Gå til innhold

Tips til å lære spansk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil lære spansk og kan ikke det på skolen fordi vi kun har fransk her. Pugging i bøker er så fantastisk kjedelig at jeg ikke har ord og sånt, så er det noen som har tips til hvordan man på best mulig måte kan lære seg et nytt språk(spansk). Spanskkurs kan du bare glemme her, bor på et sted med .. skal vi se, 50 hus antar jeg.

Og hvordan lærte du et nytt språk da? Noen som kan spansk? ;-)

Anonym poster: 73b1d5bf9100e60d044b784bd1b9bdc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lesing og pugging av gloser er vel den beste måten, uansett hvor kjedelig det er. Kjøp en barnebok på spansk. Best å begynne med noe enkelt hvis du ikke kan språket litt fra før. Hør på spansk musikk, se spanske tv-serier/tv-programmer/filmer med tekst og fjern teksten etter hvert, les spanske nettaviser. Skriving og snakking er også bra. Kanskje du kan finne en spansk nettside der du kan snakke/diskutere med andre. Det finnes også språkkurs på cd som du sikkert finner hos en bokhandler. Og hvis du kan grammatikken blir det lettere å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i starten kan du jo laste ned en app (som jeg ikke husker hva heter selvfølgelig) hvor du kan lære spanske ord.

Du kan lese det, høre hvordan det uttales og så prøve å uttale det korrekt.

Finnes flere apper, så prøv deg litt frem...noen er litt mer spillaktig med bare tall f.eks, mens andre er litt bredere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er appen 50 språk ganske bra. Finnes i gratisversjon. Bruker den på gresk og det er lett å forstå (høre) hva de som uttaler ordet for deg sier. Du får først muligheten til å øve på noen ord som du etterpå skal prøve å huske og skrive ved hjelp av ulike ordleker. Veldig enkel å bruke og blandt emnene du lærer om er; tall, klokkeslett, ukedager, bli kjent og familie ++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...