Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Raggy

Ops feil link, var denne -> http://www.aftenpost...icle2510281.ece

Ekstreme situasjoner finnes overalt, sånn er det, det er også en del av realiteten dessverre.. Uansett så har jeg ikke full tiltro til hva vi får vite av slike saker som i linken din da den fulle og hele sannhet sjelden kommer frem via media.

Min overgriper hadde engang en artikkel i Dagblader hvor hun sto frem som et offer og høstet sympati i bøtter og spann samt vant en rettsak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes denne tråden er bare tåpelig! Hver og en må ta ansvar for seg selv! Herregud, jeg hadde trodd at hvis en mann var så redd for å ville bli far så hadde han tredd på en kondom uten å mukke! Herregud, flere som sier man blir mindre følsom i penis hvis man har på kondom, javel det stemmer nok det, men vil du da heller risikere å bli far enn å få mindre følsomhet under sex? Er noen virkelig så trange i nøtta? VÆR VOKSEN OG TA ANSVAR FOR DEG SELV, BRUK KONDOM! Er dette så JÆVLIG vanskelig? Det burde ikke handle om hvem som har ansvar, hvem som har rett til ditten og datten, bare ta ansvar for dere selv! Dere KAN IKKE skyve ansvaret over på den andre, dere burde være såpass voksne til å ta ansvar for dere selv når dere velger å ha sex!

Ta på kondom, hvis kvinnen nekter deg burde du revurdere å ha sex med henne, kanskje hun bare ligger med deg for å bli gravid så hun kan få et barn!? Vær så snill, ta ansvar for dere selv! Bruk kondom med mindre dere er i et fast forhold og har kommet til enighet om en prevensjonsmetode som fungerer for dere!

Jeg er 18, er i et forhold og tar ANSVAR for MEG SELV og bruker p-piller fordi jeg ikke vil bli gravid. PUNKTUM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VÆR VOKSEN OG TA ANSVAR FOR DEG SELV, BRUK KONDOM! Er dette så JÆVLIG vanskelig? Det burde ikke handle om hvem som har ansvar, hvem som har rett til ditten og datten, bare ta ansvar for dere selv! Dere KAN IKKE skyve ansvaret over på den andre, dere burde være såpass voksne til å ta ansvar for dere selv når dere velger å ha sex!

Ta på kondom, hvis kvinnen nekter deg burde du revurdere å ha sex med henne, kanskje hun bare ligger med deg for å bli gravid så hun kan få et barn!? Vær så snill, ta ansvar for dere selv! Bruk kondom med mindre dere er i et fast forhold og har kommet til enighet om en prevensjonsmetode som fungerer for dere!

Slik jeg tolker teksten så er du imot abort? Eller gjelder den regelen bare menn? Altså at menn sin skjebnevei skal avgjøres ved unnfangelsen og kvinner flest skal ha en tremåneders returrett og angrefrist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, skulle stå " jeg hadde trodd at hvis en mann var så redd for å bli far" i stedet for "jeg hadde trodd at hvis en mann var så redd for å ville bli far"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En hjemmeværende alenemor uten jobb kan få utbetalt over 26.000 kroner i måneden i bidrag og stønader – hvis hun har barna hele tiden. Kampen om samværsavtaler mellom foreldre og barn er også en kamp om kroner og øre.

Penger er et underliggende motiv i mange barne- fordelingssaker. Størrelsen på barnebidraget avhen-

ger av omfanget på samværet. Derfor vil samværsavtalene få stor betydning for begge foreldrenes økonomi, sier Rune Lium, dommer i Sør-Trøndelag tingrett.

Da passet det faktisk med den første linken også, hva jeg ellers linket til var ikke den eneste saken i norsk rettsvesens historie hvis du går rundt og tror det så.. ja, ja.. du greide faktisk å skvise ut en petitio principii og anekdoten din er fin den... dog så endrer det ikke faktumet at menn i dag er rettsløse når det kommer til samværsrett.

http://www.google.no...j8CHzbOKFbGnedg

En hjemmeværende alenemor uten jobb kan få utbetalt over 26.000 kroner i måneden i bidrag og stønader – hvis hun har barna hele tiden. Kampen om samværsavtaler mellom foreldre og barn er også en kamp om kroner og øre.

