Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Hjemme fra jobb med tungt hode, varm og trøtt.

Skal sitte og glo på Slankekrigen til klokka er 14.15 og da skal jeg ut og gå.

Det hjelper på den bad-feelingen jeg har nå.

Jeg savner kjærsten min... :sad:

En av de tingene jeg har gjort feil med trening er og ikke sette meg langsiktige mål.

Etter en verbal oppstramming av venninneJ og søsterG har jeg gått i meg selv og sett min feil.

Målet for september er -3 kilo samt kunne løpe intervaller på 1x4 med løping i et minutt uten at jeg tror at jeg skal omkomme.Altså gå i et minutt, løpe i ett minutt uten problemer.

Og gjøre det fire ganger etterhverandre altså da i 8 minutter tilsammen.

Lurer på og late som om jeg sover litt.

Fake en halvtime på sofaen :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme fra jobb med tungt hode, varm og trøtt.

Skal sitte og glo på Slankekrigen til klokka er 14.15 og da skal jeg ut og gå.

Det hjelper på den bad-feelingen jeg har nå.

Jeg savner kjærsten min... :sad:

En av de tingene jeg har gjort feil med trening er og ikke sette meg langsiktige mål.

Etter en verbal oppstramming av venninneJ og søsterG har jeg gått i meg selv og sett min feil.

Målet for september er -3 kilo samt kunne løpe intervaller på 1x4 med løping i et minutt uten at jeg tror at jeg skal omkomme.Altså gå i et minutt, løpe i ett minutt uten problemer.

Og gjøre det fire ganger etterhverandre altså da i 8 minutter tilsammen.

Lurer på og late som om jeg sover litt.

Fake en halvtime på sofaen :ler:

:klo:

Jeg trykte på multisitat, men fikk bare opp mitt eget innlegg.

Snodig...

Jeg skulle sitere mitt eget innlegg, for jeg ser at jeg skrev at jeg ikke har satt meg et langsiktig mål, men jeg mente KORTSIKTIG!

Det langsiktige har jeg....

Jeg kom meg på tur igår, og hodet lettet mens jeg gikk.

Det var deilig. :)

Godt og bevege seg, godt og få opp pulsen og klarne hodet litt.

Og jeg har satt meg et veldig kortsiktig mål.

Jeg vil sykle til jobb i morra. (puh... der var det sagt)

Det er en mil en vei, og det skremmer livet av meg.

Men plutselig slo tanken meg igår da jeg var ute og gikk; Og sykle en mil til jobb skremmer meg, men jeg sykler jo i en time når jeg er på spinning. Uten problemer. En time sykling... det er jo rundt en mil, da klarer jeg turen til jobb i morra fint!

TO BE CONTINUED!!!

TM startet dagen kl 5 men sovnet igjen en time etterpå og sover enda.

Jeg lar henne sove litt til, det var litt deilig og sitte her alene.

Når vi går avgårde seinere for og i barnehage og på jobb skal jeg nedom Elixia for og gå på vekta.

Tallene jeg får da blir utganspunktet for hva jeg skal jobbe med i september.

For en måned siden var vi i en dyrehage sammen med søsterG og familien og Mazilla med mann&barn.

Her var vi med på en natursti, og på mandag fikk jeg beskjed om at jeg var trukket ut som vinner.

Premien kom igår; Nøkkelbånd, refleks og gratis årskort for barn.

:ler:

...og om en uke er vi på vei til Danmark.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk premie! :ler:

Danmark høres deilig ut. Håper det ikke regner like mye der som her. :)

:klem:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet, trent, handlet, hentet TM i bhg og tatt henne med hjem latt henne slappe av, fulgt henne i bursdag og nå skal jeg starte på husarbeid.

Andrè aner jeg ikke når kommer hjem.

Jeg er glad jeg ikke er alenemor på heltid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet du når du leser brevet jeg sender i morra.. ;)

-Så, hva har du gjort idag da MarianneE?

