Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Ja... Jeg er her. Fremdeles I livet. Sommeren har til nå bestått litt feil mat og litt lite trening. :sjenert: Tatt meg selv I nakken og drar meg selv inn på rett spor igjen. 

Det ventes et mulig langt innlegg om tanker som surrer rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungen har reist på feriekoloni og kommer hjem fredag ettermiddag. Hun gledet seg og gruet seg. Jeg har sett litt fram til det hele, litt pusterom. 

Så la båten fra kaia. Og snudde. Med ungen min ombord kjørte den avgårde. Jeg stod og så på båten mens tårene rant. Jeg har vært SÅ positiv til det hele og bearbeidet hu lille litt for at hun ikke skulle grue seg. Men da båten la fra så kom det hele veldig brått på og jeg måtte tørke litt tårer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det sommer og jeg har fått lov til å spise is. Det har  jeg tatt på alvor. Strengt tatt har det blitt noe hver dag som jeg ikke skal ha. Og I kveld er det sushidate med venninne. Men til gjengjeld blir det bare salat til middagen. 

Jeg har tenkt mye på dette med tilbakemelding fra andre, noe jeg har skrevet litt om tidligere. Hvor hyggelig det er, men ikke bortimot livsnødvendig slik som det var. Det er hyggelig når jeg får klapp på skulderen -både fysisk og verbalt- men det som booster meg nå er egne prestasjoner. 

Jeg har alltid sammenlignet meg med andre- og da hvor jeg har kommet dårligst ut. Nå er jeg ferdig med dette, både det og redselen for å prøve noe vanskelig (I dette tilfellet vektnedgang) i frykt for å ikke klare. For jeg har "alltid" vist at jeg burde ned I vekt men jeg har brukt det at det krever så mye som en unnskyldning for å ikke prøve i tilfelle jeg ikke skal klare det. 

Men nå er det kanskje for første gang I mitt liv at jeg setter meg selv først. Kanskje det er først gang jeg forventer at verden må stoppe opp for å vente på meg litt. Jeg tror jeg er i ferd med å forlange litt plass I verden. Og det føles bra. 

Hmm....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle turer fra hytta har en lykkelig slutt. Jeg gikk i litt ufornuftige sko, det var litt ulendt terreng og jeg tråkket galt. Det er krykker og det er sykmelding ut uka. 

:sukk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Kroppen er I sommermodus og vil bare hvile i sola, spise is, drikke smoothie, og alt som er usunt. Litt ost, nutella, litt ekstra her... litt ekstra der. "Glemt" er matplanen og 1500 kcal. Igår hadde Husets herre og jeg rømmegrøt til middag. Noe vi spiser en gang i året.

Men hva driver jeg med? Jo jeg har ubevisst ødelagt alt det jeg har fått til med kost og trening. Og jeg har ikke akkurat gjort det med vilje samtidig som jeg har dyttet noe inn I munnen og tenkt at jeg burde ikke. På et vis har jeg spolert for meg selv mens jeg vet bedre. Så nå føler jeg at jeg kan gjøre to ting:

1. Gi opp.  Det er uaktuelt. Så da blir det alternativ 2 og det er full skjerping. 

Også ser jeg at jeg skriver noeav det samme nå og da, men det som verden ikke forstår (tror jeg) er at dette med maten er ikke en kamp mot min egen kropp og tidvis hodet nå og da. Det er en kamp hver dag, hver time, tidvis fra minutt til minutt. Og jeg føler at om jeg ikke går 100% inn fra minutt til minutt så mislykkes jeg. Ikke at jeg ikke tillater meg å kose meg litt nå og da, men fokuserer jeg ikke 100% så sklir det ut. Og I et par uker nå har jeg ikke vært 100% fokusert. Det må jeg gjøre noe med. 

Foten er bedre, krykkene parkerte jeg på onsdag og selvom foten ikke er helt bra igjen så trenger jeg ikke krykker mer. 

Nå er det frokost før jeg skal møte treningspartnerS for trening av overkropp. Tar underkropp litt forsiktig pga foten. 

Har noen et klapp på skulderen så kom med det. Jeg tror jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: det er en maraton, ikke en spurt! Du gjør det rette, du har riktig innstilling. Husk at det er mange år med innlærte vaner som skal endres! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Auri skrev:

:klemmer: det er en maraton, ikke en spurt! Du gjør det rette, du har riktig innstilling. Husk at det er mange år med innlærte vaner som skal endres! 