Penger er et underliggende motiv i mange barne- fordelingssaker. Størrelsen på barnebidraget avhenger av omfanget på samværet. Derfor vil samværsavtalene få stor betydning for begge foreldrenes økonomi, sier Rune Lium, dommer i Sør-Trøndelag tingrett.

Skjønner at det er flere av disse lortskjoran som sitter på dette forumet og tilter i vinkel over at noen kaller de for det de er... snyltere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ekstreme situasjoner finnes overalt, sånn er det, det er også en del av realiteten dessverre.. Uansett så har jeg ikke full tiltro til hva vi får vite av slike saker som i linken din da den fulle og hele sannhet sjelden kommer frem via media.

Min overgriper hadde engang en artikkel i Dagblader hvor hun sto frem som et offer og høstet sympati i bøtter og spann samt vant en rettsak...

Da passet det faktisk med den første linken også, hva jeg linket til var ikke den eneste saken i norsk rettsvesens historie og anekdoten din er fin den... dog så endrer det ikke faktumet at menn i dag er rettsløse når det kommer til samværsrett.

http://www.google.no...j8CHzbOKFbGnedg

En hjemmeværende alenemor uten jobb kan få utbetalt over 26.000 kroner i måneden i bidrag og stønader – hvis hun har barna hele tiden. Kampen om samværsavtaler mellom foreldre og barn er også en kamp om kroner og øre.

Penger er et underliggende motiv i mange barne- fordelingssaker. Størrelsen på barnebidraget avhen-

ger av omfanget på samværet. Derfor vil samværsavtalene få stor betydning for begge foreldrenes økonomi, sier Rune Lium, dommer i Sør-Trøndelag tingrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg tolker teksten så er du imot abort? Eller gjelder den regelen bare menn? Altså at menn sin skjebnevei skal avgjøres ved unnfangelsen og kvinner flest skal ha en tremåneders returrett og angrefrist?

Nei, jeg er ikke imot abort, men er imot abort som prevensjon. Jeg mener at hver og en BURDE ta ansvar for seg selv, hvis ikke mener jeg at personen ikke er moden nok for sex, det er MIN mening! Hvis man har vært ansvarlige, men at kondomen har sprekt og at alt annet har sviktet og man da blir gravid, så skal man selvfølgelig få ta abort hvis en ikke ønsker barn! Jeg mener mange aborter kunne vært unngått hvis man hadde tatt ansvar! Er det virkelig så mye å be om å ta ansvar for seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Jeg syntes denne tråden er bare tåpelig! Hver og en må ta ansvar for seg selv!"

Vi snakker ikke her om sex uten kondom, vi snakker om der sex med en hvilken som helst form for prevensjon, kondom inkludert, ikke virker. Det er noe som skjer en hel del.

Hver og en kan da ta ansvar for seg selv ved å velge å avstå fra sex. Hvis vi forbyr abort igjen så blir kvinner og menn plassert i akkurat samme situasjon. Vil de ta sjansen på å ha sex må begge bære annsvaret. I dagens siutasjon har kvinnen hundre prosent firhet og mannen hundre prosent annsvar. Hun kan til og med bære frem barnet og få adoptert det bort uten at han vet det selv om han vil ta annsvar for barnet. En helt syk situasjon. Forbyr vi abort blir situasjonen igjen rettferdig ved at begge bærer annsvaret fullt ut om det blir barn og begge kan unngå risikoen for annsvar på like fot ved å avstå fra sex. I dag er vi i den situasjonen at mannens eneste mulighet for å unngå risikoen er å avstå fra sex mens kvinnen bærer null risiko.

Stduier viser forøvrig at over 40% av kvinner sier de ikke har problemer med å lyve til en mann som sier han ikke vil ha barn og si at de går på ppillen slik at han blir far mot sin vilje. Dette er en helt hårreisende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stduier viser forøvrig at over 40% av kvinner sier de ikke har problemer med å lyve til en mann som sier han ikke vil ha barn og si at de går på ppillen slik at han blir far mot sin vilje. Dette er en helt hårreisende situasjon.

