Gå til innhold

Når merker man det??

Cinzia

Anbefalte innlegg

Vi er igang med prøvingen, og da dukker selvfølgelig spm. opp: Når kan man egentlig merke at man er gravid?? Hører div. historier om folk som liksom bare "vet" at de er gravide med en gang, mens de mer ekstreme i den andre enden av skalaen, nesten ikke vet det før fødselen er igang, for å ta litt sterkt i. Hva er egentlig det vanlige?? Er det uteblitt mens som er det første tegnet for mange, eller er det vanlig å ha andre tegn før dette? Føler at det plutselog dukker opp tusen spm. nå som dette er en aktuell situasjon for oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du selv sier er der en lang skala, det er individuelt.

Jeg merket det først på puppene mine som ble utrolig ømme, måtte holde på dem når jeg gikk i slakke nedoverbakker.

Men noen uker tidligere hadde jeg noen svettenetter og sov urolig, i ettertid tenker jeg det også var et lite tegn på at noe hadde skjedd i kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 da jeg ble gravid for første gang, og merket det ikke før jeg var ca. 6 uker gravid, - det var i jula og vi spiste ribbe, og spydde alt opp igjen. Da først begynte mine små hjerneceller å tenke litt etter, og jeg fikk en liten mistanke.

Men slo det bort igjen fordi jeg uka etter fikk en liten blødning som kunne likne på en mens, og derfor gikk jeg ikke til lege før etter enda noen uker.

Da var jeg 9-10 uker gravid.

Sånn er det å være ung og uerfaren.

Har senere fått 3 barn til og merket det fort, bl.a på ømme bryster, og en instinktiv "bare vet det følelse".

lykke til da. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...