-Jo, jeg sykla til og fra jobb!

-Oj, er ikke det langt?

-det er sånn 9,5 kilometer en vei.

-Også sykla du begge veier?

-Ja, turen til jobb gikk bra, nesten lekende lett, men turen hjem igjen var skikkelig tung og varm i et par og tyve varmegrader.

Men jeg gjorde det, jeg sykla!

-Jøss, det var jo utrolig godt gjort!

-Takk, jo.. jeg er egentlig ganske stolt av meg selv idag.

Bare sånn om noen lurte....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Du er rå som har syklet til og fra jobb!! Superflink er du :jepp:

Og kortsiktige mål er veldig smart :jepp:

Intervalltrening er pyton til å begynne med, men det skal ikke mange gangene til før du ser fremgang :nigo:

GOD HELG :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Du er rå som har syklet til og fra jobb!! Superflink er du :jepp:

Og kortsiktige mål er veldig smart :jepp:

Intervalltrening er pyton til å begynne med, men det skal ikke mange gangene til før du ser fremgang :nigo:

GOD HELG :klemmer:

Jo takk.

Nå som jeg vet hvordan det er og sykle til og fra jobb kan det nok hende jeg gjentar suksessen.

Jeg tror busskortet mitt går ut og må fornyes på onsdag, så siden vi reiser til Danmark på torsdag sykler jeg heller på onsdag og fornyer kortet når vi kommer hjem igjen.

Så flink du har vært! I tillegg sparer du både penger og miljøet! :)

Goood helg MarianneE! :klemmer:

:nigo:

Sant og si, så følte jeg meg så stolt av megselv igår at det grensa til pinlig. :ler:

Og mens jeg tråkka så tenkte jeg på de som jobber på Hydro og sykler Larvik-Porsgrunn hver dag uansett vær. Og jeg tenkte på broder'n som sykler en 3-4 mil på kveldstid et par ganger i uka kun for syklingas del.

Og på veien til jobb tenkte jeg og ringe Andrè og få ham til og ta med sykkelstativet til bilen og hente meg på jobb, men i det jeg tenkte tanken kikka jeg fram og så Gimsøy i det fjerne.

Da viste jeg at jeg nærmet meg og plutselig gikk alt mye bedre.

Følte meg ikke engang ordentlig sliten da jeg kom på jobb.

Men hjemveien... Jeg innbilte meg at hjemveien ville være enkel.

Det var den ikke. 1/3 av veien var en slakk oppoverbakke med noen flate partier (som ikke var noe voldsom nedoverbakke på veien til) og det var på denne veien jeg lurte på og jeg hadde gjort noe dumt med og legge ut på denne turen.

Det hjalp heller ikke at bussen kjørte forbi meg, og den første tanken min var; "den bussen skulle jeg sittet på nå"

Men bare jeg fikk tilbakelagt den første 1/3 av hjemveien var det værste gjort.

Gjør jeg det igjen på onsdag? Ja... kanskje det?

Jeg må straks begynne og bake et sukkerbrød for jeg lovet og ta med en kake i bursdagen til søsterG.

Hun har bursdag på mandag men vi tar en feiring i helga.

Hun jobber denne helga så for at hun ikke skal få det så travlet tilbød jeg meg og ta med en kake.

Men... jeg skulle bakt dette sukkerbrødet igår, men da kvelden kom orka jeg bare ikke.

Så da får vi ta det tidlig nå istedet...

Lørdag?

Heeeyyy... :sjokolade:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så flink du er som syklet til og fra jobb! Sånne laaange, slake motbakker er noe av det verste som finnes når man sykler. Ser ikke bratt ut, men virker som de aldri tar slutt!

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er som syklet til og fra jobb! Sånne laaange, slake motbakker er noe av det verste som finnes når man sykler. Ser ikke bratt ut, men virker som de aldri tar slutt!