Altså, som jeg sa, bruk kondom på ONS uansett. Hvis hun ha nekter deg, da burde det ringe en bjelle? Uansett kan det jo også hende hun har kjønnssykdommer, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Da passet det faktisk med den første linken også, hva jeg linket til var ikke den eneste saken i norsk rettsvesens historie og anekdoten din er fin den... dog så endrer det ikke faktumet at menn i dag er rettsløse når det kommer til samværsrett.

http://www.google.no...j8CHzbOKFbGnedg

Mitt påeng er at jeg ser ikke hensikten med å drive en fight der det skal hyles ut om rett og urett. Mann+dame=barn, sånn funker vi jo... fokus på å prøve å enes synes jeg er best, ikke en type smålig klaging over at livet er urettferdig.

Ingen situasjoner er like og folk er forskjellige, men om vi møter på vansker så er det nok fordi det er noe vi behøver å lære av livet. Hvorfor bruke energi på "ei teit kjærring når man isteden kan bruke energi på å nyte tid samme med barnet?

Menn er ikke rettsløse når det kommer til samværsrett, det er feil. De fleste menn jeg kjenner, vel og merke de som vil se barna sine, de er sammen med dem, så hvor er dette store problemet du sikter til??? Som sagt, media, linker osv tror jeg ikke viser den fulle og hele sannhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wireless

Jeg gadd ikke å lese igjennom hele tråden, men jeg skal si det jeg sa i de tidligere trådene om dette emnet.

En kvinne har 12 uker og i noen omstendigheter 18 uker på å bestemme, om hun skal ta abort. I løpet av denne perioden så må en mann som ikke ønsker barn, få muligheten til å si opp forsørgeransvaret og barnetrygden. Det kan også foregå forran en nemd, som tar stillig til forholdet. Det ville være vanskelig å legge fram beviser i en slik sak, det ville hovedsaklig bli ord mot ord.

I en slik forandring så kan man ikke blande inn de som allerde befinner seg i dagens ordning. Det vil utelukkende ramme kommende generasjoner. Staten kan betale for de som befinner seg i dagens ordning, men det beste ville ha vært å bare la dagens politikk dø sagte, men sikkert ut.

Hun kan da bestemme selv om hun vil beholde barnet eller ikke, vell viten om at barnet alldrig vil få en far og at økonomien kan bli vannskelig.

Å få et barn kan alldrig rettferdiggjøres ved en ulykke, eller at kun den ene parten ønsker barn. Et barn skal planlegges lenge før befruktninig finner sted, av begge parter. Økonomien og oppvekst miljø skal også avgjøres av begge parter. Noe anet vil være å utsette barnet for unødvendig rissiko. I denne samenheng så tar jeg ikke stilling til hværken mannen eller kvinnen, men kun til det potesielle barnet.

Det legges mye vekt på byrdene det er å ta abort, men hvis jeg skal forholde meg til vitenskapen, så kan man bli like, om ikke mer deprimert, ved å få barnet. Mange av de kvinnene som i dag har tatt abort og samtidelig er deprimerte, var allerede deprimerte før aborten. Rissikoen er altså det samme for abort som det er å sette et barn til verden, når det kommer til psykiske belastninger. Forskjellen er at hvis man velger å føde barnet, så kan barnet også få problemer. Rasjonelt sett så er abort uansett det beste.

Det må uansett sies at de fleste kvinner, tenker faktisk på mannen og er derfor flink til å ta abort. De fleste menn er også flinke til overlate valget til kvinnen. Denne diskusjonen er mere rettet mot et sterkt fåtall og da setter jeg det potensielle livet til barnet, i første rekke.

http://www.forskning...desember/306956

http://www.forskning...010/juni/253225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke imot abort, men er imot abort som prevensjon. Jeg mener at hver og en BURDE ta ansvar for seg selv, hvis ikke mener jeg at personen ikke er moden nok for sex, det er MIN mening! Hvis man har vært ansvarlige, men at kondomen har sprekt og at alt annet har sviktet og man da blir gravid, så skal man selvfølgelig få ta abort hvis en ikke ønsker barn! Jeg mener mange aborter kunne vært unngått hvis man hadde tatt ansvar! Er det virkelig så mye å be om å ta ansvar for seg selv?

