oss oppdatert, TS!

Men som CadiGuroValdThing sier så er det absolutt en fordel å få det undersøkt kjapt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært en stein, for ulyden var helt borte vekk når jeg dro ut igjen... :tommelsmil:

Takk for mange gode svar uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...