God helg :klem:

Det har du jaggu rett i.

Det var det jeg og tenkte, at det tok liksom aldri slutt.

Men onsdag må periodekortet mitt på bussen fornyes og det gidder jeg ikke siden vi reiser til Danmark på torsdag, så da tar jeg vel sykkelen fatt tenker jeg.

Så fornyer jeg heller busskortet neste mandag... :)

Å, så flink jeg er!

Veldig hyggelig hos søsterG igår.

TM er helt i hundre sammen med søskenbarna sine og da vi reiste var hun så trøtt og sliten at hun begynte og gråte i bilen. :troest:

Jeg var og temmelig trøtt og sliten igår (og idag..).

Føler dette har vært en tung og lang uke og jeg føler jeg aldri rekker over det jeg skal.

Det er alltid så mye jeg burde gjort føler jeg.

Og nettopp den følelsen var jeg hardt rammet av igår.

Dessuten er det lite hjelp i han som jobber nattevakter for andre helgen på rad.

Det er ikke morsomt og våkne og kjenne at du føler deg sliten etter gårsdagen.

Men, bite tennene sammen og fokusere på torsdagen.

Det går seg til, som alt annet...

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag... Andrè har ferie også denne uka.

Han har levert i barnehagen og kjørt på fyllinga med skrot etterpå.

Jeg skrev en "burde-liste" igår, og sammen fikk vi tatt flere punkter.

Så ting er bedre nå. :)

Snart jobb, så veksle penger til Danmarksturen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et lite tips: Det er som regel mye billigere å ta ut penger i minibank når du kommer til reisemålet, norske banker tar seg svært godt betalt for å veksle penger for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips: Det er som regel mye billigere å ta ut penger i minibank når du kommer til reisemålet, norske banker tar seg svært godt betalt for å veksle penger for deg. :)

Ja, det er sant.

Huske det til neste gang!

:)

Jeg leste at Andrè kjørte i fylla! :hoho:

:overrasket:

Godt jobba loffen!! :legrine:

****

Gårsdagen ble lang!

Jobb, hjem, vi hentet TM i barnehagen og kjørte til byen.

Var på Specksavers fordi TM trenger nye glass i brillene så det er nå bestilt.

Posten og vekslet penger over til danske kroner og euro siden han reiser til Barcelona neste helg.

Vi var en tur innom butikken og da vi kom hjem var det bare og hive noen karbonader i stekepanna siden det var en time til vi skulle gå igjen.

TM begynte nemlig på turning igår.

Etter svigermors ønske (svigerfamilien har "alltid" holdt på med turn, andre's mormor gav seg f.eks da hun var 86 med etter og holdt på i over 60 år) fikk TM prøve seg på turn igår.

Hun elsket det!!

Så neste mandag blir det en ny tur.

Turninga var fra 16.30-17.30, og da det gjensto 10 min kom søsterG med ungene for vi skulle passe dem. SøsterG hadde nemlig bursdag igår og de ville på kino og se KonTiki så da var ungene hos oss fram til 20.15, da var de foret med ostesmørbrød til kveldsmat alle sammen.

Så da TM var i seng 20.40 igår sovnet hun bortimot med en gang.

Og da jeg hadde gått igjennom posten, ryddet det siste etter ungene og slikt sovna jeg og... :veslejenta:

Idag er det tirsdag og jobb.

Etter jobb skulle jeg på Elixia men igjen så frister det mer og heller gå en tur i sola enn tredemølla på en svett senter.

Så da blir det utendørs istedet.

...også psyker jeg meg opp til og sykle til jobb i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas siste arbeidsdag, på denne tida i morra sitter vi i bilen på vei til Larvik hvor vi skal ta ferja fra. :hoppe:

Men først, to mil på sykkelen til og fra jobb.

Det sitter litt inne og sykle, men jeg har bestemt meg for og gjøre det.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...