Så hvis jeg ønsker barn og arbeider for og ta ansvar for egne handlinger, - er ikke slik at kvinner fremdeles kan herpe alt med og ta abort. - Sånn at jeg egentlig ikke har noen råderett over eget ansvar..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Det virker som du har en tendens til å la være å forklare deg... Kanskje du burde grunnlegge utbruddene dine ? Hvorfor er det så teit ? Virker som du selv ikke har noen argumenter å komme med. Å si "Hold kjeft mann" og "Gud så teit" i et forum.. Vel, du har ikke noe her å gjøre.

Du bare understreket mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Stduier viser forøvrig at over 40% av kvinner sier de ikke har problemer med å lyve til en mann som sier han ikke vil ha barn og si at de går på ppillen slik at han blir far mot sin vilje. Dette er en helt hårreisende situasjon.

Drivkraften i manipulerende mennesker er en spesiell type aggresjon som kalles skjult aggresjon.

Manipulerende mennesker er i besittelse av mye aggresjon, men de har lært seg å skjule den. De har i tillegg lært seg hvordan de skal få utløp for aggresjonen ved å manipulere omgivelsene. De har funnet frem til finurlige metoder for å nå målet: å sette seg selv i en bedre posisjon.

Manipulatorer inntar lett offerrollen. Ved å fremstille seg selv som et offer er det de andre som er slemme.

Nå for tiden ser man fler og fler kvinner er passiv agressive, men hvordan kan et normalt menneske hanskes med manipulatører?

En løsning drøftes her-> http://www.thefemini...-do-about-them/ dette er noe menn burde blitt lært opp i ettersom de i praksis er rettsløse og lett kan bli et offer for ei kynisk kjerring som desverre lider av kronisk latskap og ikke kan annet enn å ligge på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg ønsker barn og arbeider for og ta ansvar for egne handlinger, - er ikke slik at kvinner fremdeles kan herpe alt med og ta abort. - Sånn at jeg egentlig ikke har noen råderett over eget ansvar..?

Du må jo først og fremst finne en kvinne som vil ha barn og vil ha barn med deg da, tulling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Menn er ikke rettsløse når det kommer til samværsrett, det er feil. De fleste menn jeg kjenner, vel og merke de som vil se barna sine, de er sammen med dem, så hvor er dette store problemet du sikter til??? Som sagt, media, linker osv tror jeg ikke viser den fulle og hele sannhet...

i prinsippet så er de det, men hvis du nå har bestemt deg for at all media er falsk så faller det hele på sin egen urimelighet og videre diskusjon rundt dette blir meningsløs.

Mor Nille er en stein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo først og fremst finne en kvinne som vil ha barn og vil ha barn med deg da, tulling ;)

Selv om jeg gifter meg og gjøre henne gravid så kan jo hun likegjerne ta abort dersom hun føler for det. Jeg har jo ingen veto, det er litt av det jeg forsøker og forklare dere, at vi har ingenting vi skulle sagt eller gjort.

Og det er urettferdig fordi at mange kvinner misbruker den makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Selv om jeg gifter meg og gjøre henne gravid så kan jo hun likegjerne ta abort dersom hun føler for det. Jeg har jo ingen veto, det er litt av det jeg forsøker og forklare dere, at vi har ingenting vi skulle sagt eller gjort.

Og det er urettferdig fordi at mange kvinner misbruker den makten.

Men hvis menn hadde noe de skulle sagt, ville de også ha misbrukt makten de hadde over en annens kropp, så det er da rettferdig når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg gifter meg og gjøre henne gravid så kan jo hun likegjerne ta abort dersom hun føler for det. Jeg har jo ingen veto, det er litt av det jeg forsøker og forklare dere, at vi har ingenting vi skulle sagt eller gjort.

Og det er urettferdig fordi at mange kvinner misbruker den makten.

Jeg skjønner deg godt, men du kan ikke tvinge henne til å få barn med deg, det burde du skjønne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...