:hug:

 

Sitter og lurer på om det er lov til å ta på pyjamas nå. Jeg virker ikke idag, jeg vil bare legge meg og komme tilbake som meg selv I morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser på "Ekstremt Vekttap" og hun deltageren der.... Asså du kan egentlig bare skru av hodet hennes og plassere mitt oppå istedenfor. Jeg kjenner meg så utrolig igjen at det er skremmende. Jeg kjenner så igjen det å kle på seg roller hver dag for du føler du må vise verden den du tror de vil ha. Jeg kjenner igjen det å aldri sette seg selv først men sørge for alle andre først (kunne skrevet en bok av eksempler). Alle anledninger markeres med mat, noe hyggelig/ en dårlig dag/ en kveld hjemme alene/ et besøk. Avhengigheten av tilbakemelding fra andre, helvete heller... Jeg tok utdannelse jeg innerst inne ikke ønsket fordi "alle andre" sa at det var dette jeg passet til! 

Men om alt dette skal lukes bort. Hvem er jeg da? 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn er ute på hytta. Lunch på cafe med ei venninne mens vi pratet om alt og ingenting. Fotball på TV. Skal på jentekveld med grilling og vin I kveld. Alt dette virkelig trengte jeg idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en festlig lørdagskveld kommer en noe anstrengt søndagsmorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarianneE skrev:

Tenker litt på sjokolade idag... 😍

Men jeg tenker bare. Og biter tenna sammen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asså... Tirsdag var TM og jeg på playdate på en lekeplass. Dvs... Jentene gikk bananas på lekeplassen og jeg og venninna mi drakk kaffe og pratet.

Så fikk jeg den strålende ideen om at jeg skulle prøve meg på pull-ups! Altså øvelsen der man henger I armene med underarmsgrep og drar seg opp. Haka skal over stanga man henger I.  Jeg viste jeg ikke ville klare det men jeg tenkte at jeg prøve for å se hvor mye jeg har å jobbe med. 

Jeg hang bare. Og jeg hang ikke en gang kontrollert. Det var skikkelig slapp potetsekk. Og uansett hvor mye jeg prøvde å dra meg opp så beveget jeg meg ikke så mye som en millimeter en gang. Ikke noe antydning til bevegelse. Troooor jeg må øve litt mer... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Pull-ups er vanskelig! Første gangen jeg greide en, så ble jeg så glad at jeg danset krigsdans. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, loffen skrev:

:fnise:

Pull-ups er vanskelig! Første gangen jeg greide en, så ble jeg så glad at jeg danset krigsdans. :ler: 

:pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, juliane skrev:

:hoho: Jeg hadde vel ikke klart å henge engang, tipper jeg. ;) 

Godt det er flere som har litt å gå på... 😂 

Idag hadde Sy og jeg en kvart treningsøkt før vi endte med å først drikke kaffe og prate med litt folk og så var vi sultne så vi reiste avgårde og spiste lunch istedenfor å trene mer. Du verden så effektive! :skratte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM har overnattingsbesøk av ei venninne. Jeg har laget hjemmelaget pizza og snikspist en snickers. Skulle liksom ha den sjokoladen I morgen men akutt anfall av dårlig selvkontroll gjorde at den røyk nå. Men da blir det null sjokolade I morgen. Softis har jeg og spist idag.

Jeg skal på vekta om et par uker. Tviler på at det er noe å se frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man googler "morratryne" er jegsikker på at bildet av meg dukker opp. La meg vel rett før midnatt og da klokka var rett før 2 hadde jeg våknet og blitt liggende våken litt for andre gang. Det var kombinasjon av mann som ikke ville legge seg enda, lyd fra TV og reflekterende lys på døra jeg lot stå oppe så det ikke blir så fort tett luft på soverommet. Vi har lystette gardiner og da synes jeg det ikke skal noen ting til før lufta på soverommet blir tett og varm. Så kom pus og vekket meg 4.30 for da skulle hun ut. Så var det drømmeland før klokka ringte klokka 6. Jeg åpner butikken idag, så er det en uke fri. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...